Generelt om reise og bonusprogram - United

Re: Generelt om reise med United

Flott, da kan jeg strekke våre vin/spritbonger videre... Har jo en del siden fruen er brusjente :colgate::drunk:
 
Re: Generelt om reise med United

Skal ut på retur med United on to ukers tid, etter å ha sjekket håndbaggasje-kvota fant jeg ingenting om vektgrense, bare mål (skal ha med en del kamerautstyr)...syns å huske at de hadde 8kg en gang i tiden (kanskje dette var i Continental-dagene??) noen som kan bekrefte dette?
 
Re: Generelt om reise med United

Kun stor størrelse som de ber om å gi opp til checkin, plus en "personal item" .

Ingen gjør det. Den berømte boksen står der. Ingen bruker den, selvfølgelig.. Så det er viktig å komme ombord tidligst... :crowded . Ingen vil betale for check-in av koffert..
 
Re: Generelt om reise med United

Ring 810 nummeret til UA . Om kvelden norsk tid får du Houston, gamle CO folk som oftest kan sakene sine... Hvis et "rart" sted bruk agentrulletten ;)
 
Re: Generelt om reise med United

Ok WTF United:
As of 8:03 a.m. on September 12, United flight UA1005 on September 12 at 10:25p.m., is delayed due to operational difficulties.

Now departs: 9:00 a.m. on September 13 from Lima, Peru (LIM)

Now arrives: 5:35 p.m. on September 13 at New York/Newark, NJ (EWR - Liberty)

Please be at the gate for boarding prior to original scheduled departure time of 10:25 p.m., as the departure time could be revised again.

Ser ut til å bli enda en natt i Sør-Amerika... Og vi som gledet oss til 11 timer i NYC [emoji31]

EU-krav fungerer neppe her, mellom Sør- og Nord-Amerika. Hvilke krav gjelder? Forventer såklart hotell/mat osv. i natt, er det noe mer tror dere?

Såfremt vi rekker SK videre hjem fra EWR så er jeg redd vi ikke får noe? Eller?
 
Generelt om reise med United

Du har rett på kost og losji så fremt de ikke klarer å hoste opp et fly som kan gå samme kveld som opprinnelig avgang. Du får nok ingen EU-godtgjørelse på United-flygninger intra-Amerika, men du kan sende en klage til dem i etterkant. Er du heldig, gir de deg en voucher for flyreiser e.l. Du kan jo også høre om de kan gi deg et bedre sete/flytte deg opp en klasse som plaster på såret. Funket for meg tidligere i år.
 
Generelt om reise med United

Du har rett på kost og losji så fremt de ikke klarer å hoste opp et fly som kan gå samme kveld som opprinnelig avgang. Du får nok ingen EU-godtgjørelse på United-flygninger intra-Amerika, men du kan sende en klage til dem i etterkant. Er du heldig, gir de deg en voucher for flyreiser e.l. Du kan jo også høre om de kan gi deg et bedre sete/flytte deg opp en klasse som plaster på såret. Funket for meg tidligere i år.


Jeg tror UA har vist om denne forsinkelsen lenge. Svaret får jeg/vi senere. Jeg tror nemlig de tenker å fly med samme personnell oppover som nedover, og har dermed lagt inn ca. 12 timers hviletid = forsinkelse for passasjerene. Flyet tok nettopp av og har en ca. 2 timers forsinkelse inn til LIM. Dermed tror jeg vi blir ytteligere 2 timer forsinket og da mister vi uansett SK flyet videre.

Hvis vi mister SK videre pga. UA, og dermed ankommer mer enn 4 timer forsinket til Europa, hvem klager vi til for 600€?
 
Last edited:
Re: Generelt om reise med United

Jeg tror UA har vist om denne forsinkelsen lenge. Svaret får jeg/vi senere. Jeg tror nemlig de tenker å fly med samme personnell oppover som nedover, og har dermed lagt inn ca. 12 timers hviletid = forsinkelse for passasjerene.

Er ikke sikkert det er planlagt selv om det er som du skriver. Endringer av flytype på din flight eller forrige kan jo medføre for få crew, eller at crew som allerede er i LIM har blitt syke eller lignende?
 
Re: Generelt om reise med United

Er ikke sikkert det er planlagt selv om det er som du skriver. Endringer av flytype på din flight eller forrige kan jo medføre for få crew, eller at crew som allerede er i LIM har blitt syke eller lignende?

Sant det. Jeg tror/trodde det kunne vært planlagt. Vi fikk email 0803 lørdagsmorgen om at flyet 2225 ble utsatt til søndag. Jeg er overrasket at de ikke booket oss om andre veier og sa i fra tidligere… Kanskje United ikke har hørt om "to be proactive"?

Uansett, hjem kom vi oss til slutt, om enn 9 timer og en ekstra tur innom LHR.

