Leiebil i USA

I California er det "additional drivers" included by law, men hvor mange ekstra sjåfører kan jeg registrere?

Leie bil i USA

Hei,
er det noen som har gode tips med tanke på å leie bil i USA. Skal leie en Suburban eller tilsvarende i Orlando til sommeren. 3 uker.

Søk på nettet og reserver den billigste for å hente på flyplassen. Når du ankommer går du innom andre selskap for å høre om de kan levere billigere. Nesten alltid er det selskaper som vil levere billigere. Betal med det kredittkortet som dekker alt på forsikring - mitt Amex kort er meget bra på dette - Master fungerer også bra i kombinasjon med utvidet reiseforsikring.

Har hatt to turer med leiebil i Desember / Januar - National var først best og så val Alamo den beste. På nettet kom Hertz godt ut

Noe man allikevel skal være obs på når man sammenligner pris er type forsikringer inkludert i prisen. Både i forhold til eget kjøretøy, annet kjøretøy, personer, egenandeler osv.

Grovt sett kan kan si at kjøper man på en norsk side så er alle de viktigste forsikringer inkludert.
Kjøper man på en utenlandsk side eller møter opp i skranken så er prisene ofte pluss forsikringer.

Bare så man sammenligner epler og epler her og ikke minst er klar over den mulige forskjellen.

uscarhire.com , veldig gode priser, alle forsikringer m.m inkludert, aldri noe tull. Engelsk basert leiebil agent med bra kundeservice. Bilene blir levert av National og Alamo.

Ellers så går det mye i Hertz, da jeg er PC medlem. Ikke mye tull og pushing av ekstraforsikringer der heller så lenge du melder deg inn i Hertz Gold Plus Rewards før du reserverer bil. Hertz er dog ikke av de billigste.

Betal med det kredittkortet som dekker alt på forsikring - mitt Amex kort er meget bra på dette - Master fungerer også bra i kombinasjon med utvidet reiseforsikring.

Jeg tror jeg ennå har til gode å komme over forsikringsvilkår, det være seg via kredittkort eller andre typer, som dekker leiebilrelaterte saker. Så jeg ville på generelt grunnlag advare mot å stole på reiseforsikring i sammenheng med leiebil, med mindre forsikringsvilkårene helt eksplisitt stadfester at skader på leiebil mv. dekkes. Men som sagt: det har jeg fremdeles til gode å se, selv etter 7-8 ulike kredittkort og et utall personlige forsikringer. Mine Mastercard-betingelser ekspliserer ettertrykkelig at skader på eller i forbindelse med leiebil ikke dekkes.

Jeg tror jeg ennå har til gode å komme over forsikringsvilkår, det være seg via kredittkort eller andre typer, som dekker leiebilrelaterte saker. Så jeg ville på generelt grunnlag advare mot å stole på reiseforsikring i sammenheng med leiebil, med mindre forsikringsvilkårene helt eksplisitt stadfester at skader på leiebil mv. dekkes. Men som sagt: det har jeg fremdeles til gode å se, selv etter 7-8 ulike kredittkort og et utall personlige forsikringer. Mine Mastercard-betingelser ekspliserer ettertrykkelig at skader på eller i forbindelse med leiebil ikke dekkes.

Både Eurobonus Amex Platinum og Handelsbanken Visa Gold har en egen spesifisert leiebilforsikring som dekker opptil 30/40' av egenandel ved skade om leie er betalt med kortet. Betyr at man normalt ikke trenger å benytte seg av superdekning for å redusere egenadelen, denne koster normalt litt, men avhenger av bilklasse og selskap.

Både Eurobonus Amex Platinum og Handelsbanken Visa Gold har en egen spesifisert leiebilforsikring som dekker opptil 30/40' av egenandel ved skade om leie er betalt med kortet. Betyr at man normalt ikke trenger å benytte seg av superdekning for å redusere egenadelen, denne koster normalt litt, men avhenger av bilklasse og selskap.

Dette dekkes også av enkelte reiseforsikringer. Ser at min i Sparebank 1 dekker inntil 8000 i egenandel, men usikker på hvordan dette er hos andre.

Dette dekkes også av enkelte reiseforsikringer. Ser at min i Sparebank 1 dekker inntil 8000 i egenandel, men usikker på hvordan dette er hos andre.

