Generelt om reise og bonusprogram - United

Re: Generelt om reise med United

Dette er første bekreftelse, noen min senere kommer billett med all info

Har ikke fått denne bekreftelsen, og det gjør mye noe bekymret. Jeg brukte electronic gift certificate for betaling på 400USD, for en billettpris 392USD. Rart at jeg ikke får endelig bekreftelse...

Mulig giften trenger lenger klarering ? Ev, i morgen, kl 17 ring 810 nummeret til UA , da har de erfarne "CO" agentene i Houston våknet opp;)

Ikke uvanlig at det tar litt tid, har selv opplevd at det har tatt over 24 timer når jeg har brukt voucher. Har også opplevd at det har tatt 12+ timer når jeg har betalt med kort, selv om det som regel går på noen minutter.

... Eller gå inn på united.com

Gjorde det, det var der engelsken ovenfor var kopiert i fra.

Det viste seg å være et IT-problem:
- Vi kunne kun bruke våre Vouchers hvis vi valgte USA som billingssted. Dette likte ikke systemet når jeg sa at vi bodde i Norge senere i prosessen, selv om billetten kostet 392 og voucher på 400
- Første som prøvde å hjelpe meg på tlf krevde 25 usd ekstra for å ordne dette. Det viste seg å ikke stemme. Hun klarte ikke å ordne problemet og ble satt over til noen andre
- Etter en time og 40 min fant en person problemet og løsningen: de måtte omgjør billetten til norske kroner og voucher til norske kroner. Det viste seg at vi skylte dem 3 kroner. Dette kunne man ikke gjøre på nettet vist...

Jajaja, gratis tur i det minste [emoji38]

Nå har jeg lært rebooking fee

Fruen og jeg har vært heldige at vi aldri har måttet kansellere en CO/UA reise i de siste 7-8 årene de har fløyet herfra eller via Europa.

I November ble hun syk og ble hjemme mens jeg dro til BDA alene.. Ringte UA kvelden i forveien og kansellerte hennes.

Fikk god gammel "tilgodelapp" med en gang i mail som besto av hennes booking med tilbud om å rebooke innen et år på samme ref. Det ble booket 09.02.15. Så noe måtte gjøres før FLL neste uke. Pris billett til BDA påskrevet kr. 5.372.

Så i dag booket jeg meg selv først til LAS i september for 5.325 .

Ringte UA, instant svar og god kjempeservice( som alltid ) og de endret hennes BDA ref på kr. 5.372 til mine flighter til LAS. Samme gamle pris 5.372 på billetten., men betalte kun gebyr kr. 1.781 ...:wow::up:.

I tillegg skylte de oss $ 5.21 og lurte på postadresse i USA hvor de kunne sende sjekken . Lo og sa , selvfølgelig, glem det.^_^

Jaja, i framtiden er vi ikke i tvil om hvilket selskap vi vil bruke og beholde status.

Disclaimer: Vi tok ikke ut legeattest og ba om pæng fra Europeiske.

Re: Nå har jeg lært rebooking fee

Det er så deilig å lese om god service!!!

Ja, i ettertid ser jeg at , grunnet kurs på USD, er rebooking fee $ 200.

Har lest litt på flyertalk sitt united forum og nesten blitt vettaskremt :)

Jeg og fruen skal fly EWR-FLL-EWR med UA om en måned i domestic first, og ut fra alle klager og problemer på det forumet ser det ut som at vi må sjekke setene våre hver dag, og derstom det er mange 1K eller GS som reiser kan vi bare glemme å få første eller andre valg av middagen de serverer underveis.
Forøvrig så er det vist en fare for at flyet er fullbooket også slik at vi ikke kommer oss til FLL i det heletatt..

OK, svartmaler nå, men det stod mye dommedag på det forumet :) Har noen av dere erfaringer med IROP hos United o.l.?

Norfindir: Slapp av og nyt turen!

I 99% av tilfellene skjer det ingenting og du får alt du ønsker. Flyr UA mange ganger i året og aldri hatt problemer som du snakker om. Relax ...

Kim

Flott :) det var skrevet med litt humor også da ut fra postene på flyertalk :)

Last edited:

Flyr EWR FLL til fredag 22- og tilbake 29 Er oppgradert til F begge veierog har valgt seter , Begge er 1K Er vel ikke viktig å første eller annet valg av mat ombord Det er FLYmat:colgate:

Last edited:

Så lenge jeg slipper fisk så! Men, det er siste flight på tur til FLL så i værste fall får jeg holde meg til drikke og snacks. Så det er mulig å få fra BOB om man ikke fant noe i F.

He, he,;) hver gang vi er på EWR /UA drar vi alltid på Queen Anne og kjøper deres herlige hot dogs og sender ut maten både i økonomi også First Kun drinker, ev sove . :colgate:

Som Fnate sier, flymat smaker ofte som Grevling

Last edited:

Hei, to spørsmål

er det verdt å kjøpe seg en oppgradering til Economy+ ?

og andre spørmål, hvor mange poeng får jeg på EB kontoen min på United ?

Hei, to spørsmål
er det verdt å kjøpe seg en oppgradering til Economy+ ?

Kommer strengt tatt an på pris/rute/distanse. Alt du får er bedre benplass, så det må du nesten vurdere selv.

og andre spørmål, hvor mange poeng får jeg på EB kontoen min på United ?

Det kommer an på hvor langt du flyr, og i hvilken bookingklasse.

Her finner du opptjeningstabell, som viser % i de forskjellige bookingklassene:

https://www.sas.no/Templates/FlexiblePage.aspx?id=216853

(NB! Scroll litt ned, til den som gjelder fra 1/3/2015)

Har en retur med jobben fra Toronto via Newark til Oslo, United på alle segmenter.
Mellomlanding på EWR er 1t 40m. Har aldri mellomlandet i USA tidligere på vei mellom to andre land, og lurer på om dette er for kort tid? Noen som har erfaring med en slik?

Så lenge det er pre-clerance i Toronto, så bør dette gå greit!

Beregn god tid i Toronto. Særlig security kan være en svært tidkrevende affære ....

Har aldri mellomlandet i USA tidligere på vei mellom to andre land, og lurer på om dette er for kort tid? Noen som har erfaring med en slik?

Du gjør unna US-immigration i Toronto så transfer på EWR skal gå veldig greit (på samme måte som om du ankommer innlands). Når du går av flyet er du i avgangshallen - enklere kan det nesten ikke bli.

Back