DY IC i 2011

Status
Not open for further replies.
Tør jeg minne deg på at Wikipedia er et nettsted hvor apen Julius eller andre beslektede dyrearter kan legge til hva som helst av informasjon. Det er jo ikke offentlig i det hele tatt enda og dette virker lite troverdig :)

Men det er jo lov å håpe.

Ifølge http://en.wikipedia.org/wiki/Oslo_Gardermoen_Airport indleder Norwegian flyvninger til JFK den 2. juni 2011.

Dette ser ut til å være lagt inn av anonym bruker fra IP 213.187.173.42. Whois-informasjon er

inetnum: 213.187.173.40 - 213.187.173.43
netname: CITY-SELF-STORAGE-NORGE-HAUGENSTUA-NO-1
descr: Kjetil Skinlo City Self-Storage Norge AS, Haugenstua

Det er bare 3 IPer, så jeg tipper det er kilden. Veldig lite bekreftet, altså.

Last edited:
Heldigvis kan også alle rette feil i Wikipedia. Nå er det ikke lenger noen feilaktig referanse til en bekreftet startdato der.

Heldigvis kan også alle rette feil i Wikipedia. Nå er det ikke lenger noen feilaktig referanse til en bekreftet startdato der.

Nettopp, "junglepedia", informasjonen kan skifte fra ett minutt til ett annet... Sier vel litt om hvor godt man kan stole på det (selv om det står mye vettugt også), vi får se neste sommer da, hva som skjer...

Hvis de skulle starte opp til sommeren burde de nok ikke vente for lenge med å gjøre det kjent. Vi som reiser mye i jobben booker gjerne billetter på kort varsel, men det store volumet med feriereisende (som DY tradisjonelt har mange av) booker sine reiser mange måneder på forhånd, gjerne et halvt år eller mer. Mange som skal til USA i sommer er allerede igang med å booke sine billetter.

SAS annonserte sin oppstart over 5 mnd før første avgang og selger ifølge media masse billetter for våren og sommeren. DY/Feel går nå glipp av mange kunder hvis de evt. skulle starte opp til sommeren 2011.

Nettopp, "junglepedia", informasjonen kan skifte fra ett minutt til ett annet... Sier vel litt om hvor godt man kan stole på det (selv om det står mye vettugt også), vi får se neste sommer da, hva som skjer...

Det gjelder stort sett all informasjon på internett som ikke er bekreftet fra kilden selv, inkludert Scanair

Hvis de skulle starte opp til sommeren burde de nok ikke vente for lenge med å gjøre det kjent. Vi som reiser mye i jobben booker gjerne billetter på kort varsel, men det store volumet med feriereisende (som DY tradisjonelt har mange av) booker sine reiser mange måneder på forhånd, gjerne et halvt år eller mer. Mange som skal til USA i sommer er allerede igang med å booke sine billetter.

SAS annonserte sin oppstart over 5 mnd før første avgang og selger ifølge media masse billetter for våren og sommeren. DY/Feel går nå glipp av mange kunder hvis de evt. skulle starte opp til sommeren 2011.

Jeg tror at så lenge man annonserer innen jul, så er man "trygg", dog tviler jeg personlig på at vi ser DY på IC innen sommeren 2011

Og i tillegg lover han en pressekonferanse om satsingen før jul. Noe nærmere bekreftelse har vi vel ikke vært før? Det ville jo bli litt latterlig å tilbybilletter til 2.000 NOK hvis de ikke kan kjøpes.

Det ville jo bli litt latterlig å tilbybilletter til 2.000 NOK hvis de ikke kan kjøpes.

Pointen her er at der måske maks. kommer 5-10 billetter til salg til denne pris. Enhver kan jo sige sig selv at det er umuligt at flyve folk fra OSL til NYC og retur for 2.000 NOK....

Pointen her er at der måske maks. kommer 5-10 billetter til salg til denne pris. Enhver kan jo sige sig selv at det er umuligt at flyve folk fra OSL til NYC og retur for 2.000 NOK....

Pøh. Det er jo bare å ha lave nok kostnader og mange nok passasjerer. Hvorfor skulle akkurat 2000 være umulig? Hva er det billigste det liksom er mulig å fly folk mellom Oslo og New York?

Han har jo tildligere sagt at de kommer til å ha to klasser.
Hvis de har tenkt å lokke til seg businesskunder er de nødt til å ha en businessklasse som kan konkurrere med nettverkselskapene sine, og aller helst ha helt flate seter.

