Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2014-tråden)

Status
Not open for further replies.
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Er dette bare ugunstig vind, eller hva mer spiller evnt inn?

I så fall burde det slå likt ut på alle andre flyselskaper med samme routing.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

I så fall burde det slå likt ut på alle andre flyselskaper med samme routing.

Men TG flyr jo ikke samme routing som DY? TG flyr vel "strake vegen" over Russland, mens DY tar en omvei sør for Russland. Kan være at vindene der er annerledes? Eller?

Hilsen en som ikke kan dette med vær og vind. ;)
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Nå hva så? Kjosfast?
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    52.2 KB · Views: 2,237
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

på osl.no ny tid 09.55,i morgen formiddag?
 
Last edited:
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

på osl.no ny tid 09.55,i morgen for middag?

Det kan selvfølgelig være der er fuldmånefest eller andet som Kjos lige synes de rejsende skal have med? Nu har han jo givet folk jul og nytår i New York så det skulle da bare mangle.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Noen kjente av noen kjente...: "Først bremsefeil, så fuellekkasje, når er vi på vei til hotell".
En annen meldte om lekkasje på Air Condition på vei til Bangkok i går.
Veldig ubekreftet!
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Kan ( desverre ) bekrefte at det er LNA - igjen. Det ble oppdaget mens vi takset ut at det var leak fra høyre vinge et eller annet sted. Snakket litt med en kaptein som sa det var ventilproblem, som pumper fuel mellom tankene. Før det var det også 1,5t delay pga bremsetrøbbel ( klassiker). Vi er innlosjert på hotel, får forpleining og det hele har foregått rimelig smertefritt bortsett fra venting som det gjerne blir. Vi blir bussa tilbake 22.00 iflg siste update. C'est la vie
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

LNA's flight igår till BKK från ARN verkar gått enligt planerna vad jag hört allafall, startade ju iochförsig 1,5 timme sen men de är ju en annan historia.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

LNA's flight igår till BKK från ARN verkar gått enligt planerna vad jag hört allafall, startade ju iochförsig 1,5 timme sen men de är ju en annan historia.
Den gikk bortimot som normalt
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

LNC må over til Osl og fly til New York i ettermiddag nå da. Ny tid 20.30
Mens LNB lander fra FLL nå 1 time før rutetid.
 
Last edited:
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

<mod>
Minner igjen om det som har vært nevnt i post en og et par andre poster:

Dette er tråden om Norwegians regularitet på longhaul. Om man ikke har noe nytt å komme med er det ikke nødvendig å sutre rundt samme ting man har sutret om flere ganger før.

Ting som ikke hører hjemme her kan bli slettet eller flyttet uten varsel.

Det finnes egne tråder om SK vs DY, om 787ens tekniske meritter og om erstatninger ved forsinkelse m.v.

787 - teknologi og kvalitet: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=120281
Utflagging og ansatte i utlandet: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=118721
Status irsk AOC:: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=121930&[/QUOTE]
</mod>
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

EI-LNB landade igår 1 timme före tidtabell på ARN efter flight från FLL,
och gör idag lika! Beräknad 1148 till CPH från FLL, även där 1 timme före tidtabell!
Alltid något i dessa dystra Dreamliner tider ;)
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Heisann!

Landet nettopp på non-schengen på OSL, og i det vi gikk igjennom Passkontrollen så vi inn i venteområdet for de som skulle ut..

Der satt det mange som så ut som de hadde vært der en stund. mange lå på sofaer og golv å sov, andre så film på iPad`s eller Pc.. "Kjos-faste" som ligger å venter eller??

Kim
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Det ser ut som CS-TFZ (A330-200) er på vei opp fra Belgia til ARN. Er det som skal fly til JFK senere i dag?
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Det ser ut som CS-TFZ (A330-200) er på vei opp fra Belgia til ARN. Er det som skal fly til JFK senere i dag?

Den landar på ARN nu, och enligt DY´s hemsida flygs NAX7005/7006 med HiFly.

LNA går nu som NAX8882 i riktning mot ARN, blir check hos Nayak då
 
Last edited:
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

-LNA gikk ferry til ARN.
-LNC gikk OSL-BKK nå
CS-TFM på vei LIS-ARN
CS-TFZ gikk BRU-ARN
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Bilder av drivstofflekasjen på Nettavisen

http://www.nettavisen.no/m/?articleId=3742767

--
Flere medier skriver at de kabinansatte nektet pax'en å ta bilder av lekkasjen, samt ba de slette ev bilder som var tatt. Flere uavhengige pax bekrefter historien. DU / DY sier de ikke har den policy'en - men hvorfor denne beskjed da fra CA'ene mon tro..?

Her blir det ikke selve feilen som blir gjenstand for kritikk, men handlingsmønsteret til selskapet og deres ansatte. Selskapet skriver at sånne beskjeder fra CA'ene muligens kan tilskrives de ansattes kultur og tidligere bakgrunn i andre selskaper???

Tally-Ho
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top