Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2014-tråden)

Status
Not open for further replies.
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Selskapet skriver at sånne beskjeder fra CA'ene muligens kan tilskrives de ansattes kultur og tidligere bakgrunn i andre selskaper???

Mistenker at det stemmer, ja .. Mye rare prosedyrer og forbud rundt omkring.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Har ikke Hifly hatt nok tid på seg i dag til og få sendt ett crew til JFK?
DY7006 har jo en ny avgang kl 13.00 lokal tid i morgen. Og det er vel fordi det ikke er noe ventende crew til og fly tilbake til ARN. Da blir jo returen 15.5 time forsinket.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Har ikke Hifly hatt nok tid på seg i dag til og få sendt ett crew til JFK?
.

De skal også ha hviletid etter posisjoneringen, så du trenger normalt minst 48 timers varsel for å få dette til å gå opp. Og det er det ikke ofte man får i slike situasjoner.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

For en suppe.
Skal sende min nevø hjem fra Bangkok til helgen, det billigste og greieste ville i utgangspunktet være å sende han med DY, men betrakter ikke dette lenger som et alternativ, sannsynligheten for lange forsinkelser er rett og slett for stor.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Oppi all uflaksen, så virker det i hvertfall som om flyene går med høyt belegg, synes det stadig er nærmere 300 pax ombord i disse flyene ifølge artiklene. Hvordan FLL f.eks går i mai-juni er jo en annen ting, kan vel kanskje være mer glissent da...
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Enligt DY´s hemsida så flygs ARN-BKK imorgon även med EuroAtlantic, det måste ju då innebära att -LNA inte är klar än.
 
Last edited:
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Oppi all uflaksen, så virker det i hvertfall som om flyene går med høyt belegg, synes det stadig er nærmere 300 pax ombord i disse flyene ifølge artiklene. Hvordan FLL f.eks går i mai-juni er jo en annen ting, kan vel kanskje være mer glissent da...


Virker sånn. Prøvde å bestille BKK i april, få rimelige billetter igjen. Endte med Thai istedet.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

CS-TFZ lämnade ju ARN idag, men enligt DY´s hemsida så står det att ARN-JFK imorgon ska flygas med HiFly, flygs TFZ in igen imorgon eller kommer det någon annan individ?

Samt vad tar så lång tid att få -LNA klar för flight?

Kunder verkar ha fått SMS om att ARN-BKK på lördag kommer flygas med B777 från EuroAtlantic..
 
Last edited:
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

2,5 times forsinkelse på OSL-JFK i dag. Om ikke annet må etterhvert serveringsstedene der ute på non-Schengen ha gode tider
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

-LNC har jo dratt med seg JFK WX irr's hele uken, denne har dog i utgangspunktet 7 timer layover på OSL i morgen før jeg har planer om å haike med den hjem om 24 timer!
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

LNA gick ferry ARN-CPH för att nu flyga CPH-FLL, dags för -LNB att få lite vila.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

LNB flyr ferry rett til ARN. Flyr kanskje DY7001 på søndag da siden Euroatlantic flyr ARN-BKK-OSL i helga.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

LNB er nå på vei til Monarch i Birmingham for å få utført et par Service Bulletins ..
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

LNB er nå på vei til Monarch i Birmingham for å få utført et par Service Bulletins ..

Har man brutit sammarbetet med Nayak nu eller?
Vem har hand om serviceplatsen i Birmingham?
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Har man brutit sammarbetet med Nayak nu eller?
Vem har hand om serviceplatsen i Birmingham?

Siste først, MAEL (Monarch Aircraft Engineering Ltd) har et nytt anlegg på BHX spesielt tilpasset behovene for tyngre vedlikehold av bl.a. 787
MAEL

Så til det første. Nayak står vel stort sett for det lettere vedlikehold som line maintenance, mens det er andre tyngre selskaper som tar seg av det tyngre vedlikeholdet. I postjournalen til Luftfartstilsynet finner man søknad om godkjennelse av KLM Engineering og Lufthansa Technik i tillegg til MAEL.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Siste først, MAEL (Monarch Aircraft Engineering Ltd) har et nytt anlegg på BHX spesielt tilpasset behovene for tyngre vedlikehold av bl.a. 787
MAEL

Så til det første. Nayak står vel stort sett for det lettere vedlikehold som line maintenance, mens det er andre tyngre selskaper som tar seg av det tyngre vedlikeholdet. I postjournalen til Luftfartstilsynet finner man søknad om godkjennelse av KLM Engineering og Lufthansa Technik i tillegg til MAEL.

Tack för bra svar! :)
HiFly ska flyga OSL-JFK imorgon ser jag så antar att -LNB blir borta någon dag då.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Fikk høre fra en bekjent at hennes datter skal fly Euro Atlantic OSL-BKK i morgen og de har allerede fått beskjed om en times forsinkelse .. hvor kommer den kjerra fra?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top