Lufthansa-tilbud - hovedtråd (2012/13)

Re: Lufthansa-tilbud - hovedtråd (2012)

Når jeg søker på tilfeldige datoer så får jeg ofte opp priser som ligger 2000kr lavere enn det som står oppgitt som kampanjepris.
Så her kan man få seg positive overraskelser når man gjør søk.

Interessant, så får jeg business 11500 t/r for nyttår i New York (30.des - 3. jan)... og da er det med UA non-stop.

Det er vel å merke seg at tilbudet i biz kun gir 100% poeng.

Et eksempel på pris poeng er en en vei OSL-MUC-ICN
Biz saver kr 7034, 100% poeng
Biz basic plus kr 16 010,- 150% poeng
Biz flex kr 20 710,- 200% poeng

Gjelder dette bare for Miles & More eller gjelder det også for Eurobonus?

BF:cool2

Det er vel å merke seg at tilbudet i biz kun gir 100% poeng.

Et eksempel på pris poeng er en en vei OSL-MUC-ICN
Biz saver kr 7034, 100% poeng
Biz basic plus kr 16 010,- 150% poeng
Biz flex kr 20 710,- 200% poeng

Gjelder dette bare for Miles & More eller gjelder det også for Eurobonus?

Miles&More. Eurobonus gir fortsatt 200% i Z hos LH

Austrian tilbyr iad til 12500, så litt billigere. Regner med at P bare opptjener 100% der pgså.

Last edited:

Hvis det er 200% EB-opptjening på disse billettene er det nesten så jeg vurderer å hive meg på en mini-MR. Hadde uansett tenkt å ta meg en tur til Korea, så hvorfor ikke smelle til med LH-business i samme slengen!

Edit: Kan noen som er litt mer dreven enn jeg er regne ut hvor mange EB-poeng man tjener ved å fly OSL-MUC-ICN t/r i en biz-klasse med LH? Jeg fikk 34768 på webflyer.com, men det hørtes litt overdrevent ut.

Last edited:

Riktig! Men LH bruker også en P klasse som discounted biz, og den gir bare 100% hos EB ifølge http://www.sas.no/en/EuroBonus/Earn-points/airlines/Lufthansa/

Må være kjipt å være Miles&More medlem med mye biz flying når noe slikt dukker opp!?!?

Takk for opplysningen :)
Stemmer dette for samtlige av SAS' partnere i *A hvor det står at man tjener grunnpoeng? Altså 200% / 100% / 25% -inndelingen?

Hvis det er 200% EB-opptjening på disse billettene er det nesten så jeg vurderer å hive meg på en mini-MR. Hadde uansett tenkt å ta meg en tur til Korea, så hvorfor ikke smelle til med LH-business i samme slengen!

Edit: Kan noen som er litt mer dreven enn jeg er regne ut hvor mange EB-poeng man tjener ved å fly OSL-MUC-ICN t/r i en biz-klasse med LH? Jeg fikk 34768 på webflyer.com, men det hørtes litt overdrevent ut.

Er nok P-klasse til ICN=100%
Dvs. OSL-MUC-ICN = 6114 miles*t/r=12228 miles-->nærmeste 100 oppover=12300 poeng :up:

Interessant, så får jeg business 11500 t/r for nyttår i New York (30.des - 3. jan)... og da er det med UA non-stop.

LH prisen gjelder kun på LH marketing number begrenset på et knippe operating carriers, og LH har ikke codeshare på UA nonstop. Har sjekket og dette er en UA pris, LX har også samme priser filet, så dette er et resultat av Atlantic++.

Ja, den kommer opp under "Business Saver" på LH sin side. Den blir booket i P-klasse som er i UA BusinessFirst.

Merkelig... Søkte opp den reisa på united.com og fikk opp samma pris som LH, men da står klasse oppgitt som P Coach.

Merkelig... Søkte opp den reisa på united.com og fikk opp samma pris som LH, men da står klasse oppgitt som P Coach.

Hm, interessant. Jeg prøvde å lage booking på Travelocity, og der kommer den opp som "coach" seatmap, men du kan bare velge rad 1 til 4! Merkeligste seatplanen jeg har sett for øvrig! :D På expedia så bytter de litt om hverandre, først eco og så biz. Litt schizofreni ute å går her.

Uansett så er det et merkelig opplegg. Og får du bekreftet business i billetten og de flytter til økonomi, så må de betale downgrade compensation.

Last edited:

Hm, interessant. Jeg prøvde å lage booking på Travelocity, og der kommer den opp som "coach" seatmap, men du kan bare velge rad 1 til 4! Merkeligste seatplanen jeg har sett for øvrig! :D På expedia så bytter de litt om hverandre, først eco og så biz. Litt schizofreni ute å går her.

Uansett så er det et merkelig opplegg. Og får du bekreftet business i billetten og de flytter til økonomi, så må de betale downgrade compensation.

Alle i den transatlantiske codeshare gruppa i *A unntatt AC har nå P som discounted business, til bruk i kampanjer etc. Tidligere har noen av selskapene brukt denne i eco, og det er det som kan skape litt forvirring rundt om kring på diverse sites.

Ser at LH-gruppen at de fleste selskapenes egne programmer ønsker å gi denne 100% opptjening, men foreløpig gir hvertfall Eurobonus 200% for Swiss og UA P.

Så f.eks UA direkte OSL-EWR i denne kampanjen er kjempebra value for EB medlemmer.

Alle i den transatlantiske codeshare gruppa i *A unntatt AC har nå P som discounted business.

Japp. Det som likevel er rart er jo om du booker den hos UA sin egne side, så får du coach, men hos alle andre så blir det business. Man skulle tro at UA hadde sine egne systemer på stell.

Back