• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS-fly evakuert ved en feil på Gardermoen (13/8)

Re: SAS-fly evakuert på Gardermoen (13/8)

Hva vil typisk tid ute av drift være for dette flyet, for å rette opp igjen i disse utløste skliene?

Burde være i drift igjen idag hvis de har det de trenger.
 
Re: SAS-fly evakuert ved en feil på Gardermoen (13/8)

Synes forøvrig det er litt morsomt at denne blir skjøvet over til Småprat. Vil si at for oss som jobber ombord er noe slikt en skikkelig stor sak og noe som sikkert vil bli tema ved neste recurrent trening for
crew.

Akkurat
 
Last edited:
Re: SAS-fly evakuert på Gardermoen (13/8)

«Cabin crew, doors safe.» Eventuelt «cabin crew, keep doors closed» hvis ikke alle slidene er desarmert.

Varierer disse rutinene og ordene noe fra selskap til selskap? Mener å ha lagt merke til nokså store store forskjeller
 
Re: SAS-fly evakuert ved en feil på Gardermoen (13/8)

Hos oss blir skliene først desarmert etter kommando fra cockpit over PA, så ja, store forskjeller fra selskap til selskap utifra erfaringer man har gjort oppigjennom årene.
 
Back
Top