Med Fnatstadbraathen over land og hav - en rundtur!

Helt herlig, beskrivelse av håndbagasje er jo velkjent... Her hjemme diskuterer vi om trilebagen er en en cm eller to for mye..:72::72::72:

Helt herlig, beskrivelse av håndbagasje er jo velkjent... Her hjemme diskuterer vi om trilebagen er en en cm eller to for mye..:72::72::72:

Hvaaaaa???? Er du frekk? ;)

Samme her. Venter i spenning på neste rapport fra Fnate:)

Takkskarruhaaaa!!!

Gudd afternoon fra byen der noen relativt kjente vart skøti fra omtrent denne bygningen for omtrent 50 år sia.

Første virkelige gangen min her i bygda (foruten et kjapt møte), så kontakten min tok oss virkelig på sightseeing. Han var veldig på å avmystifisere Texas.

- "I know we have a certain reputation here in Texas" - begynner han.
- "Yeah, I considered bringing my big belt buckle and the boots"
- "Exactly. But I'm gonna have to tell ya. It's not like that at all..."

Han strekker ut armene... En Ford F-150 kommer samtidig opp på siden av oss. Forden har store hjorte-horn skrudd fast i A-stolpene og børner forbi på ballongdekk.

- "No, I'm sure you're right" - nikker vi. Fine ting.

Men Texas har vært veldig bra. Fenomenale folk og eksepsjonell stek. Ikke så mange liberalere her, men hva venter du når du kjører på George Bush Freeway?

Det har vært møter, det har vært fenomalt god mat. Jeg fikk igjen bagasjen min fra AA innen jeg skulle hjem og alt er stort sett fryd. Etter 24 timer uten mat under- og etter møtet i Kanada (fyren lever på Tim Hortons og store poser mini-pretzels, og kan ikke begripe at han sliter med vekta) var det stor frokost i går.

Hotellet var Marriott Dallas Fort Worth Airport, og det er jeg egentlig veldig fornøyd med. Med litt mekk fikk jeg det USD200 rimeligere pr natt enn Hyattene ved Terminalene. Rimelig forøyd med det. Sengene var myke, maten grei, baren livlig og folkene hyggelige.

Så nå bærer det mot Europa straks. Råkkestjerne / Pysjamas / DM-klasse på BA192 venter.

Litt gøy å se TSA Pre stripa her. Køen er sikkert 100 meter, mens den vanlig er tom. Men ikke tale om at noen i Pre-køen tar noen av de ledige.

Sjekkes inn av en Danske som har sjekket meg inn her før, og begir meg mot kantina. Der de er i et utrolig humør.

- "Welcome people.... Put up a smile... Cus Jerome is gonne take care of you for a whiiiiile"

De eneste som ikke smiler og tar kall' i hånda er surpomp-gullkort-gutta som strener inn i First delen av kantina. De har nemlig et lite avlukke her for First Class / Gold. Det er akkurat samme servering der som ellers, og det er stupfullt av gullkortkunder... husker dere? De gutta som slenger rundt seg med bagger og jakker. Tar av seg barbent og klæsser beina oppetter veggen mens de ligger over 4 stoler og Skyper på høyttaler med en kunde i Pensacola?

De... De er der.

Vi andre er her ute, i den vanlige delen sammen med Jerome. Der har de t.o.m supper.

Forrige gang jeg var her var det en eldre dame som voktet First delen, og da slapp du ikke inn uten F-billett. Da var det koseligere der inne. Nå tror jeg det blir som i TSA Pre køen.

- "I've got TSA Pre... I ain't mingling' with the commoners"

Sjøl gir jeg beng, og for jeg har denne utsikten:

Og oss commoners har et kjøleskap med all denne øllen:

OG selv om det er den absolutt mest ihuga idiotiske tingen man kan gjøre før en long haul (øl går rett igjennom) så skal jeg sample alle forbanna sammen. Jeg har over en time her, for pokker.

Vi begynner med en av favorittene nemlig Sapporo. Den smaker godt med Whisky, Whiskey (whatever), men akkurat det steget skal jeg ikke ta.

