• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default God Tirsdag fra Aotearoa

Futura

ScanFlyer Gold
Det er langt utpå tirsdag ettermiddag her i Aotearoa, bedre kjent som New Zealand, 12 timer foran Norge som vi er. Vi er i Christchurch, eller 4 mil sør for CHC, i tettstedet Leeston for å være mer nøyaktig. Jeg har akkurat fått innvilget transit visa for 72 timer, til Australia. Vi skal være 44 timer i Melbourne om en uke. Vi har jobbet med transit visa i 6-7 uker, det er helt utrolig hvor mye som skal til for å få det innvilget. Omtrent samme prosedyre som om man skulle søke om arbeidstillatelse i ett år. Jeg måtte også bruke identifikasjons app, som vi, for meg, ikke fikk til å fungere, så jeg var i formiddag i Christchurch for bilder og fingeravtrykk. Vi måtte legge ved bekreftelse på arbeidsforhold i Norge, kopi av billetter inn og ut, visa inn i neste land, vi skal til Påske Øya, så la ved det, selv om vi ikke trenger til Chile. Deklarasjon om helse og ikke minst bevis på at vi kunne komme tilbake til Norge. (Hvem har visa til sitt eget land?) Bilde av alle sider i passet, med stempel, Kona sitt pass er 27mnd gammelt så hun har stempel fra 28 land, bilde av nasjonalt identitets kort og gud vet hva man måtte. Til sammenlikning tok hele prosedyren hit til Aotearoa 5 minutter fra begynnelse til slutt. Ikke rart NZ'ere har litt forakt for AUS. Jeg tror Australia har en app for turist visum, som skal være grei, men det koster rundt 1300nok, men at de skal lage så mye problemer for et transitt visa gyldig i 72 timer er helt utrolig. Jeg vil derfor fraråde alle å ha en transit i mer enn 8 timer i AUS.Jeg er litt lettet nå, etter å ha fått det innvilget, så jeg slipper å kjøpe nye billetter fra Auckland til SCL.
Håper alle får en lett dag.

Fin vintermorgen ønskes fra Ris. Snart på vei opp til toppen av byen og dagens arbeidsoppgaver. Rett ned til Majorstuen etterpå for å lede et styremøte - skal se at det blir fint å finne.sengen til kvelden. Kommer ikke til å feire eller nyte at DJT har bodd i det hvite hus i et år i dag…#avholds

God morgen fra ZRH.

Frokost i kantinen, mens vi venter på LX1210.

Boarding prosessen på CPT i går var 🍿.

Mornings fra Asker. Vi får vel snart komme oss av sted mot både SFO og jobb. L1 virker være i rute. SÅ er det jo barn som skal på diverse treninger senere i dag. Ha en fin dag.

Morn fra Tønsberg. Arbeidsro i heimen og en espresso allerede inntatt. En tur til biblioteket i ettermiddag med eldstemann, så man unngår smekk på lanken, samt å få noe mer tidsriktig lesestoff enn julefortellinger

God morgon frå TRD. Reisebonanza i jan/feb har starta, og litt sånn heilt middels. WF gjengen framme i flyet til TOS stoppa ved gate og sa at kanskje vi på tur burde vite at det er 50/50 om dei kjem seg ned i TOS. Endedestinasjon er KKN. "Halve Trondheim" og store delar av Europa (i min målestokk) skal til ANX denne veka, over 20 av oss på der flyet. Gatepersonalet sa at ein fekk velgje sjølv. Så eg fekk siste sete via BOO, litt seinare i dag. Så får vi sjå. Vanlegvis skjer jo "cant beat the system", så tida vil vise om eg angrar eller ikkje. Marginalt større kapasitet ut frå Bodø enn å også måtte komme seg frå Kirkenes. Det sagt, flyet frå BOO i ettermiddag har jo også hatt noko med TOS å gjere. Så litt spent på kva som blir best bet. Vi har ca 34 timar på oss før vi bør vere på plass, men dess før, dess betre :).

Ha fine dagen!

God morgen fra Knausen. Hele husstanden har kommet seg ut døren og skal selv straks videre opp i lia på konferanse og middag.

Mårnings fra det Sørlandske!
Her er man på vei til bortekontoret. 1 grad ute og kaldere skal det bli. Selv om jeg ikke har bestilt det..... Jeg vil ha sommer! Nå!

Hei og hå .. det er tirsdag, og det er 20 år siden jeg var på Fort Benning og lekte med en 757 .. Som det ble rapportert i en morgentråd fra dagen etter. Og allerede den gang var det vintips. :p

Fint vær. men kaldt. God luftetur rundt golfbanen til tonene av 10cc's How Dare You som visstnok har 50-årsdag i dag.

753.webp

God morgen fra Washington og et nokså kaldt Marriott Airport hotell. Våknet tidlig i dag og hadde planer om litt morgentrim, men det var ikke spes fristende når det er så kjølig. Straks ut på jobb.

Interessant å komme over hit og høre hvor annerledes folk her ser på en del av nyhetsbildet. Har hatt avslappede men spennende diskusjoner. Det er stas.

Ha en best tirsdag!

G’æftan fra et folketomt Galemoen. Tror aldri jeg har opplevd lignende. Koffertlevering, sikkerhetskontroll og passkontroll tok sekunder. Straks på vei til den tredje verden. (Gatwick)

Attachments

• IMG_7586.webp
    IMG_7586.webp
    169.8 KB · Views: 6
  • IMG_7585.webp
    IMG_7585.webp
    169.8 KB · Views: 7
G’æftan fra et folketomt Galemoen. Tror aldri jeg har opplevd lignende. Koffertlevering, sikkerhetskontroll og passkontroll tok sekunder. Straks på vei til den tredje verden. (Gatwick)

Under covid var det slik .. Fløy til og fra Njuark med 330'en, og det var under 30 huer ombord på begge ...

Så, cant't beat the system, confirmed.

Dei andre slapp unna Kirkenes, og eg kom fram hit eg skulle på skarp rute forsåvidt, men utan bag. Passar nøyaktig veldig heilt middels. Og i dag hadde eg ikkje toalettmappe i sekken heller.... Må kansje på high-vis-shopping i morgon.

1768931785212.webp

Avinor advarer om smell på 250 milliarder

København rykker kraftig ifra. Avinor-sjef Abraham Foss vil snu utviklingen, og byr opp til debatt.

Jeg skjønner ikke hvordan OSL kan få smell på 250 milliarder på grunn av "København rykker kraftig ifra".
OSL har ikke noe reduksjon i trafikken. Jeg er ikke noen økonom.

Jeg skjønner ikke hvordan OSL kan få smell på 250 milliarder på grunn av "København rykker kraftig ifra".
OSL har ikke noe reduksjon i trafikken. Jeg er ikke noen økonom.

Det er Norge, ikke OSL han nevner. Ellers anbefaler jeg faktisk lese artikkelen.

God mandags ettermiddag fra Chile. Gårsdagens sjømatfat satt som en kule med pisco sour og god chardonnay. Takket være Humboltstrømmen og kaldt hav langs hele kysten er det et utrolig utvalg her. Rolig dag i dag med trening og ærend. Nå litt bassengtid i hagen med opphavet.

IMG_3347.webp

Back