Generelt om reise og bonusprogram - United

Re: Generelt om reise med United

Når du har logget inn:
-klikk på deals & offers
-klikk på E-mail subscriptions.

Voila.....da får du opp det du ønsker på epost.
 
Re: Generelt om reise med United

Når du har logget inn:
-klikk på deals & offers
-klikk på E-mail subscriptions.

Voila.....da får du opp det du ønsker på epost.
Takk, der har jeg vært registrert i flere år, men jeg har fremdeles tilgode å få noen tilbud fra OSL.
 
Re: Generelt om reise med United

Prisene går opp og ned, dag etter dag. Går de opp høyere en du ønsker å betale , er de nede igjen noen dager senere.

Legg inn destinasjon og dato på weben med +- 3 dager et par ganger i uka.

Har forlengst bestemt meg for FLL igjen jan 2016. Pris jeg ønsket og nødvendig datoer dukket opp på sist søndag. Kjøpte da til 3.100 ... Ferdig med det.:)
 
Re: Generelt om reise med United

Håper dere er klar over at UA behandler hele Europa som en region ifht poenguttak,slik at man kan reise fra et sted til et annet,med stoppover underveis,og returnere til et tredje,dette gir i virkeligheten 1,5 reiser for 30.000/25.000 miles,+et helt ubetydelig beløp i tax.For eksempel har jeg booket en LIS-IST (lang stopover)-OSL-TOS(destinasjon)-OSL-IST for 25000,+ca 50 dollar.Som nordman bosatt i Tyrkia synes jeg det er rimelig bra.For de som er bosatt i Norge er det rimelig enkelt å booke en billigbilett til X og lage en stoppover i OSL på veg til reisemål nr 2,som da blir en helt separat reise med retur til OSL.stopveren kan være på flere måneder.UA krever for øvrig IKKE at stoppoveren skall være "logisk",det vill si,"naturlig ifht "destinasjon",har f.eks reist fra LIS-IST (SO)-AGP(destinasjon)-IST !!! Bestiller man fra avreiseby til destinasjon i bizz og retur fra destinasjon i økonomi får man for øvrig avreiseby-SO-destinasjon i bizz for enveis bizz pris,slik at man bare betaler 1,5 ganger øko pris for å reise 2 ganger i bizz og en i øko.
 
Last edited:
Re: Generelt om reise med United

Hei,

Jeg ser at UA39 fra OSL til EWR i dag ble atter en gang diverted to Goose Bay i Canada for det som ser ut som refueling. Jeg skal fly med dem til helgen og lurer igjen på om det blir en ekstra fuel stopp i Canada for refueling.

Flyertalk har en interessant debatt om dette problemet: http://www.flyertalk.com/forum/unit...757-fuel-stops-diversion-delays-2015-a-8.html

Ser ut at United har hatt over 100 landinger i Canada for refueling av deres 757 flåte: http://mashable.com/2015/01/09/boeing-757-flight-diversions/

Er dette noe som egner seg under EU 261 ? Det er jo United sin feil at bruker 757 på OSL - EWR ruten og ikke har nok drivstoff til å gjennomføre flygningen på grunn av motvind, mens alle andre selskaper flyr uten problemer.
 

Attachments

  • United_diverted.jpg
    United_diverted.jpg
    54.8 KB · Views: 593
  • UA39.jpg
    UA39.jpg
    56.7 KB · Views: 592
Re: Generelt om reise med United

Hei,

Jeg ser at UA39 fra OSL til EWR i dag ble atter en gang diverted to Goose Bay i Canada for det som ser ut som refueling. Jeg skal fly med dem til helgen og lurer igjen på om det blir en ekstra fuel stopp i Canada for refueling.

Flyertalk har en interessant debatt om dette problemet: http://www.flyertalk.com/forum/unit...757-fuel-stops-diversion-delays-2015-a-8.html

Ser ut at United har hatt over 100 landinger i Canada for refueling av deres 757 flåte: http://mashable.com/2015/01/09/boeing-757-flight-diversions/

Er dette noe som egner seg under EU 261 ? Det er jo United sin feil at bruker 757 på OSL - EWR ruten og ikke har nok drivstoff til å gjennomføre flygningen på grunn av motvind, mens alle andre selskaper flyr uten problemer.

Jeg har alltid lurt på hvorfor UA flyr denne strekningen med den mopeden med vinger på. Continental gjorde i sine dager det samme, og det var i seg selv en grunn til å velge SAS, i alle fall inntil de sluttet å fly OSL-EWR. Merkelig valg av fly. Mulig det sier litt om etterspørsel hos UA, men de skal ikke se bort fra at ganske mange velger bort en 757 til fordel for SAS' halvfulle 330.
 
Re: Generelt om reise med United

De tjener masse penger på disse rutene. 757 er perfekt størrelse for disse byene. Og med tanke på mengden av avganger er regulariteten helt akseptabel totalt sett.

I dag var det imidlertid medical.
 