Jeg har bare stått opp kl 04 i dag tidlig for å klare å sove på denne turen. Så jeg kan komme hjem til kompisen min og Brille-Guri og slanke meg en ukes tid.

BÅÅÅÅIIIIIIHHHHH.... Ny øl venter... Og om en drøy time sitter jeg med pysjen på.

Last edited:
Balle!!!! Så ikke at det er en hel etasje til med enda flere typer øl. 14 ulike øl i en lounge er jo helt utrolig!!!

Det er også et faktum at jeg slår fra meg ideen om å sample alt. Det er simpelthen FOR DUMT å gjøre. Jeg har hatt en Sapporo og nå har jeg Texas Red Ale (dødsgod), men vi stopper der, og tar oss litt vin. Jeg skal sove, nemlig!

Balle!!!! Så ikke at det er en hel etasje til med enda flere typer øl. 14 ulike øl i en lounge er jo helt utrolig!!!

Det er også et faktum at jeg slår fra meg ideen om å sample alt. Det er simpelthen FOR DUMT å gjøre. Jeg har hatt en Sapporo og nå har jeg Texas Red Ale (dødsgod), men vi stopper der, og tar oss litt vin. Jeg skal sove, nemlig!

Hoppe over Shiner Bock? Bad move, man!!

Hoppe over Shiner Bock? Bad move, man!!

Jo... Nei... Altså... Men det ble litt kleint ser du. ALLE andre bare drakk organisk vann, gikk i ledige klær og hadde gjennomsiktige tenner. KUN jeg bøttet øl, hadde jeans og en beltespenne på 1 pund. Så jeg ga opp. Champagnerer meg i søvn og dør litt imorra

ALLE andre bare drakk organisk vann, gikk i ledige klær og hadde gjennomsiktige tenner.

Tror dette er den morsomste setningen jeg har lest på en formiddag noen sinne. Godt det ikke bare er meg som hopper på øllen til fordel for organisk vann :D

A long time ago

In a galaxy far, far away

They made breakfasts

Little did they know, that these breakfast would, much later, be served in a RÅKKESTJERNE kantine on planet earth.

A planet where people had not yet learned how to put their cell phones in vibration mode nor turn off the "BIIIJONNNGGGG" tone when receiving emails.

GOD MORGEN FRA RÅKKESTJERNEKANTINA i London. Jeg høres kanskje litt grumpy ut, men er egentlig ikke det. Jeg er bare hjertesukkete.

Hadde en fenomenal tur over dammen i BA First, selv om jeg ikke rakk å sample all øllen i kantina før avgang.

Rute Dallas - London
Flight BA192
Flytype Boeing 747-400
Sete 4K
Klasse RÅKKESTJERNE

Denne gangen var det verdens vakreste fly som skylle fly meg til London, nemlig en skikkelig dumbjoet. Det er faktisk nokså lenge siden jeg har fløyet First i en dumbo. Andre etasje og 62K er nemlig så bra at det sjelden er noe stort poeng å oppgradere.

Men denne gangen var det altså bare First som var ledig. Spurte crewet også, og de kunne bekrefte at balja var stupfull, var det i flere dager og de ante ikke hvorfor.

Det var en nokså atypisk samling passasjerer. Det var et par som helt åpenbart var på "DM-tur". Det var 4-5 upgrades. Resten virket det som at, som meg selv, rett og slett hadde bestilt First i mangel på alternativ. Det var ingen med prikkete tversover eller med bamse i armkroken. Eller jo... forresten... altså...

Lite brøy jeg meg, for jeg skulle retning hjemover.

Før departure helte de på med champis. Det kan virke som om de har en litt ny policy her. Jeg trodde det var en one-off forrige gang, men også nå trippet de rundt med Grand Siecle flaskene og helte på i glassene helt til folk tryglet om nåde. Det gikk mange (!) flasker før take-off denne kvelden.

First kabinen var helt full, så det ble ikke noe eget sete på elefanten. Han måtte ta til takke med skapet under take off.

Før han satte seg i "TV-stuen" og så på Hotell i Særklasse.

Jeg hadde planer om å sove, så jeg rykket tidlig ut og sa at jeg gjerne ikke ville ha noe forretter eller amus-bush-greier. Jeg ville ha kjøtt, brennvin og dyne. Slik gikk det også

Husker helt ærlig ikke hvordan dette smakte, så det var neppe ekstremt minneverdig.

