SWISS-tilbud - hovedtråd (2012/2013)

Re: SWISS-tilbud - hovedtråd (2012/2013)

Der fikk bookingfingeren jobbet litt ja - takk for tips.

Utreise kanskje 1 dag tidligere enn planlagt, og et par dager kortere opphold, men til den prisen kunne jeg ikke vente.
Enkeltseter begge veier på langdistansen også!

Og nå enda et tilbud i Swiss. Book for 30 juli.
http://booking.swiss.com/web/Offers/from-Oslo-OSL-to-Bangkok-BKK.html?i=3fq1&g=1
Faktisk bra pris til feks BKK. Bookes vel inn i P som er vel den kjipe bookingklassen på Swiss/Lufthansa.
Nei vent litt P er vel ikke så kjipt på Swiss som på LH.

Tilbudet er faktisk så bra at ferien som var planlagt for november ble flyttet frem til oktober, og vi betaler nå det samme for to biletter BOO-BKK-BOO i business som vi ville betalt for 1 i november. Supert tilbud som vanlig av Swiss :-)

Hadde de nå vært mulig å velge sete på SAS flighten til ZRH hadde det vært ennå bedre..

Har bare flydd Swiss LHR-JFK-LHR (supertilbud for noen år siden det også) tidligere og var langt fra fornøyd med servicen ombord, så håper vi får bedre crew enn jeg hadde den gangen.

Men til 11200 kroner per pers kan man vel ikke klage vledig høyt ;-)

Jeg gikk også på en smell her, og får en ikke planlagt høstferie til BKK i oktober. Jeg får sette det på kontoen for mileage run :lol: Takk til Hypern for tips!

Jeg gikk også på en smell her, og får en ikke planlagt høstferie til BKK i oktober. Jeg får sette det på kontoen for mileage run :lol: Takk til Hypern for tips!

Bare hyggelig det. :) Lønner seg å like Facebooksider osv for tilbud.

Bangkok i høst/vinter ?

Hei,

Hvis du er glad i nøtte-sjokolade, Tyroler musikk og gamle fly uten WIFI.

Da kan jeg anbefale LX fra OSL,ZRH,BKK.

Fantastisk tur fra Oslo lufthavn 03JUL, landing i ZRH og videre til BKK etter en liten "transfer" med tyroler-tog under bakken.

I C-klasse er det litt kjedelig å reise mer enn 2 personer sammen pga. merekelig seat-config. LX laster barnemat til barna uten pre-order, og det er jammen bra. Landet BKK rundt kl 1430 - fast track i pass-kontroll og i bassenget på Anamara Riverside (tidl. Mariott) før kl var 16.00

Veldig godt alternativ til LH/SK !

Go Swiss

Re: Bangkok i høst/vinter ?

Og bestilte du før 31 juli, kostet det kun 11200 kr i biz. Uslåelig pris! Løp & Kjøp!!

Nuvel! 52 laken til BKK er jo ikke akkurat et varp!
Kan vel få Emirates og Thai til rundt 30.

Nuvel! 52 laken til BKK er jo ikke akkurat et varp!
Kan vel få Emirates og Thai til rundt 30.

Ikke så sur nå. Du får jo knallpris til Kairo... Ta med balltre og 3 øl, så blir det fest. ;) (blunketryne, så alle vet det er en fleip)

San Fransisco derimot er jo ikkje så galt. Ikkje i det heila. Hvor mye EB points får man på den mon tro?

Ikke så sur nå. Du får jo knallpris til Kairo... Ta med balltre og 3 øl, så blir det fest. ;) (blunketryne, så alle vet det er en fleip)

San Fransisco derimot er jo ikkje så galt. Ikkje i det heila. Hvor mye EB points får man på den mon tro?

Kairo ja. Så kan man jo reise billig videre med QR so har drittbillige priser i biz fra CAI.

SFO var billig ja. Bare synd man ikke får flere poeng for F på EB. F og C gir samme antall poeng. Regn ut hvor mange miles og rund opp til nærmeste 100 så er du der.

OSL-ZRH 900 poeng x2
ZRH-SFO 5900 poeng x2

Dvs 13600 EB poeng pr vei, 27 200 t/r.

Til sammenligning gir OSL-ZRH-BKK 26 400 poeng. Men da blir det jo nesten billigere å kjøpe 2 F billetter til SFO og få dobbel så mange poeng til nesten samme pris. Og et par ekstra fyllekuler, hehe. UTEN balltre!

BF:drink

Alt er relativt, men kjøpte nettopp t/r OSL-ZRH for 2400kr gjennom Swiss, midt i skisesongen i februar. Og da til perfekte tider for en langhelg på ski. Erfaringsmessig har dette ofte ligget på >3000, så i mine øyne en god pris

Fikk også valgt SAS-codeshare på returen, hvilket betyr en halv dag ekstra i bakken/pudderet :)

Fikk også valgt SAS-codeshare på returen, hvilket betyr en halv dag ekstra i bakken/pudderet :)
Sett at du ikke var EBG, hvordan ville det da blitt med skiutstyr på returen? Swiss flyr jo skiene gratis, mens SAS er megagjerriglusgnitensmålig og tilbyr ett kolli - og that's it.

Sett at du ikke var EBG, hvordan ville det da blitt med skiutstyr på returen? Swiss flyr jo skiene gratis, mens SAS er megagjerriglusgnitensmålig og tilbyr ett kolli - og that's it.

Fortsatt EBS, og er nok EBGer i følget i forhold til hvor mange som har med egne ski

Ja, men måtte man betalt for skiene som statusløs med Swiss-billett på SAS-metall?

Antar det. Men fordelen med SAS metall er at LX er kjipe med Eurobonuspoeng på billige billetter, mens med SAS får man 100%. 225 vs 1500 (plus bonus)

Last edited:

Tilbud til Geneve fra Oslo
Economy Light (kun håndbagasje) 460kr en vei eller 630kr t/r
Economy Flex (med bagasje og ski) 750kr en vei eller 1230kr t/r

Back