British Airways-tilbud (2014)

Status
Not open for further replies.
Det stod også 12906 i lavpriskalenderen i oktober og ca 15500 i august, men de er borte nå. Laveste 18.733 :( Passer også med JNB-tilbudet

OK pris men over mitt budsjett desverre. Er det noen som vet om/når BA pleier å kjøre tilbud i World Traveller Plus? Skal til Cape Town de to første ukene i Februar og har litt angst for å la mine lange ben tilbringe et halvt døgn i et økonomisete... Ser prisene ligger på 12 600 kr t/r nå, det blir kanskje ikke så veldig mye rimeligere enn det?

Nei, det er gjerne dårlig med WTP-salg dessverre, og prisene generelt er vesentlig høyere enn de var for noen få år siden.

Du kan evt kjøpe WT og satse på tilbud om oppgradering enten online eller på flyplassen - på OSL har de en liten plakat der man tilbys WTP for 1810 kroner ekstra - en vei, og selvfølgelig avhengig av hvor fullt det er. Usikker på hvor sannsynlig det er med lignende tilbud på returen.

En del gode priser innimellom i økonomi:

• Oslo-Orlando for kr. 2644 (nov-feb), ulempen er flypalssbytte i London (LHR-LGW)
  • Oslo-SFO kr. 2965 (okt,des,mars)

En del gode priser innimellom i økonomi:

• Oslo-Orlando for kr. 2644 (nov-feb), ulempen er flypalssbytte i London (LHR-LGW)
  • Oslo-SFO kr. 2965 (okt,des,mars)

Synd at det er eldre 747 dem flyer med.. Kunne tenkt meg 787

Last edited:
Synd at det er eldre 747 dem flyer med.. Kunne tenkt meg 787

Rent bortsett fra at de flyr 777 til Orlando ;) Og så får du heller eks. velge deg t/r EWR til ca. 3200 kroner med 787 om det er målet

Last edited:
Fantastiske priser i business. Swiss/Lufthansa/Austrian, hører dere?

Og en fin ting med disse prisene er at de som regel kan kombineres med London City bussen, det er egentlig en nokså unik opplevelse om man ikke har prøvd den før, i tillegg til at den gir miles og tierpoints som first. Fløy OSL-LHR/LCY-JFK-BOS-LHR-OSL for 8400 NOK i påska. Det negative her var American Airlines, som gjør at jeg uansett sterkt overveier å ta direkteflyet LHR-BOS istedet for å ha noe med JFK å gjøre neste gang.

Og en fin ting med disse prisene er at de som regel kan kombineres med London City bussen, det er egentlig en nokså unik opplevelse om man ikke har prøvd den før, i tillegg til at den gir miles og tierpoints som first. Fløy OSL-LHR/LCY-JFK-BOS-LHR-OSL for 8400 NOK i påska. Det negative her var American Airlines, som gjør at jeg uansett sterkt overveier å ta direkteflyet LHR-BOS istedet for å ha noe med JFK å gjøre neste gang.

Direktefly er jo alltid greit, sist gang jeg byttet på JFK tok immigrasjonen 20 min, resten av tiden gikk å forflytte seg fra T7 til T8 så man bruker litt tid.

Husk at prisene ofte også finnes på codeshare med AY, AA og IB. AAs nye A321 JFK-LAX/SFO i business er en veldig fint opplevelse. Om man virkelig skal samle TP/Avios så kan man jo eks. reise OSL-HEL-LHR/LCY-JFK-LAX ;)

Tips til hvordan dette bookes?

Tips til hvordan dette bookes?

Man må bruke multicity booking og være veldig spesifikt med hva man vil. Hett tips er å bruke AA sin engine for det, da AA flighter på BA codeshare i USA kun gir tierpoints som business selv om det er domestic first, om man booker via AA sine nettsider gir dette tierpoints som first og det er jo det man vil.

Men ganske enkelt.
Dag 1 (som oftest innebærer London City bussen en overnatting i London)
OSL-LHR
Dag 2 LCY-JFK
Dag 2 JFK-XXX (destinasjon i USA)
Dag X XXX-OSL (om man da ønsker direktefly hele veien)

Om man flyr BA001 får man preclearence i Shannon noe som er himmelen i forhold til ellers å ankomme USA. BA003 gir ikke den muligheten. dessverre. Enda flere tierpoints får man om man gidder å legge inn feks HEL på turen.

BA's premium-salg er forlenget frem til 18. juni. Mange glimrende priser.
Og mange perioder det ikke finne slike priser. Ser eks. på USA at perioden sept-okt-nov er problematisk, men påsken neste år er det bare å booke.

Vet ikke om det er en feil eller en feature, men prisene på CW til eks LAX og LAS går betraktelig ned for juli og august 2015.

Har ikke studert alle prisene eller hvilke kombinasjoner som gjør at en får reduserte priser, og om dette gjelder mange flere destinasjoner annet enn at en må velge utreise etter 1.7, men eks til LAX: 8-26.juli 8.333+8.062kr, og LAS 9.496+9.295kr

Ser også at det er rimeligere å bestille OSL-LHR-LAS enn det er å bestille LHR-LAS, selv på samme dager og med samme flight.

Vet ikke om det er en feil eller en feature, men prisene på CW til eks LAX og LAS går betraktelig ned for juli og august 2015.

Har ikke studert alle prisene eller hvilke kombinasjoner som gjør at en får reduserte priser, og om dette gjelder mange flere destinasjoner annet enn at en må velge utreise etter 1.7, men eks til LAX: 8-26.juli 8.333+8.062kr, og LAS 9.496+9.295kr

Ser også at det er rimeligere å bestille OSL-LHR-LAS enn det er å bestille LHR-LAS, selv på samme dager og med samme flight.

Prisingen er nok ikke feil, BA har tradisjonelt kjørt lave priser i somemrperioden. Du finner faktisk de samme prisene i vinter (nov/des) og utover våren (påsken) også. OSL-LAX har vært nede i ca. 10500 kroner på tilbud i år.

Lavprisoversikten gir god oversikt:
http://www.britishairways.com/trave...eway=false&cabin=C&destination=LAX&origin=OSL

Uterise fra London er dyrt pga. det er direktefly, og passasjeravgift på over GBP150 når man starter reisen der.

Premium Economy-prisene har sunket generelt, og er nå under 10.000 kroner til mange destinasjoner i USA med god tilgjengelighet, LAS/LAX/SFO ligger på rundt 9000

Last edited:
Gutter... Da kjøpte jeg en fullpris C billett til Tokyo igår, så da kan dere med rimelig stor sikkerhet forvente salg hos BA straks 24-timers fristen utløper.

Ha en j@vla fin dag etc etc etc

Er det ikke noe salg igang allerede da? Dubai til 6500 nok i prem eco, bkk til 14400 nok i julen. Hkg og pvg til ca 8500 nok i Prem eco?

Status
Not open for further replies.
Back