Leiebil i USA

Hei, leste denne tråden og booket dermed via hertz.no :) Noe jeg syns var litt rart, var følgende i emailen jeg mottak som bekreftelse:

Jeg trodde det skulle være inkl. ettersom jeg bestilte fra hertz.no og ikke .com, eller er det noe jeg misforstår?
Tror du må forhåndsbetale i NOK?

Hei, leste denne tråden og booket dermed via hertz.no :) Noe jeg syns var litt rart, var følgende i emailen jeg mottak som bekreftelse:

Jeg trodde det skulle være inkl. ettersom jeg bestilte fra hertz.no og ikke .com, eller er det noe jeg misforstår?

Du har forsikring, det er tilleggene du kan bestille.

Total 152.68 USD
Prisen er garantert. Skatter, avgifter og gebyrer kan endre seg om de ikke er inkludert i prisen.

Tilgjengelig tilleggsutstyr i skranken
Ask at the counter for the following !
Ansvarsforsikringstillegg
daglig 13.95 USD
Bilskadedekning
daglig 21.99 USD
Personlig Ulykkesforsikring/ Bagasjedekning
daglig 5.50 USD

Det ingår försäkring med självrisk på bilen (typiskt 5000-12000 NOK). Bilskadedekning tar ned den till 0 kr. Ansvarsforsikringstillegg och Personlig Ulykkesforsikring är försäkringar som normalt sett ingår i din vanliga reseförsäkring. De brukar inte behövas.
Bilskadedekning täcks i Sverige av en del kreditkort och ingår även i en del reseförsäkringar.

Noen som kjenner til Hertz upgrade på LAX? Sist jeg var der stod det en del premium biler (Lambo, Ferrari etc) man kunne oppgradere til for en viss sum.

Finnes dette fortsatt, og gjelder summen uansett bil man originalt har leid?

Har Avis eventuelt noe lignende? Har tydeligvis blitt President's Club her hva enn det måtte bety.

Skal noen dager til LA i morgen og booket akkurat leiebil. Forrige uke hadde Sixt tilbud på premium stasjonsvogn til under 2000,-, men det rakk jeg ikke og alle bilene lå nå på rundt 3000,-. Et raskt søk på finn.no ga meg Mercedes CLA til 1915,- istedenfor 3019,- som på sixt.no. Expedia lå også på rundt 3000,- for samme periode.

Skal noen dager til LA i morgen og booket akkurat leiebil. Forrige uke hadde Sixt tilbud på premium stasjonsvogn til under 2000,-, men det rakk jeg ikke og alle bilene lå nå på rundt 3000,-. Et raskt søk på finn.no ga meg Mercedes CLA til 1915,- istedenfor 3019,- som på sixt.no. Expedia lå også på rundt 3000,- for samme periode.

Var det inclusive de same forsikringsdekninger?

Opplever noe merkelig, men sikkert en grunn til det som kanskje noen andre her vet?

Prøver å leie bil gjennom Hertz. Er medlem i Gold med laveste rangen.

Jeg får opp en en rimeligere pris ved å ikke logge inn som medlem? Når jeg logger meg inn får jeg 105usd dyrere? Bruker samme rabatten (18% rabatt på leier i USA).

Da lønner det seg å bestille uten å logge inn som medlem??:o

Opplever noe merkelig, men sikkert en grunn til det som kanskje noen andre her vet?

Prøver å leie bil gjennom Hertz. Er medlem i Gold med laveste rangen.

Jeg får opp en en rimeligere pris ved å ikke logge inn som medlem? Når jeg logger meg inn får jeg 105usd dyrere? Bruker samme rabatten (18% rabatt på leier i USA).

Da lønner det seg å bestille uten å logge inn som medlem??:o

Det kan være at det ligger valg i profilen din på ekstra forsikringer osv som blir lagt til i prisen når du er logget inn. Uansett har jeg gitt opp bestillinga av leiebil i USA fra Hertz - har aldri klart opp å få priser som ligger noe mindre enn ca. 50% over nivået hos konkurrentene.

Det kan være at det ligger valg i profilen din på ekstra forsikringer osv som blir lagt til i prisen når du er logget inn. Uansett har jeg gitt opp bestillinga av leiebil i USA fra Hertz - har aldri klart opp å få priser som ligger noe mindre enn ca. 50% over nivået hos konkurrentene.

Fikk Gruppe L SUV til 4.150kr for 2 uker, noe jeg må si er billig! :) Fant ikke tilsvarende bil hos noen andre..

Ringte inn til Hertz (Engelsk talende) og de skjønte heller ikke noe. Men de fikk endret reservasjonsnummeret slik at bestillingen ble lagt inn på Gold rewards kontoen til SAMME pris :)

Jeg regner jo med at når man bestiller fra den norske siden at de "vanlige" forsikringen er inkludert.. Betaler med Norwegian kortet så der har jeg også en egenandelsforsikringer som hjelper på :)

Eller så kan det være at du har forhåndsdefinerte rabattkoder i profilen, som blir valgt fremfor tilbudskoden når du logger inn. Rabatter/tilbud kan ikke kombineres (Rabatt/CDP/Club kode)

Sitter og skal bestille leiebil ut fra LAX for snaue to uker, og har lyst på en amerikansk grombil. BMW og MB kan jeg kjøre hjemme... Står mellom Avis og Budget som har omtrent samme pris for Premium-kategori (Ford Taurus eller tilsvarende). Noen erfaringer med hva som kan forventes innenfor den kategorien hos de to?

Har Amex upgradevoucher hos AVIS, men den er jo "on availability", så om gir noe som helst er jeg vel litt skeptisk til. Noen som har prøvd?

Pass nøye på forsikringer når dere leier bil i USA. Jeg har pleid å være flink men gikk på en blemme nå og prisen ble doblet. Brukte appen til Sixt. Prisene var lik andre så jeg tenkte ikke noe mer over det.

Leide fra finn.no nå.

Ca 20 - 25 % billigere (samme som holiday autos)
Endte opp med en Mustang fra Avis.

PS: De angivelig gode tilbudene via Avis direkte EB er jo bare rør.

Leide fra finn.no nå.

Ca 20 - 25 % billigere (samme som holiday autos)
Endte opp med en Mustang fra Avis.

PS: De angivelig gode tilbudene via Avis direkte EB er jo bare rør.

Om du har Amex så er prisene på www.avisworld.com/amex ganske gode. Her får du også gratis oppgradering til neste kategori hvis du printer ut voucheren og tar den med (funket for min del, ble oppgradert fra premium til luxury på LAX).

Jeg skal til California om 2 uker og ønsker å leie bil i ca en uke. Er 22 så er klar over at det vil komme et ung sjåfør tillegg, spm er hvem er å anbefale da? Har også EBG, men vet ikke om disse rabatt kodene hos avis, hertz mm er noe særlig?

Vil gjerne leie en medium size suv eller en ''rimelig'' convertible.

Back