Vi hadde billett LIM(-EWR)-OSL, og fordi vi kom frem mer enn 4 timer forsinket, gjelder No 261/2004? En United person i LHR mente at den ikke gjaldt da forsinkelsen skjedde på LIM-EWR strekket. Jeg mener den gjelder for jeg hadde gjennomgående billett og da betyr det ingenting når det skjedde, jeg "travelling to an EU member state" og kom > 4 timer forsinket. Hva mener dere?
 
Re: Generelt om reise med United

Hvem er ticketing carrier? Dersom det er SAS så ville jeg hørt med de, men ikke hatt for store forhåpninger.

På generelt grunnlag så får du ikke kompensasjon når forsinkelsen skjer utenfor EU, med mindre det involverer et selskap registrert i EU/EØS.

En nemndavgjørelse som går på akkurat dette: https://fly.transportklagenemnda.no...ehandlet-i-moete-nr.-1-15-den-26.-januar-2015

Klager har kjøpt en sammenhengende reise med forskjellige flyselskap. Nemnda viser til billetten, der det fremkommer at flygningene skulle foretas med SAS, United Airlines og American Airlines. At billetten er utstedt av SAS endrer ikke dette. Det følger av Montrealkonvensjonen artikkel 36 nr. 2 at det er det enkelte selskap som er ansvarlig for sine flygninger.

American Airlines flygning fra Los Angeles til San Francisco ble forsinket slik at klager ikke rakk sin videreforbindelse. Et eventuelt ansvar for forsinkelsen påligger American Airlines. Flygningen fant sted i USA. EU-forordning 261/2004 får ikke anvendelse på en slik flygning.

I henhold til Montrealkonvensjonen artikkel 19 er flyselskapet ansvarlig for skade som skyldes forsinkelse, med mindre det godtgjør at det har tatt alle forholdsregler som med rimelighet kan forlanges for å unngå skaden, eller at dette ikke har vært mulig for dem. Nemnda legger på bakgrunn av de foreliggende opplysninger til grunn at forsinkelsen skyldtes restriksjoner i luftrommet. American Airlines kunne således ikke unngå forsinkelsen. Forsinkelsen gir etter dette ikke rett til erstatning.

Selv om dommen går på en innenriksflight i USA så gjelder det samme prinsippet.
 
Last edited:
Re: Generelt om reise med United

Hvem er ticketing carrier? Dersom det er SAS så ville jeg hørt med de, men ikke hatt for store forhåpninger.

På generelt grunnlag så får du ikke kompensasjon når forsinkelsen skjer utenfor EU, med mindre det involverer et selskap registrert i EU/EØS.

En nemndavgjørelse som går på akkurat dette: https://fly.transportklagenemnda.no...ehandlet-i-moete-nr.-1-15-den-26.-januar-2015



Selv om dommen går på en innenriksflight i USA så gjelder det samme prinsippet.


United, 016-billett.

Poenget burde vel være at man kom frem forsinket. Hvor det skjedde, burde, i min verden, ikke ha noe å si.

Noen form for kompensasjon syns jeg vi bør få, dog nå begynner jeg å tvile...
 
Re: Generelt om reise med United

United, 016-billett.

Poenget burde vel være at man kom frem forsinket. Hvor det skjedde, burde, i min verden, ikke ha noe å si.

Noen form for kompensasjon syns jeg vi bør få, dog nå begynner jeg å tvile...

Du kan prøve å sende en klage til United Customer Service, er du heldig så får du gavekort på framtidig reise med United, eller ekstra bonuspoeng (Dersom du bruker United MilagePlus). Jeg klagde til de angående en annen sak, forventet å bli avfeid men fikk 2x150 USD i vouchere.
 
Re: Generelt om reise med United

Noen som har prøvd 787 til UA ??

og en anne spørmsål, går det ann å oppgradere seg fra Eco til Eco+ med eurobonus, vis ikke, hvor mye koster det ca, fra FRA til IAH
 
Re: Generelt om reise med United

Du kan prøve å sende en klage til United Customer Service, er du heldig så får du gavekort på framtidig reise med United, eller ekstra bonuspoeng (Dersom du bruker United MilagePlus). Jeg klagde til de angående en annen sak, forventet å bli avfeid men fikk 2x150 USD i vouchere.


Fikk forresten 2x400 USD. Ingenting å bruke det på for øyeblikket... [emoji38]
 
Re: Generelt om reise med United

Hvordan finner man ticket-nummer på en United bestilling? Det eneste jeg får opp er:

Thank you for choosing United Airlines. Your purchase is confirmed. You will be promptly notified once the internal processing of your reservation has been finalized so that you can request additional receipts, export to Microsoft Outlook, refund or change your flight, view/change seats, check-in, or email or print your itinerary.
 
Re: Generelt om reise med United

Dette er første bekreftelse, noen min senere kommer billett med all info
 
Back
Top