Re: Generelt om reise med United

Angående online oppgraderinger med United. Fikk opp et tilbud på 5182 NOK for å oppgradere fra Eco til Biz fra OSL til EWR til helga og har etter å ha tenkt litt gått for å oppgradere, men du verden så utrolig klønete prosess UA har. Tror det er siste gang jeg gidder å oppgradere noe med dem.
Systemet viste at totalbeløpet var 5182 NOK og change fee var waived. Jeg gikk gjennom hele prosessen med kredittkort nr og adresse osv og fikk bekreftelse at jeg var oppgradert. Banken sendte en sms. Jeg logger meg inn igjen for å velge sete og det gikk bra, men ser melding: "! A modification has been made to your itinerary. Please contact United Reservations to have your ticket reissued." Skjønner lite av det og ringer til UA for å bli fortalt at jeg må gi dem kredittkort nummeret en gang til for å belaste kortet og at jeg må også betale "change fee". Forklarer damen at det sto change fee waived på United.com under oppgraderingsprosessen. Hun stusset over det og fortsatte å si at jeg må betale en gang til da det oppsto en data feil. Jeg nevnte for henne at banken min sendte meg en sms med bekreftelse at beløpet på 5182 NOK var trukket fra kortet. Dette kunne hun ikke bekrefte i deres system og overførte meg til internet support som sa at det hadde oppstått en datafeil hos dem som gjorde at de ikke kunne utstede ny billett. De forlangte igjen kredittkortet, noe de fikk, men kunne likevel ikke finne transaksjonen var bekreftet. Banken min har fått det likevel trukket.

Satt hele 30 min på telefon med UA og har faktisk mistet helt lysten å fly med dem med så rotete service. Har aldri opplevd maken til så mye datarot. De skyldte på noen valutaomregninger, men jeg har jo på tross av alt allerede betalt for oppgraderingen.

Mitt råd: dropp online oppgraderinger med UA. Det vil bare gi deg hodepinne.
 

Attachments

  • United.jpg
    United.jpg
    39.4 KB · Views: 545
  • United upgrade.jpg
    United upgrade.jpg
    34.9 KB · Views: 542
Re: Generelt om reise med United

Du har tydeligvis ikke prøvd deg på sas.no. Lykke til og god bedring ..... ;)
 
Re: Generelt om reise med United

Jeg har alltid lurt på hvorfor UA flyr denne strekningen med den mopeden med vinger på. Continental gjorde i sine dager det samme, og det var i seg selv en grunn til å velge SAS, i alle fall inntil de sluttet å fly OSL-EWR. .


Continental åpnet EWR-OSL etter SAS hadde lagt ned samme ruten
 
Re: Generelt om reise med United

men de skal ikke se bort fra at ganske mange velger bort en 757 til fordel for SAS' halvfulle 330.

Tja, for egen del så d***** jeg lang marsj i om det er en wide body eller en narrow body som tar meg over atlanteren. Og vist prisen var lik for både SK og UA, så tror jeg nesten at jeg foretrekker UA. Here is why:
- Crew: Opplever at amerikanerne er mer hyggelige og serviceinnstillte enn Skandinaviere. (Spesielt vist han med den dype stemmen from the deep south er purser på UA38/39- skjer ganske ofte)
- Underholdning: UA har ett overlegent underholdningssystem med AVOD og veldig bra utvalg med mange nye filmer. Kan til og med se film fra "gate to gate".
- På EWR så får jeg som EBS tilgang til fast-track med UA.
- UA har priority boarding for meg som EBS :D
- Business check-in overholdes aldri av SK, men alltid av UA for EBS.
- Stolene er vel ca like, Maten like så.

Dette er vist jeg flyr ECO vel å merke. Har aldri prøvd UA biz.
 
Re: Generelt om reise med United

Jeg har alltid lurt på hvorfor UA flyr denne strekningen med den mopeden med vinger på. Continental gjorde i sine dager det samme, og det var i seg selv en grunn til å velge SAS, i alle fall inntil de sluttet å fly OSL-EWR. Merkelig valg av fly. Mulig det sier litt om etterspørsel hos UA, men de skal ikke se bort fra at ganske mange velger bort en 757 til fordel for SAS' halvfulle 330.

Bakgrunnen for 757 til Oslo går tilbake til 9/11. Da sank som kjent flymarkedet betraktelig rimelig rett over natten. CO satt da plutselig med masse brukanes 757 som de ikke hadde utnyttelse for. Det var da en luring fant ut at man kunne jo brukke disse til Europa, på de noe tynnere rutene hvor markedet ikke helt takler større materiell som f.eks 767/777. Og dermed var det gjort. Se på rutenetverket med 757, mange spennende "mindre" destiansjoner har det vært.

For Oslo, så har jo ruten vært en suksess fra begynnelsen. Og det har vært vurdert større materiell til stadighet. Men stort sett hver gang det har vær oppe til vurdering så har det skjedd noe. SAS kom jo inn med 330, DY kom inn med 787, og vi hadde US Airways en periode. For noen år siden var det også 2xdaglig med 757 til OSL igjenom en sommer. Og begge var stadig fulle!!

