Kjos tror Ryanair flytter tili Rygge

Sveipet innom RYG i forbifarten i sted og der hadde man rett og slett stengt hele ankomst-området foran terminalen for kjøring. Passasjerer som skulle hentes eller bringes måtte pent infinne seg i p-huset. Store forhold for en pressekonferanse får man si...

Och innan MOL kom till Rygge så var han i Stockholm.
Se video från Dagens industri här
Svingar hårt mot SAS som vanligt utan att ha mer substans än tidigare...

Lokalavisene rapporterer at høvdingen sjøl fikk servert mossepils ved ankomst .. Det er ikke meldt om dette medførte brekninger hos iren. ;)

Rygge vil få 35 ukentlige frekvenser fordelt på 7 ruter. 1 million billetter legges ut til 1,- (he-he) per stk.

f-b.no / moss-avis.no

Last edited:
Det er vel LFV som får brunten av kritikk, og det er ikke noe i det han sa jeg er direkte i mot. Det var faktisk en uvanlig MOL som er både saklig og lavmælt.

Det er vel LFV som får brunten av kritikk, og det er ikke noe i det han sa jeg er direkte i mot. Det var faktisk en uvanlig MOL som er både saklig og lavmælt.
Jovisst är det LFV som får mest på pälsen..

Et raskt spørsmål til dere flykyndige. Dersom man bestiller en reise med Ryanair for fire personer, og kun to av disse har anledning til å dra, så vil det vel ikke bli noe problemer på flyplassen med at ikke alle på bestillingen har møtt opp? De to får fortsatt lov til å dra, mens de andre to billettene blir kansellert?

Er kanskje et dumt spørsmål, men jeg er såpass skeptisk til Ryanairs praksis, at det ikke skulle forundre meg om det dukker opp noe gebyr eller merkelige regler i en slik situasjon.

Et raskt spørsmål til dere flykyndige. Dersom man bestiller en reise med Ryanair for fire personer, og kun to av disse har anledning til å dra, så vil det vel ikke bli noe problemer på flyplassen med at ikke alle på bestillingen har møtt opp? De to får fortsatt lov til å dra, mens de andre to billettene blir kansellert?

Er kanskje et dumt spørsmål, men jeg er såpass skeptisk til Ryanairs praksis, at det ikke skulle forundre meg om det dukker opp noe gebyr eller merkelige regler i en slik situasjon.

Det er overhode ingen problem at ikke alle i gruppen reiser.
Det er heller ikke problem om man har bestilt tur/retur reise, og ikke benytter seg av utreisen. Man kan da fortsatt bruke hjemreisen, til forskjell fra en del andre selskap.

IMM

Ryanairs frekvenser fra Rygge vil være som følger;

London, Stansted - Oppstart 3. november - To ganger daglig.

Brüssel - Oppstart 2. oktober - Daglig.

Madrid - Oppstart 30. september - 4 ganger per uke.
Bergamo - Oppstart 3. november - 3 ganger per uke.
Bremen - Oppstart 2. oktober - 3 ganger per uke.
Alicante - Oppstart 3. november - 2 ganger per uke.
Girona - Oppstart 3. november - 2 ganger per uke.

Jeg hadde faktisk trodd at de ville tråkke til enda hardere, men deilig for Norwegian-fans at de ikke gjør det.

Det positive med dette er at det nå igjen er mulig å komme seg non-stop til Madrid fra Oslo-området.. Bare synd at det var Ryanair fra RYG og ikke Spanair eller Iberia som startet opp fra OSL.

Blir spennende å se hvordan konkurransen mellom DY og FR til London utarter seg. DY er jo nå nødt til å konkurrere på pris med FR nå.
London-ruten var vel ingen suksess UTEN konkurranse sist de prøvde seg fra RYG.

Enig. De tråkker vel hardere til etterhvert om den spede starten fungerer.

Lite ideelle rutetider for norske kunder når hele produksjonen skal flys inn fra baser ute. Når må man f.eks reise fra hotellet i Barcelona sentrum for å nå en avgang fra Girona (105 km N) kl 07:05 en lørdag?? Eller 06:00 fra ALC...

Flott med ennå flere tilbud fra Norge. Synd det er på feil kant av landet, skulle ha vært fra ENZV. De kommer nok aldri her. Kanskje de kjøper Lista flyplass og etablerer seg der... hehhe

Jeg har jo bommet skikkelig tidligere i antakelser, men å starte med TO daglige til London fra Rygge er rimelig heftig må jeg si. Jeg kan heller ikke begripe at de starter daglig til Brussel. Hvem i alle dager skal bruke den ruten? Både SK og SN har vel mer enn nok med å fylle opp mindre fly til Brussel fra OSL og NBs forsøk til BRU var vel ikke særlig suksess.

Men kan ikke annet enn å si at dette blir spennende og Ryanair skal ha for satsingen. Tror jeg må prøve Rygge en gang i høst.

Også et par spennende ruter fra Torp kom jo.

Håper Ryanair går skikkelig på trynet med denne satsingen.
Det skumle med dette er jo at de tar markedsandeler fra nettverks-selskapene på OSL. Sikkert i mye større grad enn fra Torp.
OSL og selskaper som SAS og BA kan bli den tapende part her, dessverre.

Når må man f.eks reise fra hotellet i Barcelona sentrum for å nå en avgang fra Girona (105 km N) kl 07:05 en lørdag?? Eller 06:00 fra ALC...

Det har vel ikke hindret den norske befolkning fra å fly utallige charterturer på ennu verre tidspunkt...

FR har sikkert merket seg overskuddet til DY og vil være med på leken i Norge! Jeg tror dette vil merkes for både DY og SK. Dette trengte ikke SK nå.

Jeg tror ikke SK blir den tapende parten på Ryanair's satsing. Jeg tror det blir DY som får føle presset. Men tror det er liv laga for Rygge å ha begge selskapene. Men leisure markedet i Norge blir nå enda mer presset.

Back