• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Konflikt i SAS

Jeg ser ingen piloter som krangler.

Det jeg ser er en ledelse som sa opp alt for mange ansatte - både på bakken, i luften og i hangaren - under pandemien, og som etter å ha senket lønn og økt arbeidstid nå sliter voldsomt med å oppbemanne igjen, med det resultat vi ser nå. Det som er “evig” er at man skylder på de ansatte når man selv gjør brølere.
 
Jepp. Samme regle hvert år. Trafikkprogrammet ryker ved den minste forstyrrelse, og SAS skylder på alle andre enn seg selv og overambisiøs planlegging fra avdelingen for teoretisk luftfart.
 
Jeg ser ingen piloter som krangler.


Men kan rettmessig krangle også, jeg er i hvertfall en kranglefant når jeg føler meg dårlig behandlet [emoji6]

Og akkurat i denne saken mener i hvertfall jeg at jeg sitter på nok informasjon fra mange nok kilder til å si det ledelsen SAS her sier artikkelen er feil.
 
Back
Top