Lamox
ScanFlyer Silver
Re: Lufthansa overvejer køb af SAS
Hvis du teller 3 land x 9-10 ansatte grupper så har ikke SAS konsernet flere foreninger enn hva som er naturlig. Og for øvrig så er jo dette SAS ønske, og en naturlig del av oppdelingen i mer nasjonale selskap. Eller hadde det blitt så f... mye bedre om lastefolk og piloter fikk en felles fagforening...?
For øvrig; Sist jeg talte så har Lufthansa hatt 3 streiker siden sist SAS streik....
Og til slutt: Det er noe merkelig med alle svensker og nordmenn som tror at et kjøp skulle medføre at STO og OSL plutselig skulle bli IC-huber. Det ligger vel i kortene at det er STO som vil få størstedelen av en ev vekst i SAS IC trafikk, og evt med 1 fly til OSL, men det er uavhengig av hvem som er eiere. Men det er markedet som bestemmer, og jeg og de fleste med meg her på vestlandet vil mye heller reise via CPH enn OSL hvis vi skal ut i verden... Og definitivt mye heller enn å reise helt til STO for å komme oss videre!
La 40+ fagforeninger hyle, skrike og streike saa mye de vil for en kortere periode til LH har kontroll paa skuta.
Hvis du teller 3 land x 9-10 ansatte grupper så har ikke SAS konsernet flere foreninger enn hva som er naturlig. Og for øvrig så er jo dette SAS ønske, og en naturlig del av oppdelingen i mer nasjonale selskap. Eller hadde det blitt så f... mye bedre om lastefolk og piloter fikk en felles fagforening...?
For øvrig; Sist jeg talte så har Lufthansa hatt 3 streiker siden sist SAS streik....
Og til slutt: Det er noe merkelig med alle svensker og nordmenn som tror at et kjøp skulle medføre at STO og OSL plutselig skulle bli IC-huber. Det ligger vel i kortene at det er STO som vil få størstedelen av en ev vekst i SAS IC trafikk, og evt med 1 fly til OSL, men det er uavhengig av hvem som er eiere. Men det er markedet som bestemmer, og jeg og de fleste med meg her på vestlandet vil mye heller reise via CPH enn OSL hvis vi skal ut i verden... Og definitivt mye heller enn å reise helt til STO for å komme oss videre!
Last edited by a moderator: