Norwegian bytter handling i Oslo og København

Re: Norwegian bytter handling i Oslo og København

Ser du er like god som meg på dumme sure spørsmål…

Jeg er ikke sur og har heller ikke stilt noen spørsmål.

Edit: Jo forresten; jeg lurer ennå på hva en TNF-bag er er. Men det er egentlig ikke så nøye, regner med det er en form for bagasjebag?

Edit 2: Dagen var bra og jeg var edru.

Last edited:

Jeg er ikke sur og har heller ikke stilt noen spørsmål.

Edit: Jo forresten; jeg lurer ennå på hva en TNF-bag er er. Men det er egentlig ikke så nøye, regner med det er en form for bagasjebag?

Edit 2: Dagen var bra og jeg var edru.

TNF Bag - er The North Face Bag, en noksaa ikonisk «Duffel Bag» som baade er meget solid og omtrent vanntett. Etter 10 aar rundt med nettopp disse baggene lurer jeg meget paa hvordan Norwegian / Handling Selskapene har greid aa faa innholdet ikke bare fuktig - men vaatt ? Ut i fra problemstillingen er ikke Dag Vikings spoersmaal paa jordet, det skal en noksaa aktiv handling til for aa faa vann inn i disse bag’ene ;)

Selv ikke etter litt interessant lasting fra Seilbaat til Jolle, hvor den ene bag’en havnet i Puget Sound (som er en god vaatere enn OSL boer vaere) var innholdet toert - ja en TNF Bag flyter !

Men hvem er arbeidsgiver? Hvem sender lønnsslippen?

Ting begynner å komme litt frem nå, RED / DY driverintensiv rekrutering for "front of house" altså innsjekk/gate. De tar over den biten fra Mars 23. Og ramp handling skal de ta over fra sommer 2024.

En del av de ansatte går over i en virksomhetsoverdragelse.

Hører litt i gangene i terminalen at det er ikke helt kontroll fra DY/RED sin side.
Det er nok en del ting som de ikke har på plass ennå, og tror de vil få det travelt på en del ting.
Og jeg har en følelse at det har vært veldig mye frem og tilbake med denne kontrakten.

Tror det skal gå helt fint med passasjer biten, blir mye av de samme menneskene, så har man 1 år på å gjøre klar ramp siden. For det er en smule mer omfattende.

S

Ting begynner å komme litt frem nå, RED / DY driverintensiv rekrutering for "front of house" altså innsjekk/gate. De tar over den biten fra Mars 23. Og ramp handling skal de ta over fra sommer 2024.

En del av de ansatte går over i en virksomhetsoverdragelse.

Hører litt i gangene i terminalen at det er ikke helt kontroll fra DY/RED sin side.
Det er nok en del ting som de ikke har på plass ennå, og tror de vil få det travelt på en del ting.
Og jeg har en følelse at det har vært veldig mye frem og tilbake med denne kontrakten.

Tror det skal gå helt fint med passasjer biten, blir mye av de samme menneskene, så har man 1 år på å gjøre klar ramp siden. For det er en smule mer omfattende.

S

Kommer Menzies sköta ramphandling fram till sommaren 2024?

Kommer Menzies sköta ramphandling fram till sommaren 2024?

Utifra det jeg har hørt, og lest fra en info om rekrutering, så skal Menzies ennå gjøre ramp frem til sommer 2024

S

Generelt er det ikke uvanlig å splitte handling ramp og pax mellom to forskjellige groundhandlere, men kan ikke huske å ha sett det gjort i Norge før? Ikke i denne størrelsesordenen ihvertfall ..

Hvordan er det egentlig med de andre stasjonene rundt i Norge? Beholder Aviator de stasjonene de har i dag eller tar WF over noen? Jeg har en følelse av at WF er veldig sultne på BGO og TOS i hvert fall etter de mistet SK der.

Hvordan er det egentlig med de andre stasjonene rundt i Norge? Beholder Aviator de stasjonene de har i dag eller tar WF over noen? Jeg har en følelse av at WF er veldig sultne på BGO og TOS i hvert fall etter de mistet SK der.

De fleste av kontraktene på utestasjoner i Norge går ikke ut før 31 mars 2024. Det samme gjalt egentlig OSL, men der har Menzies og Norwegian nå forhandlet om en tidligere avslutning siden tidlig i fjor høst. Nå er dato og overføringsmåte avtalt for hva man har valgt å kalle "Passenger facing roles."

En del av avtalen er at det blir en virksomhetsoverdragelse for ett større antall ansatte fra Menzies, men disse vil ikke utgjøre på langt nær mange nok i forhold til hva Norwegian trenger. Så derfor søker de nå aktivt etter flere folk både til innsjekk og gate samt lederroller.

Ser OSL/Avinor på Instagram markerer oppstarten av Red Handling på OSL i dag

Og punktligheten til DY i dag på avgang på OSL ligger på 88%, det må sies å være innafor på første driftsdag!

Og punktligheten til DY i dag på avgang på OSL ligger på 88%, det må sies å være innafor på første driftsdag!

Tørr Norwegian gi en garanti om bagasjen på båndet innen 20 minutter ? Det gir min lokale leverandør - hvis ikke er det enten Cash Points (Norwegian - MVP Points Alaska) eller Vouchers).

Tørr Norwegian gi en garanti om bagasjen på båndet innen 20 minutter ? Det gir min lokale leverandør - hvis ikke er det enten Cash Points (Norwegian - MVP Points Alaska) eller Vouchers).

Ingen av de norske gjør det, og det er vel strengt tatt ingen av de som klarer det på 20 minutter heller.

Ser ut som de ansatte delvis har fått de gamle uniformene som ble brukt i kabin. Får håpe dette bare skyldes eventuelle leveringsproblemer fra Uniformpartner, for det ser litt halvveis og lite gjennomført ut.

Norwegian kommenterer suksessfull oppstart her i månedsrapporten

https://media.uk.norwegian.com/pres...fic-figures-ahead-of-summer-programme-3245171

“We are very satisfied to see that the transition has gone smoothly. Insourcing of ground handling services at our largest base is an important step in bringing key functions in-house to deliver better customer service and a more seamless travel experience,” said Karlsen.

Tør nok neppe det så lenge verdikjeden ikke er 100% inhouse - utendørs handling, inkludert bagasje til og fra fly er fortsatt håndtert av Menzies på OSL.

Norwegian sjefen melder om en mer organisert boardingprosess og håndtering av boardingklasser, og ikke minst: Økt omsetning i gaten, etter de selv took over disse tjeneste på OSL

.... og ikke minst: Økt omsetning i gaten, etter de selv took over disse tjeneste på OSL

Har de begynt og selge Cola og Japp i gaten, eller har de strammet inn på håndbagasjen? ;)

Back