Fly av rullebanen på Stord

Re: Fly av rullebanen på Stord

fra Nøttavisen "fly av typen British Aerospace 400 "

Ifølge AIP Norway: 1200 * 30; TORA: 1200 i begge, ASDA 1200 i begge, TODA 1330 i begge, LDA 1200 i begge ...

Det var OY-CRG, bekrefter ifølge Utvarp Føroya, Færøyenes Radio

Magni Arge fra Atlantic skal holde en pressekonferranse på Færøyene kl. 13 norsk tid

De lander på Færøyene, hvor rullebanen er på kun 1250 * 30 det er helt OK, samme gjelder Stord. Tror at grensen ligger på rundt 1100

Originally posted by captaink

Ja avisene boltrer seg som vanlig i sin fullstendige inkompetanse og uten evne til å sjekke stoffet før det legges ut

Jeg synes du burde holde deg for god til å begynne å kritisere på den måten du gjør her - og i denne situasjonen. En alvorlig ulykke har skjedd, og nettavisene rapporterer fortløpende etter som man får informasjon. I slike situasjoner går det ofte fort i svingene, og om navnet på selskapet eller flytypen er feil skrevet, så er det ikke det det handler om i første omgang. Dette er nettavisenes "natur" - ut med en info man har, og så oppdateres det etter hvert.

Jeg synes jeg hører ramaskrikene hvis absolutt alt skulle vært sjekket og dobbeltsjekket på alle bauger og kanter før det ble lagt ut. Da hadde nok mange kritisert nettavisene for sendrektighet.

Jeg jobber med nettnyheter selv, og kan underskrive på at vi sjekker etter beste evne før vi legger ut noe.

Men dette er selvsagt ikke det viktigste nå. Det er derimot situasjonen til de tre savnede.

Originally posted by CK

fra Nøttavisen "fly av typen British Aerospace 400 "

Romsdals Budstikke derimot er langt bedre i sin beskrivelse av flyet: Flyet er et 92 seter BAE146-200 fra Atlantic Airways på Færøyene.

Link: RB

Originally posted by Fly high

Ja avisene boltrer seg som vanlig i sin fullstendige inkompetanse og uten evne til å sjekke stoffet før det legges ut

Jeg synes du burde holde deg for god til å begynne å kritisere på den måten du gjør her - og i denne situasjonen. En alvorlig ulykke har skjedd, og nettavisene rapporterer fortløpende etter som man får informasjon. I slike situasjoner går det ofte fort i svingene, og om navnet på selskapet eller flytypen er feil skrevet, så er det ikke det det handler om i første omgang. Dette er nettavisenes "natur" - ut med en info man har, og så oppdateres det etter hvert.

Jeg synes jeg hører ramaskrikene hvis absolutt alt skulle vært sjekket og dobbeltsjekket på alle bauger og kanter før det ble lagt ut. Da hadde nok mange kritisert nettavisene for sendrektighet.

Jeg jobber med nettnyheter selv, og kan underskrive på at vi sjekker etter beste evne før vi legger ut noe.

Men dette er selvsagt ikke det viktigste nå. Det er derimot situasjonen til de tre savnede.
Jeg er enig med captaink
Aviserne burde nok lidt nøjere studere deres kilder og ikke bare skrive som de gør.
Hilsen
Ole

Helt uenig med deg. I slike tragiske situasjoner er det spesielt viktig at den informasjonen som kommer ut er korrekt. Feil og upresis informasjon kan føre til usikkerhet og redsel blant mange som frykter at kjente er involvert. Jeg dekket selv flyulykken på Svalbard i august 1996, og vet hvor mange som var bekymret i lang tid før presis informasjon kom ut. Det er stor forskjell på artic- og atlantic airways. Det er bare journalister som er uenig i dette.

RoarH, ex-journalist

Hver gang store ting kommer opp er det kritikk av mediene. Og den er absolutt berettiget. Husk at pårørende følger med og oppgir man feil flyselskap f.eks så kan det bety at noen blir unødig bekymret.

I dette tilfellet er fakta lett tilgjengelig for nettavisen og hvis de hadde gjort litt så hadde de funnet det ut.

I andre tilfeller kan det hende at feil opplysninger etter slurv fra journalister, fører til stor belastning for en person eller selskap.

Å publisere litt seinere men bestandig korrekte og utfyllende er kvalitet.

Back