Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Hos es er faktisk 321 definert som Cat C.
321 har andre flaps og ikke så mye høyere Vapp som nevnt.
Poenget mitt var vel bare at B738 ikke har høyere landingshastighet enn A321.
Slik jeg forstår det avhenger det av hvilken MTOM versjon dere har. De tyngste er Cat D
Rettelse: Alle A321Neo er nå Cat C....my bad
Jfr denne reportasjen traff flyet et av lysene også.
NRK har funnet en expert som både er pilot har jobbet med trening og planlegging av flyoperasjoner med Boeing 737–800 i 20 år:
https://www.nrk.no/mr/luftfartseksp...ng-737_800-i-molde-ikkje-skal-skje-1.17178445
Jøss, her har de jo truffet en ekspert, og ikke en 'ekspert' ..![]()
Godt valg.
I følge flightradar har den ikke fløyet etter uhellet. Tipper den står i Molde ennå.Noen som vet hvor mye skader det er på flymaskinen og status her?
Litt mer info hos RB:– Vi kan bekrefte at flyet ble tauet inn i natt, og at flyplassen nå er åpen for trafikk som normalt
Da ser det ut som den skal få luft under vingene igjen i morgen, planlagt avgang fra Molde til Stockholm i morgen kl 10:15. Vil tro det er for videre vedlikehold.
Tja, mulig de fikk seg en smell likevel. Turen til Arlanda gikk med hjulene ute.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.