Kjos tror Ryanair flytter tili Rygge

Fantastisk moro at det satses. Dessuten er det bra at Norwegian blir utfordret. Det kommer bare oss forbrukere til gode. Med dette har Ryanair hele 31 ruter til/fra Norge!!!!!
 
Så vanvittig trist. Få dem ut! :( For å konkurrere med FR......... Vel. Tror jeg skal se meg om etter en ny jobb snart, dette går den gale veien.
 
Hmmm, nå må jeg bli mer på vakt når jeg skal søke meg jobb på de kanter av landet. Forhøre meg litt om reiseavtaler før jeg godtar kontrakten. Tenk å måtte fly til møter med FR, komme frem utslitt, sluten og med krampe i begge bena. Nei, da tar jeg heller noe annet. Komfortforskjellen mellom DY og SK er faktisk betydelig, uten at jeg kan sette fingeren på noe spesiellt, mulig det rett og slett er kundene.


Auda... jeg visste ikke at jeg, og folk som meg, er til så stort bry for andre folk at de ikke ønsker å reise i samme fly.
 
Men Kjosern lar seg ikke skremme og opprettholder planene om å øke Ryggebasen til 4 fly

http://www.hegnar.no/personlig_okonomi/article384264.ece

Bjørn Kjos lar seg heller ikke skremme.

- Vi har to fly stasjonert der i dag, og skal øke til fire neste år. Vi har ingen planer om å endre på det. Rygge står for rundt tre prosent av passasjerene til Norwegian, så dette er lite dramatisk, sier Norwegian-sjefen til Finansavisen.

Ellers så støtter jeg de som håper at Ryanair mislykkes! Måtte de tape masse penger på de nye rutene sine!
 
Men Kjosern lar seg ikke skremme og opprettholder planene om å øke Ryggebasen til 4 fly

Men satsningen endres - Norwegian skrinlegger de planlagte rutene fra Rygge til London og Amsterdam på grunn av Ryanair. En klok avgjørelse.

Norwegian kommer ikke til å trekke seg ut av Rygge, men flere planlagte utenlandsdestinasjoner parkeres. Den bebudede satsingen på London og Amsterdam koker bort.

– Vi kommer til å fly mer fra Gardermoen. På Rygge legger vi opp til innenriksflyginger, Øst-Europa og Middelhavs-destinasjoner, sier Bjørn Kjos.

Mer om Norwegian sin satsning, deres syn på Ryanair og RSL sitt forhold til bevegelsestaket finnes her; http://www.f-b.no/article/20090717/NYHET/307743641/1220/NYHET
 
Mer om Norwegian sin satsning, deres syn på Ryanair og RSL sitt forhold til bevegelsestaket finnes her; http://www.f-b.no/article/20090717/NYHET/307743641/1220/NYHET


Denne var jo artig:
– Ryanair er et tveegget sverd. Jeg vet ikke om noen flyplass som tjener penger på det selskapet. Tvert imot har flere Ryanair-flyplasser gått konkurs. Men selskapet trekker passasjerer, og det er viktig for Rygge, konstaterer Bjørn Kjos i Norwegian.

Sandefjord Lufthavn tjener jo penger på Ryanair, i form av at Ryanair skaffer passasjerer som legger igjen penger på Torp, som igjen går til SLH som leieinntekter og denslags. SLH tjener jo mer på passasjertrafikken enn på flytrafikken... :rolleyes:
 
Merkelig hvor mange myter og forestilliinger det kan være rundt et selskap! Som vanlig reisende velger jeg Ryanair hvis de er en del billigere enn andre. Her er det utrolig masse merkelige følelser, og til og med flere som håper at det går dårlig for Ryanair på Rygge... I så fall betyr dyrere reiser for folk flest. Det betyr færre reisende og færre flyruter fra Norge. Det vil i mine øyne være en trist utvikling.

Når MOL på pressekonferansen lirer av seg masse dårlige spøker, inkludert at han ble lovet at han kunne ta med seg de to bunadsdamene på hotellet, synes jeg det er pinlig og at han framstår som en dårlig representat for selskapet. Men jeg ønsker ikke verken Rygge, Torp eller Ryanairs ansatte, eller de som får jobb på flyplassene pga Ryanair satsing, at det skal gå dårlig med dem av den grunn.
 