Stemmer det; SpareBank1 Topp reiseforsikring dekker i punkt 2.2.2

Egenandel som følge av skade på leiebil på feriereise erstattes med inntil kr 8 000 per skadetilfelle.

Ellers:

* DNB for eksempel har ikke egenandel for skade på leiebil dekket i sine forsikringer, det inkluderer også kredittkort som Trumf visa.
* Amex dekker egenandel, men ikke på biler med verdi over 500.000kr da dekker de 0.
* Storebrand nevner ingen dekning av egenandel ved skade i sine vilkår.
* Europeiske reiseforsikring har dekning for intill 8.000 kr i sitt dyreste produkt.

Meldte meg inn i det Hertz programmet men da jeg skulle søke etter biler da spratt prisene plutselig opp 700 kroner - dette for ca 2 dagers leie i San Francisco. Logger man seg ut igjen er det de prisene jeg så først. Dette på Hertz sin norske side. Hva er greia?

Meldte meg inn i det Hertz programmet men da jeg skulle søke etter biler da spratt prisene plutselig opp 700 kroner - dette for ca 2 dagers leie i San Francisco. Logger man seg ut igjen er det de prisene jeg så først. Dette på Hertz sin norske side. Hva er greia?

Tilvalg i profilen din, forsikringer osv. De inkluderer gjerne drivstoff og alt mulig i den prisen du får som innlogget.

Sixt fortalte at ofte var tilbudene bedre på hjemmesiden enn i fordelskortet, kan være det samme gjelder for Hertz. Billigst i USA har vi funnet på finn.no.

Alle uten om super CDW er det lite nytte i, det er dekket igjennom reiseforsikringen.

En del forsikringer dekker også skade på leiebil, da er det bare å avslå alt.

Alle uten om super CDW er det lite nytte i, det er dekket igjennom reiseforsikringen.

En del forsikringer dekker også skade på leiebil, da er det bare å avslå alt.

Takk - ja er vel tom forsikring for stjelt bagasje så jeg. Så er det sikkert en egen forsikring for bilsyke passasjerer, og en og annen forsikring for at man bruker 12 voltsuttaket for mye. :stir Ok dette ble litt overdrevent men man må passe på så man ikke flås levende.

Hei, skal leie bil i Washington og levere den tilbake i Toronto. Har snakket med både Avis og Hertz her i Norge, men var ingen av de som kunne hjelpe meg. Noen som har et tips på hvem eg bør kontakte for å få dette til ?

Hei, skal leie bil i Washington og levere den tilbake i Toronto. Har snakket med både Avis og Hertz her i Norge, men var ingen av de som kunne hjelpe meg. Noen som har et tips på hvem eg bør kontakte for å få dette til ?

Hei - du kan jo booke online vil jeg tro, der velger du jo hvilke utleiestasjon du ønsker å returnere på. Det pleier ofte å være en ekstra fee å betale hvis du returnerer kjerren i en annen stat enn du henter den ut. Ved retur i nabolandet i nord vil det nok garantert være litt ekstra å betale.

Et tips kan være å ringe utleiefirmaene sine servicetelefoner i USA. Har du skype-out kan du ringe 800-numre gratis.

God tur :)

Hei, leste denne tråden og booket dermed via hertz.no :) Noe jeg syns var litt rart, var følgende i emailen jeg mottak som bekreftelse:

Total 152.68 USD
Prisen er garantert. Skatter, avgifter og gebyrer kan endre seg om de ikke er inkludert i prisen.

Tilgjengelig tilleggsutstyr i skranken
Ask at the counter for the following !
Ansvarsforsikringstillegg
daglig 13.95 USD
Bilskadedekning
daglig 21.99 USD
Personlig Ulykkesforsikring/ Bagasjedekning
daglig 5.50 USD

Jeg trodde det skulle være inkl. ettersom jeg bestilte fra hertz.no og ikke .com, eller er det noe jeg misforstår?

Usikker på hva forsikringene som listes som valgfrie tillegg betyr.

Men mener bestemt det er slik at så lenge du kjøper på et ".no" domene så er det Norske regler som gjelder. Da må alle viktige forsikringer være inkludert.

Back