Generelt om reise og bonusprogram - United

Re: Generelt om reise med United

Du gjør unna US-immigration i Toronto så transfer på EWR skal gå veldig greit (på samme måte som om du ankommer innlands). Når du går av flyet er du i avgangshallen - enklere kan det nesten ikke bli.

Takk for svar.

Er det noen som har tips om noe fornuftig man kan få ut av 2x100 USD vouchere som snart går ut?

Finn en billig open-jaw reise til USA og bruk UA-sjekken mellom byene. Men da trenger du kanskje mer enn en helg .. ;)

Skal reise tur/retur LAX-HNL med UA i sommer, har booket billetter(klasse S), hvordan går mann fram for og evt kjøpe oppgradering?

Ring dem på norske 810 nummer. Helst etter kl 16 da Houston er våken..;)

Skal reise tur/retur LAX-HNL med UA i sommer, har booket billetter(klasse S), hvordan går mann fram for og evt kjøpe oppgradering?

Gå inn på bookingen din på United.com. Man får normalt tilbud om det meste der ...

Ring dem på norske 810 nummer. Helst etter kl 16 da Houston er våken..;)

Er det det som er trikset for å komme til noen det er mulig å forstå på telefonen? Sist jeg ringte kom jeg til ei frøken med så sterk asiatisk aksent at jeg kanskje skjønte 20 % av det hun forsøkte å si.

Heisann!

Har en ny booking med UA fra EWR-MCO i sommer, og er Star Aliiance Gold (EBD). Når jeg sjekker bookingen min ser jeg at jeg må betale $25 for bagasjen min (gjelder også de 3 andre på bookingen, hvorav 2 av dem er Star Gold (EBG).

Skal det ikke være 1 kolli gratis når man er Star Gold??

Opplevde det samme fra LAS i fjor høst, og klagde da til SAS i ettertid og de beklaget og refunderte utlegget.

Hva er det som skjer med United da, følger de ikke reglene til Star Alliance lengre???

Kim

Heisann!

Har en ny booking med UA fra EWR-MCO i sommer, og er Star Aliiance Gold (EBD). Når jeg sjekker bookingen min ser jeg at jeg må betale $25 for bagasjen min (gjelder også de 3 andre på bookingen, hvorav 2 av dem er Star Gold (EBG).

Skal det ikke være 1 kolli gratis når man er Star Gold??

Opplevde det samme fra LAS i fjor høst, og klagde da til SAS i ettertid og de beklaget og refunderte utlegget.

Hva er det som skjer med United da, følger de ikke reglene til Star Alliance lengre???

Kim

Skal være en gratis med *G

Attachments

• uabag2.png
    uabag2.png
    104.2 KB · Views: 380

Jo takk, eql1zr.

Var det jeg også mente, men i bookingen min står det at de skal ha $25 pr koffert, og at det kun er Milage Plus-kunder som får gratis...

Når jeg reiste hjem fra Las Vegas var de helt rigide på dette, og selv om SAS sin kundeservice snakket på tlf med de i innsjekkingen der nektet de å godta det. Fulgte KUN det som sto på dataen og sa rett ut at de ikke kunne brydd seg mindre om hva Star Alliance var..

Derfor jeg vil være føre var denne gangen.

Kim

Jo takk, eql1zr.

Var det jeg også mente, men i bookingen min står det at de skal ha $25 pr koffert, og at det kun er Milage Plus-kunder som får gratis...

Når jeg reiste hjem fra Las Vegas var de helt rigide på dette, og selv om SAS sin kundeservice snakket på tlf med de i innsjekkingen der nektet de å godta det. Fulgte KUN det som sto på dataen og sa rett ut at de ikke kunne brydd seg mindre om hva Star Alliance var..

Derfor jeg vil være føre var denne gangen.

Kim
UA selv sier at det skal være én gratis. Hvorfor det står feil i bookingen må nesten de svare på.

På min siste booking står det to gratis bags i bestillingsbekreftelsen (en ekstra pga intl), men allikevel med forbehold om at status må være gyldig ved innsjekk.

Hvis en sjekker bestillingen på nett skal en kunne se om EB-nummer er lagt inn riktig (inkludert riktig status)

https://www.united.com/CMS/en-US/travel/Pages/CheckedBaggage.aspx

Edit: På linken over kan en taste inn pnr og se hva som gjelder en spesifikk booking

Last edited:

Problemet kan kanskje være at UA ikke gjenkjenner EBD som *G?

Mulig du har rett i det Cecilie!

Når jeg sjekker bookingnummeret vårt står det at vi må betale 25$ pr koffert ja. Ingenting om gratis pga Star Gold..

Irriterende. Får sende dem en mail. :)

Kim

Du får igjen pengene ved klage i etterkant, men det skulle selvsagt ikke være nødvendig..

På den siste bookingen min med UA i fjor sommer EWR-NAS-EWR sto det på min booking at både jeg (EBG) og reisefølge (uten status) hadde 1 kolli gratis innsjekket bagasje. Merkelig at systemet ikke gjenkjenner dette for deg Kimpe.

United er tilbake med sommerrute fra Oslo, og såvidt jeg kan se er det Menzies som er handling agent. Hvilken lounge bruker de for BusinessFirst?

Er det ikke naturlig at de bruker SAS-loungen for Biz- og *A-gjester?
Absolutt, men jeg mener å minnes de i tidligere år likevel har brukt OSLlounge, derav spørsmålet (øyner sjansen til å sjekke ut denne, hvor jeg ikke har vært etter ombyggingen). Har vel med pris å gjøre.

Star gold kan jo uansett bruke SAS loungen.

Back