Mange faktorer i saken her. Kredittkortsvindel er blitt et vanvittig stort problem for mange flyselskaper og det håndteres på forskjellig vis. Det er viktig å være klar over reglene på dette feltet og være proaktiv hvis reisen er betalt av andre enn en selv. Et selskap må ha regler som dekker alle markeder, og selv om man er i 'Lille Norge' må man praktisere samme regler som man gjør overalt ellers.
Noen selskaper har også bedre løsninger enn andre på dette feltet ..![]()
Mange faktorer i saken her. Kredittkortsvindel er blitt et vanvittig stort problem for mange flyselskaper og det håndteres på forskjellig vis. Det er viktig å være klar over reglene på dette feltet og være proaktiv hvis reisen er betalt av andre enn en selv.
Hvordan vil reiseforsikringene forholde seg til å måtte kjøpe nye flybilletter dersom man blir frastjålet kredittkortet sitt på reise?
Det ser jo ikke ut som de engang fulgte sine egne prosedyrer så da blir det jo litt vanskelig ...![]()
Det står det vel ganske tydelig i post #9 at de gjør.
Dette er noe av det merkligste jeg har hørt. Man kan ha betalt billetten for en måned siden så påstår flyselskapet at det kan være fraud. Er det spørsmål om fraud er det jo tvil om billetten vil bli betalt? En god måte og bli kvitt passasjerer!
Er det noen som tror at dette er standard praksis for Qatar? Det høres slik ut på flere debattanter her. Kan det være at en person har tabbet seg ut...?
Dette er noe av det merkligste jeg har hørt. Man kan ha betalt billetten for en måned siden så påstår flyselskapet at det kan være fraud. Er det spørsmål om fraud er det jo tvil om billetten vil bli betalt? En god måte og bli kvitt passasjerer!
Les post #9 du også ..![]()
Du trenger ikke gjøre meg oppmerksom på det, men det er kanskje andre du burde henvise til den posten. Jeg har lest den, og forsiktig antydet at andre kanskje også burde se på den posten. Det synes ikke som det synker veldig fort inn, og det synes som om en del synes muligheten til å snakke litt nedsettende om en ny aktør (og kanskje til og med en konkurrent) er veldig flott... Alle kan gjøre feil.
Skal man ikke få lov til å skrive noe negativt om dette selskapet fordi det er nytt på OSL, eller fordi noen på forumet jobber i et annet flyselskap?