Kjos tror Ryanair flytter tili Rygge

Brussel var vel overraskelsen her. Den ruta tror jeg ikke kommer til å gå. Bergamo derimot er jo den beste flyplassen når man skal øst av Milano, det er nok liv laga.

Norwegian til London kommer helt klart til å få en stor utfording, men jeg tror det er rom for begge. Så spørs det om det er nok folk som vil ta turen nedover til Rygge fra Oslo og om østfoldingene tar imot Ryanair som vestfoldingene gjorde.

Regner også med at de stepper opp buss/tog slik at det blir litt mer attraktivt for oslofolk å ta turen nedover

Norwegian til London kommer helt klart til å få en stor utfording, men jeg tror det er rom for begge. Så spørs det om det er nok folk som vil ta turen nedover til Rygge fra Oslo og om østfoldingene tar imot Ryanair som vestfoldingene gjorde.

Regner også med at de stepper opp buss/tog slik at det blir litt mer attraktivt for oslofolk å ta turen nedover

Du skulle visst hvor mange østfoldinger som reiser fra Torp allerede. De har nok tatt imot Ryanair for lengst. Samme med folk fra Oslo. Se buss/togtrafikken til/fra Oslo.
Jeg er spent på hvor mye nedgang det blir på Torp. For Rygge tar nok en hel del av passasjerene derfra, ikke bare fra DY og SK.

IMM

Jeg tror helt klart at det er marked for begge, men det er klart at folk som bor i Oslo kanskje vil dra mot Rygge istedetfor Torp.

Tar man vekk Brussel ruta, har man ett program som ikke kan være vanskelig for Ryanair å fylle opp fra Rygge.

Bergamo ruten virker faktisk utrolig fristende for meg. Sparer halvannen time MINST på å unngå MXP og flyplassen er genial. Så om prisen er rett hadde jeg nok hoppa på den. (neida, jeg har ikke klikka ;-))

Hehehehe, nei jeg tror jeg besvimer Tommy 777. Nå tøyser du ;)

Selv har jeg nettop bestilt tur til Paris, og prisen for 3 personer kom da på hele 306 kroner tur/retur inkludert alle kostnader. Hehehehehehe. :cheers:

Hmmm, nå må jeg bli mer på vakt når jeg skal søke meg jobb på de kanter av landet. Forhøre meg litt om reiseavtaler før jeg godtar kontrakten. Tenk å måtte fly til møter med FR, komme frem utslitt, sluten og med krampe i begge bena. Nei, da tar jeg heller noe annet. Komfortforskjellen mellom DY og SK er faktisk betydelig, uten at jeg kan sette fingeren på noe spesiellt, mulig det rett og slett er kundene.

Tja, DY klarte vel ikke å få 1 daglig til London til å bli butikk, så hvordan det nå plutselig skal være mulig å få 3 daglige til å gå rundt er utenfor min fatteevne.

Tja, DY klarte vel ikke å få 1 daglig til London til å bli butikk, så hvordan det nå plutselig skal være mulig å få 3 daglige til å gå rundt er utenfor min fatteevne.

For å fylle flyene må iallefall prisene til bunns.
Så at de skal klare å tjene penger på dette er vel temmelig tvilsomt.

Fire daglige Torp - London (Stansted) går visst bra, så det kan tenkes det vil funke på Rygge også. Men kanskje Torp må ned til to eller tre daglige avganger fordi Oslo-folk i større grad reiser til Stansted fra Rygge?

Mange interessante ruter fra Torp også. Så Kjos dreit seg skikkelig ut med sin uttalselse i post #1 i denne tråden

Så vidt jeg har hørt så er det vel kun en handligagent på Rygge, nemlig Norport. Og hvis ikke FR vil starte ny, eller få noen andre til å begynne, så blir det vel dem.

Det blir spennende å følge med videre! Så til det store ? Vil FR vrake Torp til fordel for Rygge. Hva gjør DY?

Nå er det vel snakk om 2 daglige, og Norwegian har aldri hatt daglige flyvninger fra Rygge. De hadde 3 ukentlige om jeg husker riktig, og det kan jo hende at det var der problemet lå.
Tror ikke to daglige til London med Ryanair vil gå dårlig. Tvert imot. Her lukter det bare økning etterhvert.

Back