Lufthansa overvejer køb af SAS

Re: Lufthansa overvejer køb af SAS

Men Avinor/Staten og ikke minst OSL bør vel være interessert, og ikke minst være i stand til å investere i utbygging av OSL hvis av vanvittige årsaker SAS eller LH skulle velge å flytte trafikk hit?

Scanair-medlemmene bygger vel en ny IC-terminal på dugnad i fall det skulle skje?! :D

Jo, men jeg tror fremdeles ikke at et LH kjøp av SAS vil innebære at OSL blir noen IC hub (de får kanskje en rute eller to) og uansett så er det ikke plass på OSL heller

Godsnakke litt med RAMP'en i tårnet, så blir det nok plass skal du se! ;)

Nå er det vel slik at det foreligger planer om flere plasser der man kan parkere store fugler når man setter i gang med utvidelsen av OSL? Så om ikke alt er optimalt med en gang, så blir det bedre etterhvert.

Rapporten er fra 2004 - og der er vel sket en del med luftfarten siden da. Personligt er jeg nu mere positiv til SAS fremtid om LH køber.

Tyder på dårlig håndtverk når man kommer drassene med en 4år gammel rapport. Itillegg så tyder det på at endel journalister jobber på vegne av noen som har en agende å hindre et eventuelt oppkjøp

... og kan noen snart stoppet en sokk i munnen på Finnairs adm dir som hjaller i vei om at han skal kjøpe SAS IC annenhver dag!?!?

Fikk en flau smak i munnen etter å ha lest omtalen av denne gamle rapporten - er SAS bare til for de danske eller er SAS til for alle skandinaver?

Problemet til SAS er helt klart kulturen som ligger i selskapet - SAS har blitt en organisk masse som absolutt ingen greier å forandre på. Vil igjen henstille til at dere prøver å få tak i siste Airliners (se coveret under) og les nøye artikkelen til Ron Kuhlmann med tittel "Corporate Culture; Who Changed the Rules?".

Etter å ha lest denne artikkelen vil flere kanskje innse at SAS' fremtid er svært begrenset - enten i tid og/eller i omfang. I alle fall tror jeg at de fleste skandinaver allerede kan begynne å trene seg på å benytte andre yngre og livsglade flyselskap - tiden for gamle tradisjoner er over!

Attachments

• Airliners_113.jpg
    Airliners_113.jpg
    25.1 KB · Views: 518

Fikk en flau smak i munnen etter å ha lest omtalen av denne gamle rapporten - er SAS bare til for de danske eller er SAS til for alle skandinaver?

Problemet til SAS er helt klart kulturen som ligger i selskapet - SAS har blitt en organisk masse som absolutt ingen greier å forandre på. Vil igjen henstille til at dere prøver å få tak i siste Airliners (se coveret under) og les nøye artikkelen til Ron Kuhlmann med tittel "Corporate Culture; Who Changed the Rules?".

Etter å ha lest denne artikkelen vil flere kanskje innse at SAS' fremtid er svært begrenset - enten i tid og/eller i omfang. I alle fall tror jeg at de fleste skandinaver allerede kan begynne å trene seg på å benytte andre yngre og livsglade flyselskap - tiden for gamle tradisjoner er over!

Du setter fingeren midt i kaka KGL. SAS evner ikke å ta en løpetur på utsiden av sin egen sirkel for å se hvilke grep som skal til. Så lenge egen interesser går fremfor selskapet interesser, klarer jeg som KGL ikke helt å se hvordan dette skal kunne reddes!

Det er ikke uten grunn at Danskene skjelver mens Norge og Sverige skåler for fremtiden!

Further to SAS statement as of Sep 12 regarding the future of the SAS Group and current speculations of specific dates in the media:

SAS would like to reiterate the following:

SAS confirms that it is in the process of evaluating various structural possibilities for the Group. Within this process SAS is conducting talks about a possible structural solution.

It must be emphasized that no decisions have been made and no dates for such decisions are set at this point.

SAS GROUP INVESTOR RELATIONS

For further information:

Sture Stölen Head of Investor Relations: (46) 70 997 1451 Claus Sonberg EVP Corporate Communications & Investor Relations: (46) 70 997 1660

------------------------------------------------------------
This information was brought to you by Cision http://www.cisionwire.com The following files are available for download:
http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=941719&fn=wkr0003.pdf

http://borsen.dk/transport/nyhed/141003/

Fritz Schur afviser hurtigt SAS-salg
23-09-2008 14:13
SAS' bestyrelsesformand Fritz Schur føler efter 11 dage, at rygterne om et forestående salg af det skandinaviske luftfartsselskab til Lufthansa har taget overhånd.

Derfor sender SAS inden for et par timer en pressemeddelelse ud. Et hurtigt salg er ikke på tale.

"Jeg hørte i dag, at nogle peger på, at SAS bliver overtaget på torsdag. Til det kan jeg bare sige, at jeg skal på vintur på torsdag. Det har hele tiden været planen, og det er det stadig. Derfor sender vi en meddelelse ud for at fortælle, at det her er helt overdrevet," siger Fritz Schur til Business.dk.

Herudover har formanden ikke den store lyst til at fortælle, hvad der foregår bag de lukkede døre.

"Vi ser som sagt på strukturelle forhold. Det gør alle i flybranchen i disse dage, så det er der ikke noget specielt i. Vi er ikke i forhandlinger. Vi fører løse samtaler med forskellige parter, men alle snakker med alle i disse dage," siger formanden.

/ritzau/

Den Airliners har jeg og vil lese. Ellers mye annet snacks i den utgaven...

Rapporten er fra 2004 - og der er vel sket en del med luftfarten siden da. Personligt er jeg nu mere positiv til SAS fremtid om LH køber.
Fra avisene:
"Vurderingen er helt på linje med en rekke eksperter som spår at skandinavene i høyere grad skal fly ut i verden via Frankfurt eller München dersom Lufthansa overtar SAS."
Jeg skjønner spørsmålet, men ikke problemet. Dette går da hverken ut over Norge eller normenn.:cool::nor

He he, herlig kommentar fra SAS i regi av SAS' Fritz Schur! Siden han skal
på "vintur" på torsdagen, har de vel utsatt salget til fredagen da.. ^_^

Dette er så typisk, dette viser hvorfor det aldri kan bli intern ro i SAS....Er det rart at man ikke klarer å stable et økonomisk solid og harmonisk selskap på bena?
Nope

Og da er fagforeningene i gang igjen. Av en eller annen merkelig grunn har jeg på følelsen av at noe tilsvarende har blitt sagt før både en og to ganger...

http://e24.no/boers-og-finans/article2672986.ece

For å sitere litt:
Striden står om hva som vil skje med Kastrup lufthavn i København hvis Lufthansa skulle bli eier av SAS.

Det er det vel strengt tatt ikke noen fagforeninger som skal bestemme, hverken norske eller danske sådan?

- Vi ønsker bare «business as usual», også ved et eventuelt oppkjøp, fortsetter han.

Vil det si at om han blir en del av et oppkjøpt SAS så vil han fortsette å gjøre jobben sin, eller vil det si at han forlanger at "alt skal være som før og ikke en skit skal endres på?

-A

Back