Scanair-medlemmene bygger vel en ny IC-terminal på dugnad i fall det skulle skje?!![]()
Jo, men jeg tror fremdeles ikke at et LH kjøp av SAS vil innebære at OSL blir noen IC hub (de får kanskje en rute eller to) og uansett så er det ikke plass på OSL heller
Fikk en flau smak i munnen etter å ha lest omtalen av denne gamle rapporten - er SAS bare til for de danske eller er SAS til for alle skandinaver?
Problemet til SAS er helt klart kulturen som ligger i selskapet - SAS har blitt en organisk masse som absolutt ingen greier å forandre på. Vil igjen henstille til at dere prøver å få tak i siste Airliners (se coveret under) og les nøye artikkelen til Ron Kuhlmann med tittel "Corporate Culture; Who Changed the Rules?".
Etter å ha lest denne artikkelen vil flere kanskje innse at SAS' fremtid er svært begrenset - enten i tid og/eller i omfang. I alle fall tror jeg at de fleste skandinaver allerede kan begynne å trene seg på å benytte andre yngre og livsglade flyselskap - tiden for gamle tradisjoner er over!
Fra avisene:Rapporten er fra 2004 - og der er vel sket en del med luftfarten siden da. Personligt er jeg nu mere positiv til SAS fremtid om LH køber.
http://hangar.no/news/119/ARTICLE/1994/2008-09-12.htmln mulig overtakelse av SAS kan være tema på Lufthansas neste ”non-executive” rådgivende styre den 24. september i år. Møtets agenda inkluderer en åpen post som er benevnt med de enkle ordene ”Further Financial Investments” og intet mer.
Og da er fagforeningene i gang igjen. Av en eller annen merkelig grunn har jeg på følelsen av at noe tilsvarende har blitt sagt før både en og to ganger...
http://e24.no/boers-og-finans/article2672986.ece
Striden står om hva som vil skje med Kastrup lufthavn i København hvis Lufthansa skulle bli eier av SAS.
- Vi ønsker bare «business as usual», også ved et eventuelt oppkjøp, fortsetter han.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.