British Airways-tilbud (2014)

Status
Not open for further replies.
Er jo noen temmelig hyggelige priser på BA C return ex OSL til f.eks LAX: 15700kr
BA A388 får man prøvd også :)

DY vil muligens slite med sånne vedvarende priser... I know what I would choose.

Jepp. Det er ganske gode priser ofte til LAX, noe som er litt rart ettersom det er umulig å få awardbilletter dit. Kanskje det henger sammen.

Men A380'en deres er ikke egentlig noe sånn veldig å trakte etter. Man føler at man ligger i en sovesal i Club World. I tillegg er de genialt innrettet slik at man må ha divider skjermen nede lenge før landing og til godt etter take off. Det er skikkelig kleint når man sitter med fremmede.

EDIT: Legg til at crew'et sliter skikkelig med å bli kjent med balja, så jeg har opplevd dinner service som tar 3,5 timer på en nattflight, før de hadde fått så mange sinte spørsmål om de kunne være så snill å slå av lyset, at de ga opp desserten. Skikkelig First World problem, men verd å nevne :)

Positivt er bra luftkvalitet. Men jeg kommer til å styre unna BA CW på A380.

Last edited:
Finner Miami til 3200 t/r fra både Bergen, Stavanger og Oslo nå om det skulle være interessant for noen! Gjelder for november og desember.

Fant en del greie priser til USA i CW, bl.a. LAX til kr. 13500 i august, samt november og utover. NYC og BOS har også greie priser 10500-11700 kr.

Jepp, kastet meg på LAX til 13500 i juleferien. Var forresten noen lapper dyrere fra Arlanda, så det er kanskje Kjos som påvirker prisene? Ikke samme prisene feks til sfo, eller vegas.

Jepp, kastet meg på LAX til 13500 i juleferien. Var forresten noen lapper dyrere fra Arlanda, så det er kanskje Kjos som påvirker prisene? Ikke samme prisene feks til sfo, eller vegas.
LAX har av en eller annen grunn vært på billigsiden i USA i noen år. Jeg tror ikke BAs C-klasse fra Norge til LAX er noe Kjos påviker i stor grad. Jeg vil heller tro det ligger ute noen priser hos andre selskaper i samme prisleie. (Typisk ser vi jo at det ofte er noen Star-selskaper som kjører parallelt)

Fant til ca 13500 fra en del andre destinasjoner i kontinental-Europa. Kostet på meg sommerferietur til lax selv. :-)

Søkte på BGO-LHR-BGO i juli for et par dager siden, og fikk da opp helgetilbudet deres i business til ca 1800 kr tur/retur. Skulle booke i dag, men da hadde returen hoppet fra 900 til 2200 kr (økonomi er nå dyrere enn business var). :/ Har noen erfaring med BAs prissetting - kan de finne på å slippe flere seter i den bookingklassen (I), eller er det bare å gi opp og booke økonomi eller finne andre alternativer?

Last edited:
Har noen erfaring med BAs prissetting - kan de finne på å slippe flere seter i den bookingklassen (I), eller er det bare å gi opp og booke økonomi eller finne andre alternativer?

Erfaringen min er at skal man ha det billigste så må man kjøpe tidlig. I-klasse og de laveste economy-prisene forsvinner fort (særlig ifbm. weekend) og det slippes ikke flere av dem. De forsøker heller å pushe upgrades for NOK 650 og oppover.

Erfaringen min er at skal man ha det billigste så må man kjøpe tidlig. I-klasse og de laveste economy-prisene forsvinner fort (særlig ifbm. weekend) og det slippes ikke flere av dem. De forsøker heller å pushe upgrades for NOK 650 og oppover.
Det samme sier magefølelsen min, så jeg booket med business på utreise og økonomi på hjemreise nå. En smule surt når jeg for to dager siden hadde fått C begge veier for nøyaktig samme pris, men jeg fortjente vel den for å somle. Har uansett F-innsjekk, fast track og lounge på LHR pga status, så jeg skal vel overleve å gå glipp av Afternoon Tea-scones ombord. ;) Sete 4A er valgt, så med mindre de flytter gardinen har jeg til og med ledig midtsete.

Last edited:
Det er vel langt fra sikkert lenger - mener å huske at det nye interiøret har konvertible seter helt frem.

Det nye interiøret har ikke konvertible seter. Så business er nøyaktig det samme som økonomi.

Det gamle derimot… Der endrer de etter hvor mange business passasjerer de har. Jeg tror det er maks 9 rader på Airbus'ene

Det er vel langt fra sikkert lenger - mener å huske at det nye interiøret har konvertible seter helt frem.
Gledesdreper! ;) Krysser fortsatt fingrene for semi-biz som trøst for at prisen økte, 4B mangler i hvert fall på setekartet inntil videre.

4B mangler i hvert fall på setekartet inntil videre.
Det tror jeg er et godt tegn på at flyvningen i hvert fall foreløpig er satt opp med gammelt interør - jeg satt med kone og barn i 4DEF for noen uker siden, og da ble rad 4 vist som 3x3 på setekartet lang tid i forveien.

Her har det gått unna. Fant Las Vegas til under 20K midt under CES messen i januar, med direkte LHR-LAS. Nå (2 timer senere) er de 24K hver vei. Du store alpakka etc.

Her har det gått unna. Fant Las Vegas til under 20K midt under CES messen i januar, med direkte LHR-LAS. Nå (2 timer senere) er de 24K hver vei. Du store alpakka etc.
Kjedelig... LAX er tilgjengelig for 16k i Club hvis du reiser bort en dag for tidlig.

Status
Not open for further replies.
Back