Betal med det kredittkortet som dekker alt på forsikring - mitt Amex kort er meget bra på dette - Master fungerer også bra i kombinasjon med utvidet reiseforsikring.
Jeg tror jeg ennå har til gode å komme over forsikringsvilkår, det være seg via kredittkort eller andre typer, som dekker leiebilrelaterte saker. Så jeg ville på generelt grunnlag advare mot å stole på reiseforsikring i sammenheng med leiebil, med mindre forsikringsvilkårene helt eksplisitt stadfester at skader på leiebil mv. dekkes. Men som sagt: det har jeg fremdeles til gode å se, selv etter 7-8 ulike kredittkort og et utall personlige forsikringer. Mine Mastercard-betingelser ekspliserer ettertrykkelig at skader på eller i forbindelse med leiebil ikke dekkes.
Både Eurobonus Amex Platinum og Handelsbanken Visa Gold har en egen spesifisert leiebilforsikring som dekker opptil 30/40' av egenandel ved skade om leie er betalt med kortet. Betyr at man normalt ikke trenger å benytte seg av superdekning for å redusere egenadelen, denne koster normalt litt, men avhenger av bilklasse og selskap.
Dette dekkes også av enkelte reiseforsikringer. Ser at min i Sparebank 1 dekker inntil 8000 i egenandel, men usikker på hvordan dette er hos andre.
Meldte meg inn i det Hertz programmet men da jeg skulle søke etter biler da spratt prisene plutselig opp 700 kroner - dette for ca 2 dagers leie i San Francisco. Logger man seg ut igjen er det de prisene jeg så først. Dette på Hertz sin norske side. Hva er greia?
Meldte meg inn i det Hertz programmet men da jeg skulle søke etter biler da spratt prisene plutselig opp 700 kroner - dette for ca 2 dagers leie i San Francisco. Logger man seg ut igjen er det de prisene jeg så først. Dette på Hertz sin norske side. Hva er greia?
Tilvalg i profilen din, forsikringer osv. De inkluderer gjerne drivstoff og alt mulig i den prisen du får som innlogget.
Alle uten om super CDW er det lite nytte i, det er dekket igjennom reiseforsikringen.
En del forsikringer dekker også skade på leiebil, da er det bare å avslå alt.
Hei, skal leie bil i Washington og levere den tilbake i Toronto. Har snakket med både Avis og Hertz her i Norge, men var ingen av de som kunne hjelpe meg. Noen som har et tips på hvem eg bør kontakte for å få dette til ?
Total 152.68 USD
Prisen er garantert. Skatter, avgifter og gebyrer kan endre seg om de ikke er inkludert i prisen.
Tilgjengelig tilleggsutstyr i skranken
Ask at the counter for the following !
Ansvarsforsikringstillegg
daglig 13.95 USD
Bilskadedekning
daglig 21.99 USD
Personlig Ulykkesforsikring/ Bagasjedekning
daglig 5.50 USD
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.