dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
God kveld fra Hong Kong. Flott tur over med Finnair. Alle burde reise mer med Finnair.
Men uansett da, Finnair ass. Maten sugde på long haul flighten og servicen var helt katastrofe. Men det er liksom allikevel best. 3 retters varmt måltid fra OSL-HEL er jo genialt. OG long haul setene... oooooh... det er som å sitte i en Arne Jacobsen stol som har fått veksthormoner. Man kan nesten sitte sidelengs. I tillegg er den helt super å sove i.
På Asia rutene er service litt i hytt og pine. På USA rutene er det bare åjåjåjåj. Men i det store og det hele - Fly Finnair.
Hilsner fra Onkel Reisende Andy
Skulle bare mangle. Du er jo supermann.
God torsdag fra splitter nye Schengen-kantina til Finnair. Nydelig flight over. Sov som et barn i rundt 9 timer. Maten på Finnair har virkelig blitt helt krise, men alt annet er ren magi. Det er ingen business class seter jeg sover så godt i som disse "eggene".
Men så må vi syte da… Vinene er like elendige som vanlig (hvorfor ikke bruke en hundrelapp mer på flaskene og heller øke de grisedyre billettene med de 30-40 kronene gjennomsnitts-passasjeren ville drukket mer? Eller at man kunne kjøpe seg opp på en vinpakke? Kjip skrukork-vin på 40-50.000 kroners billetter er unødvendig.
Maten.. Tenk, her kan du på business class over Atlanteren velge mellom to (2) hovedretter (pluss en vegetar – men det mener jeg er spesialmat). Det er jo helt hinsides… Husker SQ hadde på en deilig tur fra SIN-LHR før vi fikk alle ungene hvor det var fem (5!) retter å velge mellom på monkey.. Og alt var spennende og godt. Maten var helt kjønnsløs og jeg var den eneste som spiste opp da jeg var grisesulten etter furtingen på food courten. Frokosten er jo også skikkelig trist og som vanlig kald.
Elsker folk som nyter livetMen drikkeutvalget og matutvalget på Icelandair sin «nesten business» virker jo mye mere imponerende.
Naa kommer baade broder EB og jeg fra et dannet hjem, vi spiste opp maten vaar, ja selv ting jeg absolutt ikke vil røre i dag :angry:
Muligens Ljan og Kolbotn (og var vel oppom Lambertseter og Bøler paa handle turer) ikke er Gastromiens hjemsteder, det lille bakeriet i Gladvoll veien var ikke aa forakte, Karjolen, Tyrigrava kanskje ikke saa mye ^_^
Men naar jeg leser om Verdens Undergang paa Fly Mat fronten (se innleggene over) og saa langt aar har 8 transatlantiske Business Class turer gjennomfoert, lurer jeg paa om det er noe galt med meg, er jeg saa ute av det ? For paa alle disse flyvningene med 2 maaltider pr. Flyvning (16 totalt) er min opplevelse komplett i den andre enden, det har 95% vaert graadig god mat (de 5% var maten god men merkelig - American med avgang foer klokken 09:00 serverte en slags frokost - godt men rart.
En observasjon, jeg ikke floeyet SAS, ei heller Finnair (som jeg kunne tenke meg aa teste og sammenligne med BA’s nye Club World). Det har vaert «begrenset» til BA, AA, FI, LH og AC. Er disse selskapene nøklen til de kulinariske opplevelsene ?
En annen observasjon, jeg velger sjelden (nesten aldri) kjøtt, fisk er alltid mitt førstevalg med det SudCaravelle omtaler som Spesial Måltid - Vegetar (her er det gjemt mye graadig god mat

Snurr debatt! Og lev livet !!
PS dette er klart småprat, mat er i min mening ikke like viktig som fly sikkerhet (SAS sin merkelige Sklie utløsning som fikk en mellomlanding i Småprat
Last edited: