SAS nye websdier (2025-edition)

Discus

Galley Slave
Staff member
Medlem
Nå som de nye sidene er på plass permanent så ser jeg en ting som er litt overraskende.

Tenkte (som jeg pleier å gjøre) å sjekke informasjon om Business-class m.v., og alle andre selskaper har jo noe av type "Travel info" eller "Our services" eller noe slik. Så forsøk å finne den kjapt på sas.no

Informasjonen er helt borgjemt, og det er NULL fancy bilder el.l. for å vise hva de tilbyr. Er de ikke er interessert i å dele informasjon med folk som lurer på hva SAS kan tilby?

Og en feil på de nye websidene - klikker på "reklamen" for "oppgrader til plus eller business" og får da "Vi finner ikke det du leter etter. Du kan prøve sidesøket vårt, eller ta en titt på startsiden vår."

Så nye sider - keiserens nye klær, bare litt mer loslitt?

Jeg skulle bestille bestille en flybillett for et barnebarn, men da jeg betalte kom det opp en melding på skjermen, og der stod det noe sånn som at "Bestillingen gikk ikke gjennom. Vi kunne ikke holde prisene lenger."

Jeg bestilte på nytt, og hva skjedde? Jo, SAS bekreftet to reiser for barnebarnet mitt, også den første. Hvordan er det mulig?

Det er en merkverdig opplevelse å stå på utsiden å se inn i et så digert selskap, som har hatt så alvorlige utfordringer på økonomi, gi så fullstendig blaffen i kanskje det viktigste grensesnittet mot publikum, hjemmesidene.
Jeg må tidvis klype meg i armen. Nesten så en mistenker at de for ca 15 år siden ble haket og har vært kontinuerlig hijacked og presset for cash.

Og hvor er egentlig "reiselivsmedia" omkring dette? Er det ingen som intervjuer Anko som i det hele tatt spør, "hva driver dere egentlig med på de hjemmesidegreiene?" :)

Hvor stor del av salget får man via hjemmesiden sin i dag? Mye av bedriftsalg går vel via reisebyrå og privatsalg så er det vel en stor andel som kjøper via diverse prissøkemotorer.

Email om "sjekk reisedokumenter" peker på en side med covid-informasjon.

Ingen mulighet for innsjekk på weben, den sier bare
Det er dessverre ikke mulig å ombooke bestillingen på nett. Kontakt SAS kundeservice for hjelp.
Fikk beskjed på epost med link også om at booking var åpen

Innsjekk på mobil funker fint. Må legge inn adresse på første natt (USA) og taster inn adresse, da kommer det en boks som viser to hoteller og jeg velger det ene. Adresselinjer blir da fyllt ut, og appen sier "spesialtegn ikke lov"

...og ikke mulig med setevalg på noen legs nå. Muligheten har også forsvunnet fra returen. Veldig lite imponert.

Og i går kom man ikke inn, da det var umulig for SAS å verifisere at man var et menneske...

Aha, det var derfor jeg ikke kom inn. Prøvde å finne ut hvor mange poeng det var på kona sin konto, men det var komplett umulig å komme inn.

Jeg får ikke booket reiser om jeg er i utlandet (vi tror du er en bot), løser seg med vpn.

En står som utlogget etter at en har gjennomført en booking.

Fikk spørsmål om å logge inn hver gang jeg skulle legge inn bud på oppgradering (var innlogget).

Irriterende at en ikke kan booke multisegment (men sånn har det alltid vært).

Jeg har nå forsøkt å etter-registrere bonuspoeng i over halvannen uke fra en Widerøe-flight jeg hadde i starten på August.

Første uken fikk jeg ett rødt banner med "det oppstod en feil" bare ved å forsøke å gå inn på siden for å registrere flygningen... Nå kommer jeg inn på siden for å registrere flygning uten å få feilmelding, men den dukker jammen meg fremdeles opp når jeg velger "registrer poeng".

Jeg la forøvrig inn eurobonus-nummeret mitt på widerøes booking, uten at de er registrert hos SAS snart 1 måned senere.

Ser ut til at de har fjernet muligheten for å se planlagt flyindivid ti dager før avreise under «sjekk flystatus». Har de gjemt det et annet sted?

Back