Flygeleder

ja ok, ca 20 som ikke får plass da.. gikk det bra med deg ?:) fikk du noen indikasjon på om du får plass? jeg skal på tirsdag

Aner ikke hvordan det gikk, har samme uvitende/ dårlige følelse som jeg har hatt etter begge opptaksprøvene. Nei fikk ingen indikasjoner på at jeg får plass da jeg var inne.
Men slik jeg forstod det så sender de som intervjuet sin mening om deg som person til en i avinor som sammenligner alle utifra intervju, vitnemål, attester, referanser og resultat på fase 1 og 2.

hehe, ja kjenner igjen den følelsen:)

aha, sånn å forstå, da e det jo kjipt for de som ligger helt bakerst i rekka etter de andre prøvan ol. Skal vel slite med å prate seg inn i bildet da..

Ja da tror jeg man skal gjøre ett rimelig godt intervju :) Men det er jo uansett umulig å forutse om man kommer videre eller ikke som vanlig. Så det er ikke mye annet å gjøre enn å "prøve" å tenke på noe annet mens man venter på svar som ikke kommer før 14-18 juni =/

faen så lenge å vente på svar, det blir en heftig uke :p

takk skal du ha..håper vi sees til høsten da;)

Hehe ja tenker jo ikke på annet en intervjuet heller vettu og det gjør ikke akkuratt at ventetiden går raskere!

Ja får håpe på å ses til høsten :)

Er det noen her som har litt info på hvordan en turnus for flygeledere kan utarte seg?
Finnes det noen mulighet for å kunne bestemme litt over den selv?

Er det noen som har anelse om hva sjansen er for å havne i Bodø, dersom man ønsker det etter endt utdanning?

Er det rett og slett noen her som jobber som flygeleder i Bodø?

Turnus: Bestemmes av den enkelte enheten, bl.a. utifra åpningstider og om det er nattevakt eller ikke. Selv jobber jeg en "standard tredelt turnus" hvor en typisk uke kan se slik ut:
Ettermiddag, formiddag, fri, nattevakt, fri, ettermiddag etc ...

Å bestemme over egen turnus er også avhengig av hvor man jobber ... Hvor jeg har tilholdssted er det ikke muligheter for dette, men f.eks. i Bergen har man mulighet til å velge blant 4 (tror jeg) forskjellige turnuser med forskjellige fordeler/ulemper.

Sjangsen for å havne i Bodø når man er ferdig med pliktårene (3 år etter fullendt utdanning). Fremtiden er dog litt usikker ifb. med fremtidig plassering av jagerflystasjon samt nedlegging av kontrollsentralen i Bodø.

TH

Jeg jobbet i Bodø for 1,5 år siden (ACC), men noen kan sikkert oppdatere på statusen der etterhvert. Jeg hadde i allefall ingen problemer med å komme til Bodø, da Avinor var så snille og overførte meg fra Sola til Bodø høsten 2006. Nå er jeg riktignok tilbake i Stavanger igjen, så jeg overlevde det også ;)

Sjansene for å jobbe i Bodø har vel inntil nå vært betegnet som relativt gode, da det etter min erfaring er 2 store enheter der, med tilsammen 80-90 flygeledere. Det har/er dog ansett som gjennomtrekksenheter, da folk sjelden blir boende i Bodø "til the end". For de som ønsker å bo og jobber der er det derfor gode muligheter..

Ved en eventuell endring av lokasjon for ACC-tjenester, vil det naturligvis bli et helt annet marked. Hvis det samme skjer i Bodø som i Trondheim (i 2005), vil det føre til et ganske hardt press på stillingene i Bodø TWR, og TWR vil kanskje seile opp som en av de "vanskeligste" å få stilling på. (- som Værnes er pr idag). Ansiennitet er gull verdt i dette systemet, så du havner ganske enkelt sist på lista som nyutdannet. Når det er sagt så er jo ikke beslutning for en lokalisering for en eventuell nasjonal kontrollsentral tatt, og Samferdselsdepartementet har vel signalisert at de gjerne ser at det blir mer enn én ACC, så akkurat i denne saken er det mye hvis og om og men...

Jeg er selv trønder, og har snart 6 års erfaring som flygeleder, og i dagens situasjon tar det gjerne enda opp mot 8-10 år før jeg eventuelt kan få tjenestested Værnes..

Men hva gjør man ikke for verdens beste jobb? :)

Bamseh; korrekt. 5. september it is :)

Trives som en unge på twr/app men gleder meg en hel haug til å begynne på SV. Kjekt med nye ting & perspektiver.

Har forøvrig bodd i Sandnes (hvor jeg kommer fra) det siste året, så blir greit å slippe pendlinga ^^

Back