John Deere er en klassisk merkevare og vil alltid være hevet over politiske bølgedaler. Og ikke ødelegg ungas glede med synspunkter som trolig er i historiebøkene innen de er store nok til å bry seg om det ...![]()
I dag tur, sauna, solvegg og rakfisk.. Nesten så jeg ikke savner lukten av flybensin og sololje.
God kveld fra LHR. Rettere sagt SK810. Her har det vært dagstur for å holde veskebalansen i heimen i orden.
Dyrt med dame. Elefanter drar opp også, men de bruker i hvertfall ikke veske. Helge derimot, foretrekker væske.
Dyrere med unger.
Morro å støtte amerikansk industri all den tid du høgger hue av alle her inne som, gud forby, skulle si noe positivt om feks USA nå. Jeg liker ikke Trump jeg heller men lar ikke det påvirke min hverdag i HNL. Har en kompis som bor i Frisco som bygger Harleyer(fra Eidsvoll). Han digger heller ikke Donald men men pytt pytt som han sier. Han kjenner hvor skoen trykker bedre enn meg som kun er gjest på Hawaii. Nydelig intl school for unga. Men vanskelig å få tak i brunost(tar med en 10 kg sjøl)..Han er helt ignorant om verdens elend, sånn skal han få lov til å leve ei stund til (han er 3). Fendt er ønsker da «opa» har en eeeeeeldgammel fendt i stallen, som vi av og til børster støvet av. Men den føles nærmere en kulldreven gammel ford, enn en moderne traktor, opa røyklegger nabolaget med doningen.
Morro å støtte amerikansk industri all den tid du høgger hue av alle her inne som, gud forby, skulle si noe positivt om feks USA nå. Jeg liker ikke Trump jeg heller men lar ikke det påvirke min hverdag i HNL. Har en kompis som bor i Frisco som bygger Harleyer(fra Eidsvoll). Han digger heller ikke Donald men men pytt pytt som han sier. Han kjenner hvor skoen trykker bedre enn meg som kun er gjest på Hawaii. Nydelig intl school for unga. Men vanskelig å få tak i brunost(tar med en 10 kg sjøl)..
Du ser ikke skogen pga alle trærne. Da ungen din trenger en tråkke traktor kastes alle prinsipper på båten og USA var helt ok![]()
Morro å støtte amerikansk industri all den tid du høgger hue av alle her inne som, gud forby, skulle si noe positivt om feks USA nå. Jeg liker ikke Trump jeg heller men lar ikke det påvirke min hverdag i HNL. Har en kompis som bor i Frisco som bygger Harleyer(fra Eidsvoll). Han digger heller ikke Donald men men pytt pytt som han sier. Han kjenner hvor skoen trykker bedre enn meg som kun er gjest på Hawaii. Nydelig intl school for unga. Men vanskelig å få tak i brunost(tar med en 10 kg sjøl)..
Du ser ikke skogen pga alle trærne. Da ungen din trenger en tråkke traktor kastes alle prinsipper på båten og USA var helt ok![]()
Ikke engang kona mi men min samboer er filipinsk(derfor litt ironisk at hushjelpen, tidl au pair, også er filipinsk). Ho henger med og reiser mer til USA inn/ut enn meg både før og etter Trump pga familie her(noe innen filipinsk UD som kan ha noe å si - de bor alle i DC og ambassade ting).Det er vel alltid minst 2 sider - jeg har også hatt min hverdag i HNL i en del år - jobbet for SSFM International - og at du ikke lar Trump påvirke din hverdag viser kun hvor utrolig privilegert du er. Mange av oss her i USA har ikke de samme privilegene, min kone som nok ikke er like hvit som deg, måtte akkurat utsette en lenge planlagt reise til Provence - fordi hun er født i et Sør Amerikansk land som alltid kommer opp når hun ankommer USA - etnisk er hun 100% Italiensk, men det hjelper ikkenoe. Lufthansa utsatte reisen hennes glatt uten gebyrer “due to the Political Situation”
Selv kan jeg ikke reise hjem til Norge, er antagelig like Norsk som deg, men er i ferd med å bli Amerikansk statsborger og etter råd fra min “Immigration Lawyer” do absolutely not travel in the next Months - du har privilegiet av å kunne reise akkurat som du vil, det har ikke vi !
Pytt pytt - vel i motsetning til din kompis som bygger Harleys, ta en av min svogers venner, han importerer Outdoor Furniture fra China og selger blant annet via Amazon, hans shipment fra China for sommer sesongen (som han har gjort i 20 år) som er en 60 Million USD investment, har nå et Toll Krav på USD 85 Millioner ! Før han hente ut varene - nei China betaler ikke Tollen - det må US Business legge ut og til slutt er det kundene (oss) som må betale dette om han klarer å opp med USD 85 Millioner - ja pytt pytt du er privilegert - andre har etter 30 år her borte en litt annen opplevelse - og jeg går ut i fra at du kun har sønner ingen døtre ! (Døtre er langt fra pytt-pytt ! I dagens US Healthcare (har også 10 år innen kreftforsking bak meg !