Forbyr de ansatte å fly business class

Re: Forbyr de ansatte å fly business class

Bollocks. Denne artikkelen må være utdatert eller så henviser man til US domestic. Etterspørselen (og inntjeningen) på internasjonal business har forlengst tatt seg opp, i høst rapporteres det om fulle premiumkabiner fra alle selskaper. De fleste selskapene i USA hadde cutbacks, men mange (inkludert sjappa jeg jobber i) har forlengst gitt tillatelse til business på reiser over 7 timer

.. og på US Domestic er det ikke mye Business Class å finne. Det går i god gammel F med store stoler og lite annet. F-kabinene er dessuten for det meste fylt av oppgraderte elite-pax på billigbilletter.

Men bevares - det er et utrolg viktig lojalitetsmoment og et nødvendig overlevelsesmiddel skal man regelmessig ta seg rundt i amerikansk luftrom,

Det virker på meg som om mange (ihvertfall europeiske selskap) har tatt denne nye virkeligheten inn over seg på 1-4 timers reiser. Se på f.eks Swiss og BA som har nedskalert kvaliteten på biz-klassen sin noe, men til gjengjeld tilbyr gode priser på "fixed-biz".

Som jeg kan forstå prøver de å fange opp en ny trend der flere selv betaler mellomlegget og/eller faktisk kjøper disse billettene på private reiser for å unne seg litt mer comfort. På denne måten prøver man å ta inn litt av det åpenbare tapet av biz-reisende i dette segmentet.

Selv kjøper jeg ofte biz med disse for den ekstra comforten og maten. Mens på SAS og LH som flår meg er det helt utenkelig.

Back