- Reiser man på vanlig billett, vil jeg anbefale andre å ha med seg litt penger i tilfelle uforutsette situasjoner oppstår.
Jeg synes ikke uttalelsen er merkerlig. Mange reiser over store strekninger uten ekstra midler. Jeg har selv observert ved noen anledninger folk som har reist på rabatterte billetter som ved diversion får problemer fordi de ikke har tenkt tanken at det uforutsette kan skje.
DY og andre selskaper har nok erfaring for kunder som ikke har råd til ei pølse i slaktetiden en gang når diversion er et faktum.
VC10 på forumet skrev i annen tråd at han hadde reist med den i dag, så den er nok tilbake i skjønneste orden.
Eh, jo den uttalelsen synes jeg er svært merkelig og også relativt provoserende, vedkommende var kun 15 år og var på vei til sin mor... Hvor vanlig er det med 15-åringer og tykke lommebøker...? Og når man i tillegg leser at all hjelp denne 15 åring fikk, både økonomisk og personlig oppfølging, var av hennes med-pax, og ikke av flyselskapet... Nei, jeg er ikke særlig imponert av flyselskapet i denne hendelse, i alle fall ikke bassert på hva jeg leser i media... Og dette er jo ikke den eneste hendelsen Norwegian havner i media for tiden, og det synes jeg er trist - både for flyselskap og pax.
H
Det rister i flyet fordi ett ror står "å slår" i vinden, og det skjer fordi en av to wirer til roret har gått av. Dermed er det en kabel som drar roret en vei, mens luften forsøker å skyve det andre veien. Kreftene opnår aldri helt likevekt, og dermed står roret å slår.
Eh, jo den uttalelsen synes jeg er svært merkelig og også relativt provoserende, vedkommende var kun 15 år og var på vei til sin mor... Hvor vanlig er det med 15-åringer og tykke lommebøker...? Og når man i tillegg leser at all hjelp denne 15 åring fikk, både økonomisk og personlig oppfølging, var av hennes med-pax, og ikke av flyselskapet... Nei, jeg er ikke særlig imponert av flyselskapet i denne hendelse, i alle fall ikke bassert på hva jeg leser i media... Og dette er jo ikke den eneste hendelsen Norwegian havner i media for tiden, og det synes jeg er trist - både for flyselskap og pax.
H
Det rister i flyet fordi ett ror står "å slår" i vinden, og det skjer fordi en av to wirer til roret har gått av. Dermed er det en kabel som drar roret en vei, mens luften forsøker å skyve det andre veien. Kreftene opnår aldri helt likevekt, og dermed står roret å slår.
Roret er ogsaa nevnt her og selv om det er ett sett med kabler som gaar fra rudder pedals til roret styres roret kun med hydraulikk. Kablene gaar til main rudder PCU (power control unit) og styres med hydraulikk fra hydraulikk system A og B og i tillegg har du et standby rudder system.
Det går ingen wire til rorene eller flapen, alt styres hydraulisk på 737 iflg:
(Sistnevnte fra mann som definitivt vet hva han prater om når det gjelder Boeing-fly.)
Hvem har sagt at det dreier seg om sideroret?