• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Forbyr de ansatte å fly business class

Re: Forbyr de ansatte å fly business class

Bollocks. Denne artikkelen må være utdatert eller så henviser man til US domestic. Etterspørselen (og inntjeningen) på internasjonal business har forlengst tatt seg opp, i høst rapporteres det om fulle premiumkabiner fra alle selskaper. De fleste selskapene i USA hadde cutbacks, men mange (inkludert sjappa jeg jobber i) har forlengst gitt tillatelse til business på reiser over 7 timer
 
Re: Forbyr de ansatte å fly business class

.. og på US Domestic er det ikke mye Business Class å finne. Det går i god gammel F med store stoler og lite annet. F-kabinene er dessuten for det meste fylt av oppgraderte elite-pax på billigbilletter.

Men bevares - det er et utrolg viktig lojalitetsmoment og et nødvendig overlevelsesmiddel skal man regelmessig ta seg rundt i amerikansk luftrom,
 
Re: Forbyr de ansatte å fly business class

Det virker på meg som om mange (ihvertfall europeiske selskap) har tatt denne nye virkeligheten inn over seg på 1-4 timers reiser. Se på f.eks Swiss og BA som har nedskalert kvaliteten på biz-klassen sin noe, men til gjengjeld tilbyr gode priser på "fixed-biz".

Som jeg kan forstå prøver de å fange opp en ny trend der flere selv betaler mellomlegget og/eller faktisk kjøper disse billettene på private reiser for å unne seg litt mer comfort. På denne måten prøver man å ta inn litt av det åpenbare tapet av biz-reisende i dette segmentet.

Selv kjøper jeg ofte biz med disse for den ekstra comforten og maten. Mens på SAS og LH som flår meg er det helt utenkelig.
 
Back
Top