Busines first har alltid hatt godt belegg fra OSL, og fraktmarkedet har økt siste tiden. Så at det kunne vært mulig med større materiell er jo helt klart, men samtigid så er det jo lett å se at dette er en penge maskin. 757 til UA er nok godt nedbetalt og med godt belegg så genererer de store inntekter. Og med den konkuransen OSL ser nå, så er det bedre å beholde store inntekter og bruke de større maskinene der hvor de tjener ennå bedre.

S
 
Re: Generelt om reise med United

Det var medical i går. Meg SQ777.

Meget imponert over UA . 5* :up::up:. Vil lage en omfattende rapport når jeg kommer hjem, i tilfelle noen , uheldigvis, kommer opp i det.

Alt vel i SFO nå...
 
Re: Generelt om reise med United

Bakgrunnen for 757 til Oslo går tilbake til 9/11. Da sank som kjent flymarkedet betraktelig rimelig rett over natten. CO satt da plutselig med masse brukanes 757 som de ikke hadde utnyttelse for. Det var da en luring fant ut at man kunne jo brukke disse til Europa, på de noe tynnere rutene hvor markedet ikke helt takler større materiell som f.eks 767/777. Og dermed var det gjort. Se på rutenetverket med 757, mange spennende "mindre" destiansjoner har det vært.

For Oslo, så har jo ruten vært en suksess fra begynnelsen. Og det har vært vurdert større materiell til stadighet. Men stort sett hver gang det har vær oppe til vurdering så har det skjedd noe. SAS kom jo inn med 330, DY kom inn med 787, og vi hadde US Airways en periode. For noen år siden var det også 2xdaglig med 757 til OSL igjenom en sommer. Og begge var stadig fulle!!

Busines first har alltid hatt godt belegg fra OSL, og fraktmarkedet har økt siste tiden. Så at det kunne vært mulig med større materiell er jo helt klart, men samtigid så er det jo lett å se at dette er en penge maskin. 757 til UA er nok godt nedbetalt og med godt belegg så genererer de store inntekter. Og med den konkuransen OSL ser nå, så er det bedre å beholde store inntekter og bruke de større maskinene der hvor de tjener ennå bedre.

S

Det var også en periode før DY sin inntreden at UA vurderte å åpne IAD-OSL med 757 samtidig som de lekte med tanken om IAH-SVG, men det ble med planleggingen. Og så begynte UA i Norge i mye større grad startet å selge UA (og LH menere jeg) via FRA/MUC for å gi kundene enda større fleksibilitet noe som også påvirket OSL-EWR. I ettertid har UA nesten fjernet salgskontoret i Norge. Tror bare det er Tom Grundstad igjen der nå.
 
Re: Generelt om reise med United

Tja, for egen del så d***** jeg lang marsj i om det er en wide body eller en narrow body som tar meg over atlanteren. Og vist prisen var lik for både SK og UA, så tror jeg nesten at jeg foretrekker UA. Here is why:
- Crew: Opplever at amerikanerne er mer hyggelige og serviceinnstillte enn Skandinaviere. (Spesielt vist han med den dype stemmen from the deep south er purser på UA38/39- skjer ganske ofte)
- Underholdning: UA har ett overlegent underholdningssystem med AVOD og veldig bra utvalg med mange nye filmer. Kan til og med se film fra "gate to gate".
- På EWR så får jeg som EBS tilgang til fast-track med UA.
- UA har priority boarding for meg som EBS :D
- Business check-in overholdes aldri av SK, men alltid av UA for EBS.
- Stolene er vel ca like, Maten like så.

Dette er vist jeg flyr ECO vel å merke. Har aldri prøvd UA biz.

Og det viktigstge : :D
Fri flyt,uansett klasse, av boxer med drikke (soda) aka "brus":p
På alle UA uansett innenriks/Utenriks,lengde.
 
Re: Generelt om reise med United

Det var medical i går. Meg SQ777.

Meget imponert over UA . 5* :up::up:. Vil lage en omfattende rapport når jeg kommer hjem, i tilfelle noen , uheldigvis, kommer opp i det.

Alt vel i SFO nå...

Håper alt går mye bedre!
Godt å høre at UA gjorde en god jobb!
 
Re: Generelt om reise med United

Det var medical i går. Meg SQ777.

Meget imponert over UA . 5* :up::up:. Vil lage en omfattende rapport når jeg kommer hjem, i tilfelle noen , uheldigvis, kommer opp i det.

Alt vel i SFO nå...

Ser fram til rapport! Godt det går bra med deg.
 
Re: Generelt om reise med United

Ser ut som United fra juni vil legge seg nærmere sine Europeiske konkurrenter og samairbeidspartnere på longhaul ved at øl og vin til maten nå vil bli inkludert

I tillegg skal det være mulig og kjøpe snacks og lignende mellom måltidene

http://ir.unitedcontinentalholdings.com/phoenix.zhtml?c=83680&p=irol-newsArticle&ID=2035377
The airline will introduce this significantly upgraded food and beverage experience June 1 on trans-Atlantic flights; service between the United States and Argentina, Brazil and Chile; and most trans-Pacific flights.
 
Re: Generelt om reise med United

Strålende forandring det da!

Har noen reiser med de i løpet av høsten, så blir fint med litt vin. :)

Kim
 
Back
Top