Dag Johnsen
ScanFlyer Gold
Hei igjen GF1!
Joda, jeg takker for det, men det er jo akkurat denne kablen eller vaieren vi snakker om her...
Jeg proever aa forklare at paa en B737, hvor flight kontoll systemer er drevet av hydraulikk, vil roret ikke sitte aa "slaa" i vinden pga. en kabel feil, slik det er beskrevet. Du kan faa tunge flight controls, sene flight controls, trim problemer osv. paa grunn av slakke kabler, friksjon eller bindene kabler, men jeg har ikke sett en kontoll kabel ryke slik det spekuleres paa! Selfoelgelig kan en kabel ryke, men det er jo derfor slike ting inspiseres ofte...
Det er sikkert noen her paa forumet som allerede vet hva som skjedde, men som selfoelgelig ikke kan legge dette ut her. Jeg ville tro at om en tilsvarende FAA SDR (Service Difficulty Report) vil bli gitt ut vi til slutt finne ut av dette.
Dag
Setter alltid pris på din tekniske undervisning, Dag Johnsen. Også denne gang. Men denne tråden handler egentlig om hva som gikk galt med LN-KKJ på turen til Bergen. Og da er det for meg enda mer interessant å få vite litt om hvordan en røket vaier fører til at flyet blir litt vanskeligere å styre. Og her er det at LN-TAL kommer med opplysninger som jeg har savnet i det som media har fortalt oss.
Joda, jeg takker for det, men det er jo akkurat denne kablen eller vaieren vi snakker om her...

Jeg proever aa forklare at paa en B737, hvor flight kontoll systemer er drevet av hydraulikk, vil roret ikke sitte aa "slaa" i vinden pga. en kabel feil, slik det er beskrevet. Du kan faa tunge flight controls, sene flight controls, trim problemer osv. paa grunn av slakke kabler, friksjon eller bindene kabler, men jeg har ikke sett en kontoll kabel ryke slik det spekuleres paa! Selfoelgelig kan en kabel ryke, men det er jo derfor slike ting inspiseres ofte...
Det er sikkert noen her paa forumet som allerede vet hva som skjedde, men som selfoelgelig ikke kan legge dette ut her. Jeg ville tro at om en tilsvarende FAA SDR (Service Difficulty Report) vil bli gitt ut vi til slutt finne ut av dette.
Dag