Og i tillegg lover han en pressekonferanse om satsingen før jul. Noe nærmere bekreftelse har vi vel ikke vært før? Det ville jo bli litt latterlig å tilbybilletter til 2.000 NOK hvis de ikke kan kjøpes.

Samtidig ser det ut som fokuset på USA tones ned. Jaja, den som lever får se.

Pøh. Det er jo bare å ha lave nok kostnader og mange nok passasjerer. Hvorfor skulle akkurat 2000 være umulig? Hva er det billigste det liksom er mulig å fly folk mellom Oslo og New York?
Fordi der er nogle afgifter som skal betales,,kan næppe tror der er frit slag for hvad du vil betale...
Landingsafgifter Norge/USA
OVerflyvningsafgifter.
Passager afgifter og ikke mindst
handling OSL/USA samt
Løn til crew...som også skal bo på hotel i USA og til aller sidst
FUEL ...
Har jeg glemt noget ??

Hilsen
Ole

Og det er jo slik "alle" opererer i dag også. Noen billetter selges med veldig liten fortjeneste eller til og med tap, mens andre tjener man godt på. Slik opererer SK, DY og helt sikkert også DY IC når/hvis de kommer seg på vingene. Forskjellen mellom et eventuelt DY IC og de tradisjonelle operatørene på IC-trafikk er vel at lokkeprisene vil starte langt lavere enn hva som er tilfelle i dag og at gjennomsnittsprisene også vil være lavere.

Fordi der er nogle afgifter som skal betales,,kan næppe tror der er frit slag for hvad du vil betale...
OVerflyvningsafgifter.
handling OSL/USA samt
FUEL ...
Har jeg glemt noget ??

Ja, du har glemt å skille mellom variable og faste kostnader.

Marginalkostnaden for å ta med en passasjer til USA ligger vel et sted rundt 400-500 kroner i avgifter, minimalt med ekstra fuel, eventuell catering og sannsynligvis noe handling.

Ja, du har glemt å skille mellom variable og faste kostnader.

Marginalkostnaden for å ta med en passasjer til USA ligger vel et sted rundt 400-500 kroner i avgifter, minimalt med ekstra fuel, eventuell catering og sannsynligvis noe handling.
Ja det har du da ret i, men der er jo også indkøb af fly, reservedele,vedligeholdosv osv....selv på en lease er det altså ikke billigt, og som andre skriver bliver der ikke mange billetter til 2000 NKR, altså ca, 1700 DKK...og som jeg ser det kan DY så flyve skuden i sænk eller forholde sig til det som en operation til USA reelt koster..
Store selskaber har ikke, tror jeg, for jeg har aldrig sat mig ind i disse ting, et omkostnings frit operations grundlag på Nordatlanten.
Som jeg ser det er der kun en til at betale, nemlig kunden..
Men alt det bliver vi sikkert meget klogere på når tiden kommer
Hilsen
Ole

Ja det har du da ret i, men der er jo også indkøb af fly, reservedele,vedligeholdosv osv....

Som ikke påvirker marginalkostnaden fordi det må regnes som faste kostnader. Det sier seg selv at man ikke vil ønske å fylle opp hele fly med billetter til denne prisen, men det er også nokså uinteressant.

Før en blir helt hysterisk over de lave prisene, skal man vel heller ikke glemme at det kommer til å påløpe noen ekstra kostnader for passasjerene ved siden av billettene: Flyplassavgifter, bagasje (skal vi tippe 250 kr per kolli), BOB-mat etc.

OVerflyvningsafgifter.
handling OSL/USA samt
FUEL ...
Har jeg glemt noget ??

Hilsen
Ole

... ikke annet enn beinhard konkurranse over Atlanteren. Prisene er uansett presset veldig langt ned mellom Europa og USA, særlig til NYC. Tipper det blir som DXB-ruta, du finner priser på lik linje med de øvrige selskapene, og er du veldig heldig finner du noe som er bra. Men det er ikke mange av dem., og finner du noe passer det selvfølgelig også dårlig å reise.

Han har jo tildligere sagt at de kommer til å ha to klasser.
Hvis de har tenkt å lokke til seg businesskunder er de nødt til å ha en businessklasse som kan konkurrere med nettverkselskapene sine, og aller helst ha helt flate seter.

Jeg mener å huske at Kjosern har sagt i et par intervjuer at setene foran forhenget skal være helt flate, men at servicen skal være den samme all over.

Status
Not open for further replies.
Back