Re: Lufthansa overvejer køb af SAS
Spændende uge vi går ind i...Spændende at se hvad der komme fra topledelsen i SAS om dette...Passagererne tager jo godt i mod tanken....
For mange er det utroligt at det er "arvesølvet" og en gammel hæderkronet skandinavisk virksomhed, som der er utrolig stor respekt omkring ude i verden kan ende i denne situation, men når det går galt i denne branche, er det noget der trækker tænder ud..
----
Den nye reklame "næsten hjemme" rammer præcist det...Selvom jeg er ansat i SAS/SGS har jeg altid haft den fornemmelse, at når jeg så et SAS langt hjemme fra, ja så var jeg "næsten hjemme" igen...
Jeg ser det ikke som en stor uluykke at SAS bliver et datterselskab til SAS, isør ikke når du kigger på udviklingen i Swiss..Og SAS bliver ikke bare et feederselskab med ruter indtil LH store hubs i MUC og FRA og fro den sags skyld DUS...I FRA må det efterhånden være svært at få slots og jeg ser det som en fordel for SAS at der evt. kommer flere ruter til USA..Ja vis udviklingen fortsætter kandet jo være at der komme en SAS/LH rute OSL-USA.
--
Som sagt bliver det en spændende uge der står foran os alle i denne branche...At SAS eventuel skulle bevæge sig på grænsen af konkurs/fallit er utænkelig...SAS er ikke Alitalia og vil ALDRIG havne i savne i samme situation.
Stor hilsen til SAS/SGS ansatte her(og selvfølgelig også til alle jer andre
Ole