Rygge leter fortsatt etter flere selskaper som vil etablere seg på Rygge, så i nesten økonomiske opptur kan det sikkert bli mye trafikk og god konkurranse :)
 
I følge Ryanair er de "fantatisk fornøyde" med billettsalget, men det er vel ikke å forvente annen låt på den pipa, så det er vanskelig å anslå hvor godt det virkelig er og hvor mye de legger på for kjente.

Det er bare et døgn siden Ryanair la ut billetter for salg til sine syv nye destinasjoner i Europa. Allerede er de svært fornøyde med responsen på billettene.

- Vi er rett og slett utrolig fornøyde! Responsen har vært helt fenomenal og salget har gått unna, forteller Erik Elmsater, salgs- og markedssjef for Norden i Ryanair.

Elmsater kan fortelle at salget av billetter har sprengt hva flyselskapet forventet på forhånd.

- Salget har så langt gått ut over alle medianer fra tidligere lanseringer vi har hatt, og dette er utrolig moro, forteller Elmsater.

Mer om billettsalget kan leses her; http://moss-avis.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090717/NYHET/77282285/1044
 
MD11, vannet får vi gratis-må riktignok ta det med fra crewrommet i egen flaske. Det er hverfall 5år siden gratisflasker ombord ble borte. Og i ovnene har jeg inntil igår varmet min mat. Har ennå ikke sett memo om at det ikke er lov. Hva med å holde seg til reelle nyheter og fakta, det er en egenskap som er vel ansett i alle bransjer i hele verden.

Jeg støtter din uttalelse her.
Det er altfor mye rykteformidling her på forumet.
Fakta egner seg best i lengden.
 
Men Kjosern lar seg ikke skremme og opprettholder planene om å øke Ryggebasen til 4 fly

http://www.hegnar.no/personlig_okonomi/article384264.ece



Ellers så støtter jeg de som håper at Ryanair mislykkes! Måtte de tape masse penger på de nye rutene sine!

Jeg er ingen FR kunde , men å gå så langt å ønske dem dit pepper'n gror gjør jeg ikke.
Måtte det være lønnsom butikk både for DY og FR ut fra Rygge er jo det man bør håpe på.
 
Er det bare meg, eller er det ekstremt mye gjennomtrekk i den stillingen der? Synes det er nye navn stadig vekk jeg... :p

Det er ikke noe du bare synes , men det er et faktum.
I den bransjen er det et utrolig press og hardkjør for de som besetter denne type stillinger. Det har i mange tiår vært stort gjennomtrekk av personer.
De fleste holder ikke ut lenge med hardkjøret i lengden og søker nye utfordringer etter en tid.
Det gjelder ikke bare flyselskapene, men også turoperatørene og er ikke noe særfenomen for FR!
 
Det er ikke noe du bare synes , men det er et faktum.
I den bransjen er det et utrolig press og hardkjør for de som besetter denne type stillinger. Det har i mange tiår vært stort gjennomtrekk av personer.
De fleste holder ikke ut lenge med hardkjøret i lengden og søker nye utfordringer etter en tid.
Det gjelder ikke bare flyselskapene, men også turoperatørene og er ikke noe særfenomen for FR!

Ja det er godt jeg har kommet meg ut......
 
Det er ikke noe du bare synes , men det er et faktum.
I den bransjen er det et utrolig press og hardkjør for de som besetter denne type stillinger. Det har i mange tiår vært stort gjennomtrekk av personer.
De fleste holder ikke ut lenge med hardkjøret i lengden og søker nye utfordringer etter en tid.
Det gjelder ikke bare flyselskapene, men også turoperatørene og er ikke noe særfenomen for FR!


Jeg har en bekjent som hadde denne jobben for Ryanair en gang. Det er en del år siden nå, men hun jobbet mye ja. Reidar Svedahl overtok for henne den gang, da Goodjet gikk konkurs.

IMM
 
Back
Top