BU662
critical mind
Re: Lufthansa overvejer køb af SAS
@Whatever: 100%
Det har blitt diskutert mye om Berlins fremtidlige rulle.
Det hva nesten alle har ikke sett er faktum at Berlins flyplasser idag ikke kan tilby deg connections. De er rene O&D flyplasser. Samtidlig har de tilsammen en pax-volum av 20 Mio. For tida stjeler ZRH en stor del av pax fra Berlin, rett og slett fordi vi kan ikke fylle en widebody dag for dag. Mens siden LH har tatt over Swiss sa har setekapasiteten blitt mere enn foredoblet de allefleste pax er connexions til IC med Swiss.
Med BBI prosjekted vil all traffik samles pa en sted. Det vil for förste gang skape mulighet a bygge opp en hub. Ikke bare fordi det er en flyplass, mens ogsa fordi SXF og TXL har ikke Transit arealer. Jeg hörer at byggeprosessen er litt foran schedule, sa den flyplass vil apne som planlagt og LH har alrede uttalt at de vil legge noen IC destinasjoner til BER.
Na jobbes det intens a fa en rute til Tokyo pa plass, og med hver ny rute som etableres i Berlin drepes det den "store" feed fra Berlin til CPH og STO.
Forvent at den dagen da BBI starter i Berlin sa vil det trolig bli 20 IC destinasjoner.
SN har sitt rulle i Star siden de har den desidert störste og beste Afrika-Nettverk av alle selskaper. LH er notorisk svak i Afrika. Kommer SAS a bli kjöpt, sa vil de finne seg som hub med sin historisk rulle, like som VIE na. VIE har tradisjonelt blitt innfallsporten til Hungary og alle Balkan-steder. Dette skyldes noen hundre-ar historie.
CPH har i denne historisk rulle blitt innfallsporten til Baltikum og til Norden. Mens, og dette vil skape litt tröbbel for CPH, de fleste av de "store" byer i Norden har direkte flyforbindelser til Europa. BGO, TRD, SVG, GOT er alle god dekked. Dermed forblir egentlig bare Baltikum. Og ogsa da bygges det opp mange direkte linjer til Europa fra RIX og TLL.
@Whatever: 100%
Det har blitt diskutert mye om Berlins fremtidlige rulle.
Det hva nesten alle har ikke sett er faktum at Berlins flyplasser idag ikke kan tilby deg connections. De er rene O&D flyplasser. Samtidlig har de tilsammen en pax-volum av 20 Mio. For tida stjeler ZRH en stor del av pax fra Berlin, rett og slett fordi vi kan ikke fylle en widebody dag for dag. Mens siden LH har tatt over Swiss sa har setekapasiteten blitt mere enn foredoblet de allefleste pax er connexions til IC med Swiss.
Med BBI prosjekted vil all traffik samles pa en sted. Det vil for förste gang skape mulighet a bygge opp en hub. Ikke bare fordi det er en flyplass, mens ogsa fordi SXF og TXL har ikke Transit arealer. Jeg hörer at byggeprosessen er litt foran schedule, sa den flyplass vil apne som planlagt og LH har alrede uttalt at de vil legge noen IC destinasjoner til BER.
Na jobbes det intens a fa en rute til Tokyo pa plass, og med hver ny rute som etableres i Berlin drepes det den "store" feed fra Berlin til CPH og STO.
Forvent at den dagen da BBI starter i Berlin sa vil det trolig bli 20 IC destinasjoner.
SN har sitt rulle i Star siden de har den desidert störste og beste Afrika-Nettverk av alle selskaper. LH er notorisk svak i Afrika. Kommer SAS a bli kjöpt, sa vil de finne seg som hub med sin historisk rulle, like som VIE na. VIE har tradisjonelt blitt innfallsporten til Hungary og alle Balkan-steder. Dette skyldes noen hundre-ar historie.
CPH har i denne historisk rulle blitt innfallsporten til Baltikum og til Norden. Mens, og dette vil skape litt tröbbel for CPH, de fleste av de "store" byer i Norden har direkte flyforbindelser til Europa. BGO, TRD, SVG, GOT er alle god dekked. Dermed forblir egentlig bare Baltikum. Og ogsa da bygges det opp mange direkte linjer til Europa fra RIX og TLL.