• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Flyprat Mini-DO (OSL/BGO-CPH-MAD-CPH-BGO/OSL)

He, he, veldig bra rapport. Hadde en MR i fjor til MAD med KLM for å sikre FB Gold, men da med en overnatting. Samme crew tilbake fra MAD og de lurte på om jeg var "mad" ;-) Synes også at flyplassen i Madrid må være en av de verre i Europa...
 
Dette må sies å være en veldig vellykket tur, men samtidig på kanten til å oppleves dramatisk med tanke på den korte turnaround-tiden i MAD.
Worst case hadde vel vært å bare droppe lounge-turen, ettersom dere tross alt skulle tilbake med samme maskin (slik at f.eks. forsinkelser ikke kan være et problem). Eller var det uaktuelt? ;)
 
Dette var skikkelig stilig.
Hvordan i all verden får man tak i billetter til 1589,-
Hadde prisen vert den samme med overnatting?

Da jeg kjøpte billettene var prisen dobbel hvis jeg valgte retur neste dag. Dessuten hadde jeg jobb dagen etter. Hadde en fantastisk gøy tur! :)
 
Noen kjappe kommentarer:
- Var aldri nervøs for å ikke nå flyet, men skal erkjenne at stegfrekvensen gikk noe opp på vei ut mot gate D54. Hørte aldri at jeg ble ropt opp på PA. SubWay-en i MAD var for øvrig overbemannet uten at det bedret produktiviteten på noen som helst måte.

- Vi ble enige om at flyselskapene snart burde lansere Priority Evacuation iht. status. For SAS vil en typisk evakueringsrangering se slik ut: Pandion, EBG, kvinner og barn, *A Gold, EBS osv.... Ideen dukket for øvrig opp da Fly Med Oss fortalte oss om da han ble gitt jobben som "dørvakt" ved en ev. evakuering på ANA (hvis jeg husker rett).

- Overnatting var uaktuelt i MAD da SAS kun opererer med noen få ukentlige avganger. I tillegg ville det jo veltet poeng/NOK-forholdet totalt.

- Loungebesøk på MR er i mine øyne påkrevd. Adgangskontrollen i MAD var katastrofal. Tror vi brukte 75% av tiden på å vente på å bli klarert til å komme inn.

- Jeg synes Fly Med Oss' vilje til å betale skatt på Duty Free var skremmende unorsk, men i og med at dette fant sted i kriserammede Danmark kan det sees på som en solidarisk handling.
 
Back
Top