SWISS-tilbud - hovedtråd (2012/2013)

Re: SWISS-tilbud - hovedtråd (2012/2013)

Jeg har heller ikke klart å finne noen gode priser for OSL-ZRH-PEK-BKK-PEK-ZRH-OSL, selv om det skal være mulig ifølge reglene i ExpertFlyer. Mulig man må ringe SWISS eller kontakte en reisebyrå for å få dette til.

Men jeg har klart å finne OSL-ZRH-PEK-BKK-ZRH-OSL (dvs reise via PEK kun på utreisen) for 13 669 kr på SWISS sin hjemmeside. Dette må være samme fare basis men med noe høyere skatter og avgifter.

Hvilke datoer fant du dette på? Evt sende PM?

Jeg håper virkelig du har rett! Det som gjorde meg veldig usikker var at jeg også prøvde meg inne på Miles & More-kalkulatoren på LH sine sider. Der ga J ca 12.000 miles for ZRH-BKK, men P ga bare rundt 5500....

Men hvis det er full opptjening er jo dette vilt bra!
Miles & More-kalkulatoren er - som navnet indikerer - for Miles & More-medlemmer. Alle andre må forholde seg til sitt eget bonusprograms opptjeningsregler. Hos EuroBonus står det klart og tydelig at P opptjener 200%, så her er det ingen grunn til bekymring.

Nå har jeg klart å finne OSL-ZRH-PEK-BKK-PEK-ZRH-OSL! :)

Jeg fikk en pris på 14 334 NOK på hjemmesiden til SWISS mha multi city-funksjonen.

Eksempel:

OSL-(LX1211)-ZRH-(LX196)-PEK, 10 juli
PEK-(TG675)-BKK, 11 juli
BKK-(TG674)-PEK, 24 juli
PEK-(LX197)-ZRH, 25 juli
ZRH-(LX1216)-OSL, 25 juli

Det går og å velge LX4710 (SK-metall) på ZRH-OSL, men jeg har ikke funnet alternativer med SK-metall på OSL-ZRH og. Sikkert mulig hvis man prøver litt mer.

Halleluja! Dette er jo et supertilbud, og hadde faktisk tenkt meg til Thailand i sommer. Og dette er jo som å få EBG i handa - etter en sånn runde trenger man jo bare fise litt rundt i Europa - og - vips - gjenopptjent!

Da må man bare finne noen som blir med på gildet!

Nå har jeg klart å finne OSL-ZRH-PEK-BKK-PEK-ZRH-OSL! :)

Jeg fikk en pris på 14 334 NOK på hjemmesiden til SWISS mha multi city-funksjonen.

Eksempel:

OSL-(LX1211)-ZRH-(LX196)-PEK, 10 juli
PEK-(TG675)-BKK, 11 juli
BKK-(TG674)-PEK, 24 juli
PEK-(LX197)-ZRH, 25 juli
ZRH-(LX1216)-OSL, 25 juli

Det går og å velge LX4710 (SK-metall) på ZRH-OSL, men jeg har ikke funnet alternativer med SK-metall på OSL-ZRH og. Sikkert mulig hvis man prøver litt mer.

Kan man ha stopover i PEK?

prøver å få til osl zrh hkg bkk men det går ikke. noen grunn til at det ikke skulle gå? får denne:
Unfortunately an error occurred while calculating the fare for your itinerary. May we kindly ask you to get in touch with our reservation center.

prøver å få til osl zrh hkg bkk men det går ikke. noen grunn til at det ikke skulle gå? får denne:
Unfortunately an error occurred while calculating the fare for your itinerary. May we kindly ask you to get in touch with our reservation center.
HKG? Nei det går ikke. Mulig å route via PEK, ikke HKG.

Geografisk noe off-topic, men tilbudet er såpass bra at det må nevnes likevel.

