Norwegian bytter handling i Oslo og København

Thomas

ScanFlyer Rusty
Re: Norwegian bytter handling i OSL/CPH

Blir ikke veldig mye trafikk igjen for Aviator på OSL da?

Spørsmålet er vel hvor lavt ned i pris de måtte gå?

Blir det et tupp i toer`n for de ansatte i Aviator eller har de vært så generøse at det er ingått avtale om å ta med ansatte over i Menzies? Evt hva med lønn for de som går over, blir det på scratch?

Det er fortsatt KLM, Air France, Emirates, FlyBe, Primera, JetTime, OnurAir og DHL igjen, men det er klart at dette snur hverdagen litt på hodet for sommeren.

Last edited:

Dette var mild sagt overraskende.

Har ikke fått med meg om Menzies har startet opp igjen på Kastrup etter konkursen der for noen år siden ( i forbindelse med Sterling konkursen)

Ingen tvil om at det er pengene som rår når det kommer til handling.
Nå er mitt inntrykk at Aviator har bygd seg opp en meget god kompetanse og har blitt en dyktig handler. Så da tenker jeg at DY tar en (meget) stor risiko. Nå virker det som man har kontroll på long haul problemene, og da vil det ta seg dårlig ut å få på masse problemer med handlingen sin.
Og selv om Menzies har noen år her i Oslo, så tror jeg dette blir en stor utfordring for dem, det er et stort apparat som skal til for en såpass kunde.

just my two cents

S

Nå ble jeg sjokkert ..... Men på den annen side, ikke ...

Handling kan være en nådeløs bransje. Mine sympatier, men dere som er flinke vil alltid være ettertraktet.

Nå ble jeg sjokkert ..... Men på den annen side, ikke ...

Handling kan være en nådeløs bransje. Mine sympatier, men dere som er flinke vil alltid være ettertraktet.

Vil stueren som evt. gikk 6 mnd sykemeldt pga ødelagt rygg være like ettertraktet?

Handling på Kastrup:

Aviator Airport Services Denmark A/S
SAS Ground Handling
Copenhagen Flight Services
MoveAjet (?)

Det er endnu ikke besluttet, hvem der skal handle Ryanair. Menzies Aviation en mulighed? Start for Norwegian 1. april vil være samtidig (+/- 2-3 dage) med Ryanairs start i København.

Last edited:

Det var overraskende. Enten må Menzies ha gitt betydelig bedre pris enn det Aviator har gitt da kompetanse, erfaringer og tilknytning til Norwegian i utgangspunktet må være et stort konkurransefortrinn for Aviator sammenliknet med konkurrenter. Alternativt må rett og slett Norwegian ikke ha vært fornøyd med det Aviator har levert.

Wow! Sjokkerende... Jeg synes Aviator er meget dyktige.

Hvorfor ble det ikke SGH? Te-he...

Det var overraskende. Enten må Menzies ha gitt betydelig bedre pris enn det Aviator har gitt da kompetanse, erfaringer og tilknytning til Norwegian i utgangspunktet må være et stort konkurransefortrinn for Aviator sammenliknet med konkurrenter. Alternativt må rett og slett Norwegian ikke ha vært fornøyd med det Aviator har levert.

Ikke sikkert de trenger å være så mye billigere. Det har vel hele tiden vært uttalt fra DY at de gjerne bytter av og til for å sørge for at ingen blir for varm i trøyen. Med andre ord kan de velge å bytte bare for å sikre seg de beste priser igjen i neste runde.

Med andre ord kan de velge å bytte bare for å sikre seg de beste priser igjen i neste runde.

Det kan være skummelt å gjøre for ofte og, siden man som leverandør tjener lite på å knytte til seg en ustabil kunde, spesielt en som så vidt dekker kostnadene (da hjelper det lite at kunden er stor). For de ansatte i handlingsselskapene så blir man nok også litt likegyldig, siden det er ingenting å hente på å gi det lille ekstra (ikke at det er så mye uansett i et handlingsselskap).

Menzies har mistet en del kunder, så det blir jo bra at de får DY som er svært store og da slipper de å si opp noen.

Det kan være skummelt å gjøre for ofte og, siden man som leverandør tjener lite på å knytte til seg en ustabil kunde, spesielt en som så vidt dekker kostnadene (da hjelper det lite at kunden er stor). For de ansatte i handlingsselskapene så blir man nok også litt likegyldig, siden det er ingenting å hente på å gi det lille ekstra (ikke at det er så mye uansett i et handlingsselskap).

Menzies har mistet en del kunder, så det blir jo bra at de får DY som er svært store og da slipper de å si opp noen.

Jeg sier ikke at jeg er enig i denne taktikken, men det er vel dette som skinner gjennom hele veien for hvordan de driver, enten det være seg ansettelser eller sine underleverandører? Det kan vel også være at de tenker som så, at de gode folkene fra Aviator vil komme til å skifte beite, og at de derfor ikke taper noe som helst på å skifte leverandør, ettersom de vil ende opp med å jobbe med mange av de samme personene likevel?

Ikke sikkert de trenger å være så mye billigere. Det har vel hele tiden vært uttalt fra DY at de gjerne bytter av og til for å sørge for at ingen blir for varm i trøyen. Med andre ord kan de velge å bytte bare for å sikre seg de beste priser igjen i neste runde.

Neste runde blir i 2022.

Så de har virkelig slått på stortromma.

Det som er litt festlig er at DY kan ha oppimot 800 avganger i uka. Det trengs mye folk til en slik operasjon. Jeg tipper at antallet eks. Aviator-personell som går til Menzies vil være flere enn Menzies har på OSL pr. i dag. Det kan bli en interessant situasjon.

Back