En måned? Prøv 6,5 mnd
... Uansett så ville billetter som var bestilt gjennom kortsvindel så lang tid på forhånd blitt oppdaget, og kortselskap ville tatt kontakt med flyselskap for å kansellere billettene og refundere pengene.
<mod>
Herfra og nedover å kan vi holde oss til saken og ikke fortsette å diskutere hva vi skal ha lov til å diskutere i diskusjonene og hvem som skal ha lov til å si hva. Det kan tas andre plasser.
</mod>
Det er altså ikke flyselskapets policy som gjorde at det gikk som det gikk, men en ansatt som ikke gjorde jobben sin.
Det var vel å trekke en litt rask konklusjon?
Som alle andre saker, er det vel to sider av denne historien også..
Jeg sier ikke at det er Qatar sin feil. Men en sak har alltid to sider, og vi vet kun den ene
Nå jobber ikke jeg med handling lenger. Men tviler på at det er en enkelt ansatt som har tatt en avgjørelse på at man ikke kan reise. Ville være rart og nekte noen å reise av en sånn årsak uten at handlingselskapet har vært i kontakt med Qatar
Min mor og far skal reise med Qatar til Bangkok,jeg betalte billettene med mitt visakort,de starter reisen i TRD.... Hva bør jeg gjøre da slik at de ikke får trøbbel.... Og ikke minst ved innsjekk i Bangkok ved returen..... Billetten ble kjøpt på ticket.no....
Er det bara jag som leser denne setningen som at Qatar kan velge mellom å neke ombordstigning ELLER kreve garanti via annet kort?
Altså, de er fremdeles i sin fulle rett å neke ombordstigning hvis de vil når passagerer ikke kan vise kortet reisen ble betalt me, eller er det pirke-juridik =)
"Qatar Airways reserves the right to deny boarding or collect a guarantee payment..."
Er det bara jag som leser denne setningen som at Qatar kan velge mellom å neke ombordstigning ELLER kreve garanti via annet kort?
Altså, de er fremdeles i sin fulle rett å neke ombordstigning hvis de vil når passagerer ikke kan vise kortet reisen ble betalt me, eller er det pirke-juridik =)
"Qatar Airways reserves the right to deny boarding or collect a guarantee payment..."
Jeg blåser i hva som er vanlig praksis i Qatar eller andre bortgjemte plasser. Når man etablerer seg i et lokalt marked, bør man også tilnærme seg de normer som gjelder der. Det nytter ikke å komme slepende med regler og produkter som folk ikke vil ha (les: Braathens Back) eller ikke forventer, for ærlig talt; hvem i Norge forventer at den miniskriftsadvarselen blir tatt seriøst? Ingen andre selskaper som har den policy-en (i hvert fall ikke som jeg flyr).
Lufthansa har denne advardslen på billetter kjøpt gjennom LH's US Web site - sålangt har det ikke vært håndhevet - men LH's US sales (i Canada) kan ikke garantere at man får reise uten Kredittkortet.