Ny operatør på MOL - TRD (Krohn Air)

Re: Ny operatør på MOL - TRD (Krohn Air)

Hvem tar seg av det tekniske på denne maskinen? Må den hjem til Danmark ukentlig for en sjekk?

Men jeg vet tilfeldigvis at man i Florø (i hvert fall tidligere) ønsket seg en rute til Møre og Romsdal. Men jeg sa heller ikke annet enn at jeg ville undersøkt om det fantes et marked.

http://www.sfj.no/sff/k2pub.nsf/viewAttachments/C1256B3B0048DA1DC12573540038C999/$FILE/07027563.PDF

Nå sies det at Krohn faktisk kjøper en flymaskin av SunAir og at de jobber for å få eget AOC. Spenstig!

Er det noen som vet hva slags bokstavkode de bruker? Prøvde å finne SUS338 på IPPC Narrow Route men ingen treff. Tipper de bruker en eller annen kode bak.

Er det noen som vet hva slags bokstavkode de bruker? Prøvde å finne SUS338 på IPPC Narrow Route men ingen treff. Tipper de bruker en eller annen kode bak.

Koden er EZ, callsign "sunscan"

Og det jeg tenker på er om de gjør som på OSL kaller seg SUSxxA. (SUS76C)

EZ brukes nok kun mot passasjerer. I Avinor (og endel andre) sine systemer heter de nok SUS.

Om det er Krohn du tenker på, så kommer de i gang om en uke siden :)
(De starta Onsdag forrige uke altså)

Rutenr starter iallefall med EZ, og det er det som står på letis også.

Rutenr starter iallefall med EZ, og det er det som står på letis også.

ATC bruker ICAO-koder - på LETIS og publikumsskjermer bruker man IATA-koder. EZ er IATA-koden, flightplan files på SUS, som er ICAO-koden.

ATC bruker ICAO-koder - på LETIS og publikumsskjermer bruker man IATA-koder. EZ er IATA-koden, flightplan files på SUS, som er ICAO-koden.

Men noen ganger brukes også ICAO på LETIS. Feks Air Europa som benytter AEA på charter. Sikkert for å skille fra rute som er UX. Gjelder også Spanair med JK vs JKK.

Fløy City Star noen ganger til KSU-ABZ, og Dornieren er vel den mest behagelige turbopropen jeg har flydd...

Da har jeg booket TRD-MOL med Krohn Air 2/3. Beats me hva flightnr. egentlig er, men ganske klønete å måtte ringe Berg-Hansen for at de må booke manuelt.
Var også bare fleksible billetter igjen, men hva i svarte skal jeg med flexbillett når de flyr to ganger om dagen...? :rolleyes:

Back