Rygge; Tidligere direktør tar bladet fra munnen - Takket opprinnelig nei til Ryanair

Herlov

ScanFlyer Gold
Rygge; Tidligere direktør tar bladet fra munnen - Takket opprinnelig nei til Ryanair

Interessante opplysninger. Den tidligere direktøren er naturlig nok redd for at Rygge skal bli for avhengig av Ryanair, noe de forsåvidt allerede er.

Mens Ryanair eser ut på Moss lufthavn Rygge, har Norwegian ennå ikke kommet i mål med nye avtalebetingelser. – Det vil være pinlig om Rygge skulle bli en ren Ryanair-flyplass, sier tidligere Rygge-sjef Jan Robert Danielsen.

Under Danielsens sjefstid ble det forhandlet med flere store flyselskaper om mulig etableringer på Rygge. SAS var en av aktørene som flyplassledelsen var i nær dialog med; Ryanair var et annet selskap som ble vurdert.
Ryanairs kompromissløse økonomiske krav til flyplassen gjorde sitt til at det ble umulig å lande en avtale.

– Jeg kan ikke gå inn på detaljer, men selskapet ville ha sin andel av inntektene fra så vel taxfreesalg som fra parkering og busstransport. Mitt inntrykk var det de kravene selskapet kom med, var standard prosedyre, sier Jan Robert Danielsen i dag.

Full artikkel - http://www.moss-avis.no/nyheter/onsket-ikke-ryanair-til-mlr-1.5586280

Re: Rygge; Tidligere direktør tar bladet fra munnen - Takket opprinnelig nei til Ryan

Det er jo faren, om DY trekekr seg ut av Rygge og overlater flyplassen til Ryanair. Da er man jo helt avhengige av våre irske venner, og da regner jeg det som sikkert at de er smarte nok til å presse RSL ytterligere. Det er jo et drømme-scenario for Ryanair - med to flyplasser i nærheten av Oslo som begge har ledig kapasitet og ønsker seg ruter nærmest for enhver pris. MOL kan le hele veien til banken! Herlig!!

Re: Rygge; Tidligere direktør tar bladet fra munnen - Takket opprinnelig nei til Ryan

Jeg smiler også pga billige biletter!! :-) Når der er "krig" både mellom flyselskaper og flyplasser blir det nok fremdeles lenge veldig billig å fly ut av Oslo regionen.....

Back