Re: Nektet innsjekk hos Qatar på OSL
Qatar burde skamme seg, enkelt og greit!
Det er nesten sånn at jeg på trass skal booke en billett til meg selv med f. eks. moderens kredittkort. Kjenner kamplysten melde seg
De må gjerne ha advarselen - den er der sikkert for å kunne gi selskapet muligheten til å avvise pax hvis mistanke om svindel etc. Men det blir omtrent som å kjøre bil uten førerkort. Det er ikke lov, men man nektes ikke å kjøre bil hvis man blir sjekket (ofte får du faktisk ikke bot engang, hvis du har annen id). Qatar dummer seg imidlertid fullstendig ut med sin regelrigidhet når de nekter å refundere billettene. Ytterst totalt meningsløst, særlig tatt i betraktning at passasjeren strakk seg langt for å bevise at billettene faktisk var kjøpt lovlig.Lufthansa har denne advardslen på billetter kjøpt gjennom LH's US Web site - sålangt har det ikke vært håndhevet - men LH's US sales (i Canada) kan ikke garantere at man får reise uten Kredittkortet.
Qatar burde skamme seg, enkelt og greit!
Det er nesten sånn at jeg på trass skal booke en billett til meg selv med f. eks. moderens kredittkort. Kjenner kamplysten melde seg