Etterpå kom det en kake, og den var heller ikke spesielt minneverdig.

Deretter kom de og redde opp senga mens jeg var på do. Jeg hørte at det var betydelig rabalder da de jaget elefanten ut av TV-stua han hadde rigget seg til i, men det måtte jo gjøres for å lage seng. Han får heller være litt sur. Da jeg kom tilbake gjenstod det egentlig bare å tømme drikken og legge seg. Det hele kan ikke ha tatt mer enn 1,5 time.

Jeg har imidlertid sluttet å se på klokker når jeg flyr langt. Man blir bare stressa. Så heeeelt hvor lang tid vet jeg ikke. Det neste jeg husker er ihvertfall den vanlige:

"Ladies and gentlemen, this is you captain speaking. We are passing over Cardiff and will soon begin our final approach in to London Heathrow..."

Det er det faste cuet til å stå opp og få av pysjen i First, eller å rope på Cola i business.

Jeg må ha sovet i nesten 6 timer og følte meg uforskammet frisk og dvask. Fikk to runder kaffe og vann av kall' før landing og var rett og slett i et godt humør.

Det skal riktignok sies at jeg nesten gråt over å ikke skulle direkte hjem. No offence bonusfeberister og Ikfliegvel-ister, men egen sofa ville vært fjongt etter en uke som fakir. Men det blir koselig å treffe dere også, og å holde BA presentasjon i Fnatsterdam.

Det er bare at når jeg satt der med AdmiralP og Engel på øreteleklaffene... Da ville jeg så j@vlig gjerne hjem :(

Men det skal jeg uansett imorgen.

Nå er det RÅKKESTJERNE-kantina som gjelder. Satte meg i restaurangutandepartementet og booket full engelsk frokost (balle altså, jeg er nødt til å spise gulrøtter og løpe til uka).

Og den... Den kom nokså raskt. Pussig raskt, faktisk. Ved første smak kom svaret. Den var laget for lenge siden... Muligens i en galakse far, far away. Det ser veldig mye bedre ut enn det er. Toasten er iskald og seig. Egget har snerk... ;)

Men tenk på alle de som ikke har frokost!!! Det er bra dekadent å sitte her og surve over lunken toast når det sitter 3 milliarder og klør seg i ræva og er sultne i Afrika. For ikke å snakke om de 223 menneskene som har stønnet og bært seg igjennom 8 timer i economy bak i en 747, hele veien fra Dallas til London. Plutselig er det ikke så galt allikevel. Jeg ber om en motorsag og sager meg igjennom brødskivene med et smil.

3,5 timer connection i London før det bærer videre til Amsterdam og Frequent Flyer University. Der er unge Fnatstadbraathen ute på dypt vann. Hva pokker har jeg å lære bort til folk som bruker livet sitt til å reise. Pent lite, er hva jeg frykter, men tiden vil vise hvor mange tomater jeg får i panna.

- "Hey baby! more coffee!!! On the double!!!"

Last edited:
DFW Centurion Lounge, prøvd denne? Såvidt jeg erindrer har du Amex Plat og den kunne vært et alternativ til Jerome? ;)

Nei, har ikke det. Jeg vurderte det, men til slutt ga jeg bare beng og tok meg en øl hos Jerome

Dritbra, Fnate. Elefnaten er, og blir, Lillestrøms (og verdens) største råkkestjerne!

God start på helgen å lese dine trip reports. Håper dog ikke at dine rockestjerne reports skremmer andre fra å skrive.

Gleder meg til forsettelsen.

Herlig, har hygget meg veldig med lesing av denne Fnatrapporten [emoji4]
Og ja, vesentlig forskjell på grumpy og hjertesukkete! Hjertesukkete er tillatt!!

Der er unge Fnatstadbraathen ute på dypt vann. Hva pokker har jeg å lære bort til folk som bruker livet sitt til å reise.

Bare å la elefnaten overta og kjøre foredraget fra hans synsvinkel. 'En Velferdsoffisers Hverdag og hans udugelige Pappa' .. ;)

Back