Den der er jeg ikke med på. De man isåfall er ute etter er i stor grad de som i dag er tunge brukere av SVG-OSL/ABZ .. Vet ikke hvor mange EBG/P'er det er rundt SVG, men mistenker at antallet er svært høyt. Og om man flyr SVG-IAH via CPH, LHR eller AMS er ett fett for de fleste. En reisedag er en reisedag og som regel skal man ikke noe før neste morgen etter ankomst.
Dette stemmer ikke! Folk velger ALLTID KORTET MULIG REISEVEI!!!
Du slår dessuten ihjel ditt eget argument, da det fra OSL er lettere å reise f.eks. OSL-FRA-LAX enn OSL-SVG-IAH-LAX ...
HVIS det blir en widebody, vil den trolig starte/ende opp i CPH. En BBJ vil trolig snu i SVG. Uansett får du minst en time ekstra i reisetid ..
Interessant. Regner med at ruta ikke kan bære to fly økonomisk (men det kanskje den gjør?). Dersom ruta skal starte/stoppe i CPH vil den altså da måtte fly nonstop for å klare seg med ett fly. Og selv da kanskje måtte slite med tida? Og hva er da vitsen med ei rute til IAH som flyr over et av de viktigste markedene den skal betjene? Da kommer jo folk bare fortsette å fly KL/LH. Nå er ikke jeg bedriftsøkonom, men det virker som det er en betydelig større investering å la flyet snu i CPH enn i SVG.
Jeg synes det er fascinerende at så mange har tro på en slik rute. Gitt trafikktallene mellom Norge og Houston og særlig sett hen til SAS' økonomiske situasjon.
Jeg synes det er fascinerende at så mange har tro på en slik rute. Gitt trafikktallene mellom Norge og Houston og særlig sett hen til SAS' økonomiske situasjon.
Hvis ruta blir en realitet er det nok pga firma-avtaler der x antall seter pr år er solgt på forhånd. Roald har jobber jo mot næringslivet i Stavanger for å få på plass ruta. Hvis han har tro på det, hvorfor skal man ikke ha tro på det her på forumet?
Du har vært her lenge nok til å ha over 5.000 poster, og så spør du om sånt her?
-A
P.S. - Tråden burde jo hete "Forunet flyprat.no ser på SVG-Houston. Igjen."![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.