SÄ var det pÄ tide Ä komme seg hjem.. Fikk forhandlet frem en utsjekk klokken 16.00 som er ny rekord i USA. De var litt i tvil, men jeg var klar pÄ at vi hadde sett fint lite andre fordeler av Hotels.com/Gold og hadde satt prise pÄ denne. Hotellet leverte virkelig og var definitivt verdi for pengene med premium beliggenhet pÄ stranden med egen solsenger og servering pÄ stranden. Artig nok bodde jeg pÄ samme hotellet i 2005 da vi stakk av fra cat 5 hurricane Emily i Cancun, og da var hotellet en skikkelig rÞnne og mistet sine to stjerner og ble kÄret av Tripadvisor til en av verdens dÄrligste hoteller. NÄ var det skikkelig shinet opp og til og med god frokost inkludert for alle fem.
https://www.nautilushotelmiami.com/?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=gmb
Det ble som vanlig litt for god tid selv om vi dro «bare» fire timer fÞr takeoff. Trafikken i Miami er meget vanskelig Ä forutsi samt en litt klÞnete rental car return. SÄ forferdelig trist det var Ä levere Debbie II tilbake.. SlÄr lotto-kupongen inn sÄ er dette uten tvil bilen det hadde blitt utenfor Knausen.. Den er rett og slett perfekt og šsÄ tÞff at men bare gliser nÄr V8eren brummer. Var veldig rart Ä sette seg inn i en tysk overpriset hÄrfÞner og fÞle seg som en hen igjen.
Innsjekk gikk veldig smooth og de sa vi kunne prÞve Delta Loungen, men da med to sikkerhetskontroller.. Vi stilte oss fÞrst i kÞen hvor loungen var, men sÄ fort at det ble bare stress.. De ble det mot F gatene og de var skikkelig krise⊠Vi tenkte at vi kunne spandere pÄ oss litt kos der, men dette er vel den kjipeste terminalen i USA og man ble bare sittende i 90 minutter Ä glane pÄ mye artige folk.
Boardingen ble veldig skandinavisk og her var absolutt alle gruppe 1.. Absolutt alle sier jeg. Vi kom oss om bord og klok av skade sÄ hadde FruS og jeg rad 21 sÄ man kan strekke bena ut og ha bagasje og ikke minst skjerm tilgjengelig under takeoff og landing.
Crewet var litt som pÄ vei til bortsett fra at pÄ denne turen var den eldste danske virkelig hyggelig.. Hun kom tre ganger bort til oss for Ä komplementere de tre pÄ rad 20 som var unormalt hÞflige.
Bloody Maryene vĂ„res ble perfekte (da jeg lagde sen selv) og vĂ„r danske venn lo nĂ„r hun sĂ„ flasken, fordi hun gjorde akkurat det samme selv. Maten var OK.. jeg synes faktisk maten de serverer fra USA er bedre enn den til USA.. Mulig fordi amerikanerne ikke er fullt sĂ„ trendy pĂ„ syltede saker og couscous. Junior og jeg fikk syncet sĂ„ vi sĂ„ F1 The Movie samtidig og plutselig hadde alle sovnet og vĂ„knet av at nĂ„ MĂ
dere rette opp setene.. Her hadde man sovet over frokosten og det som var.. Aner ikke en gang hvordan det gikk med Brad Pitt? Vant han formel 1? Han var jo sÄ rampete? FÄr sjekke senere.
Det var meget kort connection (som jeg hadde valgt selv ved en rutetidsforandring) sÄ vi fikk den deilige hvor du gÄr rett fra fly til fly. Her hadde vi gitt rad 1 til barna og rad 2 til oss selv. Igjen, fytte rakkern for en service det er pÄ denne korteste business flighten.. Det er sÄ BA 90 tallet over hele settingen. Relativt god mat, god plass (selv om FruS alltid klemmer seg inn i B setet og barna frivillig skviste seg inn pÄ en treseter).. Til og med kaffen blir god nÄr du fÄr den i de herlige koppene. Jeg ble spurt to ganger om Champagne, og hadde merkelig nok viljestyrke nok til Ä si nei takk..
PĂ„ OSL var alle seks koffertene borte og eneste fordelen med EBD da var at du gikk forbi hele den irriterte kĂžen og fikk smilende hjelp fra en som ikke kunne gjĂžre annet enn Ă„ kaste deg over til Bring. Akkurat dette konseptet om at du fĂ„r bagasjen dagen etter mellom 16-22.00 synes jeg er dyremishandling. SkjĂžnner at det er en kostnad, men mener dette kan sendes samme dag (koffertene kom inn to timer senere med neste fly). NĂ„r attpĂ„til er kunder med glad-kort og man reiser i Premium synes jeg det blir litt for slett. Det gikk greit for oss gutta, men de tre jentene var hakket mere irriterte â Welcome to my world.
SÄ det var det.. Nok en herlig tur til et herlig land.. Man mÞter sÄ ufattelig mange hyggelige mennesker og de byr pÄ seg selv og lader batteriene til de de mÞter. Er ogsÄ som vanlig imponert over hvor mye de vet om «lille Norge» med tanke pÄ hvor lite nordmenn ofte vet om stÞrre land en vÄres.. MÞtte en fra Drammen her om dagen som ikke en gang viste hva hovedstaden i Equador var..
HÄper neste tur kommer snart (Forhandler om PÄsken nÄ med CFOen.
Takk for denne gang,