Replying to Topic 'Brudd mellom kabinansatte og SAS Braathens'
Den overnattingen på LPA finnes ikke mer den var ferdig i slutten av mars 06. At man jobber 5 dager innsjekk 0620 og utsjekk alt fra 1800-2300 er ikke en uvanlighet. Jobber du som CA i SKBU eller?
6 timers standby er det heller ikke lenger, det er 10 timer. Selvfølgelig flyr vi ikke OSL-LPA tur retur hver dag, men det er ikke bare LPA jeg tenker på, det er arbeidstiden på en dag. Når du jobber 12 timer på innlandet er det nok så slitsomt og. Men mange andre har arbeidsdager som er 8 timer som syns det er slitsomt, det er to forskjellige verdener. ALF-TOS-OSL-TRD-OSL-BOO det er en normal arbeids dag. Det er selvfølgelig forskjellige rutesammensetninger og ingen er lik, men dem utnytter selvfølgelig crewet MAKS.
Originally posted by Hurum
Originally posted by LN-TUM
Originally posted by Flaps40
Originally posted by LN-TUM
Nei det kan du jo si, men vi må velge mellom pest eller kolera, om man kan si det slik. Men kan jo nevne litt, at selskapet ønsker at vi som jobber i kabin i SAS Braathens skal jobbe 14 timers arb. dag + ubegrenset passiv flyvning, bare det er jo håreisende ...............:nor
14 timers arb dag? Er det slik å forstå at CA foreningene nekter å utføre OSL-Las Palmas flightene men krever overnatting før retur? I så fall meget beklagelig synes jeg da resultatet trolig er at rutene overføres fra SBU til Spanair.
CA foreningene nekter ikke å utføre OSL-LPA tur retur, fordi den er på 13,25 og ikke 14 timer som du skriver. Sjekk fakta først...
men det er da SK crew som overnatter i PLA eller...?
...at man jobber 5 dager fra kl 0620 og til siste dag til 2359 har vel aldri skjedd?
Når man vet at ansatte kan ha "åpne dager" som en ikke er programmert på ( i en slik 5 dagers periode), eller f.eks ha 6t stand-by på noen av disse dagene..så synes jeg ikke dette høres så ille ut. Synes det virker som en tegner et bilde av kabinansatte som flyr OSL-LPA hver dag i 5 dager, det finnes vel et litt mer nyansert bilde av dette.
Skal være enig at matpause bør en kunne få.
Den overnattingen på LPA finnes ikke mer den var ferdig i slutten av mars 06. At man jobber 5 dager innsjekk 0620 og utsjekk alt fra 1800-2300 er ikke en uvanlighet. Jobber du som CA i SKBU eller?
6 timers standby er det heller ikke lenger, det er 10 timer. Selvfølgelig flyr vi ikke OSL-LPA tur retur hver dag, men det er ikke bare LPA jeg tenker på, det er arbeidstiden på en dag. Når du jobber 12 timer på innlandet er det nok så slitsomt og. Men mange andre har arbeidsdager som er 8 timer som syns det er slitsomt, det er to forskjellige verdener. ALF-TOS-OSL-TRD-OSL-BOO det er en normal arbeids dag. Det er selvfølgelig forskjellige rutesammensetninger og ingen er lik, men dem utnytter selvfølgelig crewet MAKS.