Tror SAS sitt fokus burde vaere ett helt annet sted en aa satse penger paa ett slikt lotteri. Dersom det blir ett CPH-SVG-IAH option, kan jo ikke SAS si at det er non stop til noen andre enn de som originerer i lille Stavanger. At de klarer aa fylle en widebody paa ett slikt prosjekt, er helt sikkert.
Dersom man skal kjoere en BBJ2 3 dager i uken, vil jo forretningsreisende ha en elendig frekvens og garantert ende opp hos et annet selskap en av veiene.
Nå er det vel like naivt å høre på alle utsagn i denne tråd, som det er å høre på intervju i NRK - men i.flg. tall fra næringslivet er det 75000 reisende mellom Norge og Houston i året, hvorav 15000 fra "lille" Stavanger. I fra Stavanger gir det et snitt på rett under 300 pr. uke... Hvis tallene er riktige, gir det et ukentlig snitt i Norge på ca 1450 pax pr. uke... Og igjen, hvis de tallene er riktige - så forstår eg ikke hvorfor ikke det skulle være mulig å fly inn disse 60000 som ikke har tilhørighet i Stv-regionen, til SVG for en direkteflygning... De må jo uansett fly et annet leg for å komme til Køben, Løndon, Amsterdam, Frankfurt for flybytte osv... Men eg innrømme selvsagt inhabilitet i denne sak som har på meg SVG-briller til daglig, og er i tillegg så naiv at eg tror at en SAS sjef på høyt nivå vet bedre om hva som er godt, eller hva som er mulig for sin bedrift - enn mange av dem som skriver her, og i andre kommentarer
H
15' av 75' fra Stavanger området. Hvis 50' av dem kommer fra Østlandsområdet er det vel lettere å fly de 15' inn til OSL og ha direkteruta derfra?
Hvordan er markedet fra Danmark og Sverige til Houston da?
15' av 75' fra Stavanger området. Hvis 50' av dem kommer fra Østlandsområdet er det vel lettere å fly de 15' inn til OSL og ha direkteruta derfra?
Hvordan er markedet fra Danmark og Sverige til Houston da?
15' av 75' fra Stavanger området. Hvis 50' av dem kommer fra Østlandsområdet er det vel lettere å fly de 15' inn til OSL og ha direkteruta derfra?
Hva i alle dager skulle tilsi at 50K av dem kommer fra østlandsområdet?
Det gikk seriøse rykter om at denne ruten skulle starte på et annet forum for en tid siden, men mener å huske det viste seg at det bare hadde vært tullball fra høythold i SK. Er det de samme gamle ryktene check-in har plukket opp? En fordel med transfer på SVG er jo at det er betydelig enklere enn transfer på OSL, spesielt når en kommer fra utland. SVG har jo mye kortere avstander.
En ting som taler for SVG, er ruten mellom ABZ og SVG. Vist disse 2 rutene kan optimaliseres med tanke på connections så vil det kanskje føre til en del transfer her også. F.eks så er ABZ-SVG-IAH en kortere rute enn ABZ-LHR-IAH..... Great circle mapper sier det er 10 min forskjell, med fordel til SVG. Og det burde være mulig med kortere connectiontid på SVG enn LHR, så vinningen er kanskje enda større.
Men nå fly kanskje en BBJ noe saktere enn enn widebody?
Nå er det vel sikkert slik at britene foretrekker heller å fly ABZ-LHR-IAH (med BA) enn via SVG. Britene har mer tilhørighet til sin egen lands flyselskap enn hva vi har i Norge.
Akkurat det tror jeg ikke på. KLM er store i UK, de flyr fra nesten alle byer. På SVG-ABZ er det kun et lite britisk selskap, Eastern som flyr to-tre ganger daglig mot SAS og Widerøe som flyr 6 daglig. En stor del av de som flyr SK/WF må nødvendigvis være briter.
Jo akkurat, men så er det problemet med å slinge flyet rundt omkring, slik at det regelmesig kommer innom basen i CPH, noe som er et problem når det ikke er innom noen SAS LH destinasjon som deles med andre ruter. Hadde jeg jobbet i Oljå i SVG og SAS satt opp en rute CPH-IHA så hadde jeg blitt så snurt at jeg hadde konsekvent ikke benyttet den....Er ingen guru når det kommer til ruteoppsett osv... Men ville ikke SVG-IAH vært en bedre løsning med tanke på all oljeindustrien i byene? Eller er det så at all longhaul trafikk hos SAS må gå ut fra CPH?
http://boarding.no/art.asp?id=53416
DYA'n![]()
Jo akkurat, men så er det problemet med å slinge flyet rundt omkring, slik at det regelmesig kommer innom basen i CPH, noe som er et problem når det ikke er innom noen SAS LH destinasjon som deles med andre ruter. Hadde jeg jobbet i Oljå i SVG og SAS satt opp en rute CPH-IHA så hadde jeg blitt så snurt at jeg hadde konsekvent ikke benyttet den....
Kan virkelig Mærsk ha større behov for denne ruten en Oljeindustrien i SVG?
Kundegrunnlaget er større til IAH fra OSL, enn CPH.
At CPH skulle få denne ruta ser jeg som ønsketenkning fra check-in sin side.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.