Montreal (YUL) - Singapore (SIN) tur/retur i Swiss Business for ca 14.000 kr. Bookes i P og man tjener 40.000 EB-poeng. Dette er også nok til å spikre *A Gold hos Aegean, dersom det er målsetningen. Tilslutning til Montreal kommer selvsagt i tillegg, men er man først på de trakter og har litt tid til overs, gir dette mye god Business Class for pengene. Må bookes før 3. mai, men reiseperioden er strekker seg ut i 2014.

Geografisk noe off-topic, men tilbudet er såpass bra at det må nevnes likevel.

Montreal (YUL) - Singapore (SIN) tur/retur i Swiss Business for ca 14.000 kr. Bookes i P og man tjener 40.000 EB-poeng. Dette er også nok til å spikre *A Gold hos Aegean, dersom det er målsetningen. Tilslutning til Montreal kommer selvsagt i tillegg, men er man først på de trakter og har litt tid til overs, gir dette mye god Business Class for pengene. Må bookes før 3. mai, men reiseperioden er strekker seg ut i 2014.
Interessant! Man kan f eks reise fra BRU med UA i business til YUL (via ORD) for ca 16 000 kr og dermed få 60 000 poeng for rundt 30 000 kr. Eller så tar man en award-reise til YUL, det blir jo selvsagt billigere men ikke like mange EB-poeng.

Dubai 2770,-

bestill 22mai-9juni, reis september 2013-april 2014

Nytt tilbud i C dukket opp på mail nå.

Bangkok fra 12.945,- er jo ikke så ille. Andre (ikke så bra tilbud) er:
Hong Kong 18.629,-
Singapore 18.716,-

Mer info her. Må bookes før 30. juni:
http://booking.swiss.com/web/Offers...1323&WT.sect=all&WT.rem=all&country=NO&lang=4

Fine tilbud i F til Nord-Amerika på Swiss nå, MEN....et bra tilbud fås også på Swiss' svenske hjemmeside
Her kan du søke på f.eks ARN-JFK i F, og når du skal velge avgang ligger prisene i business(bookes i P-klasse) helt ned på drøye 6K SEK. Du finner altså t/r ARN-JFK med LX C til hyggelige 11500 NOK ( Till sammenligning ligger det på Swiss' norske hjemmeside de samme tilbudene, men der kommer prisen på over 16K norske kroner). Skulle vel være ganske lett å komme seg til ARN fra en hel haug norske flyplasser for under 4500 NOK..... Bare et lite tips ;)

Bra tilgjengelighet også. Du får dessuten SK på OSL-ZRH som en mulighet. Det gjør at man kan ta ettermiddagsflight ned til Sveits og tilbringe noen timer i loungen før man flyr til BKK. For de som liker det er jo det et fint alternativ til Swiss' kveldsflight, som bare gir deg 45 min i transfer.

Bra tilgjengelighet også. Du får dessuten SK på OSL-ZRH som en mulighet. Det gjør at man kan ta ettermiddagsflight ned til Sveits og tilbringe noen timer i loungen før man flyr til BKK. For de som liker det er jo det et fint alternativ til Swiss' kveldsflight, som bare gir deg 45 min i transfer.

Frister mindre fordi:
1. SAS Plus vs. Swiss C er et enkelt valg.
2. Swiss' sine lounger på ZRH er overfylte og ikke noe å skrive hjem om.

Jeg synes det er genialt med 45 minutter layover på Kloten, har hatt det flere ganger og gjør det gjerne igjen. Også på hjemveien er det kort layover med grytidlig landing i Sveits og morgenfly til OSL. Genialt rett og slett.

Leser jeg reglene rett når det ser ut som det er ca. 0,- i refusjon ved avbestilling ?

Leser jeg reglene rett når det ser ut som det er ca. 0,- i refusjon ved avbestilling ?

Nesten rett. Du får igjen flyplassavgifter, som for t/r BKK utgjør i overkant av kr 500,-. Du kan velge "Hold my booking" dersom du er usikker. Da betaler du kr 160,- og får ca. (?) 72 timer på deg til å tenke over om du faktisk vil på tur eller ikke.

Back