British Airways-tilbud (2014)

Status
Not open for further replies.
Helt offtopic, hvordan er det med cateringen på OSL-LHR? Afternoon tea er vel de flightene man må unngå? Er feks 11:50 avgangen under afternoon tea?
Enjoy: http://www.flyertalk.com/forum/brit...-haul-catering-guide-winter-2012-13-beta.html

11:50 er brunch:
Euro Traveller
On Band 1 and 2 flights, a drink served to you from the bar and then your choice of a Lilly O’Brien cookie, Real crisps or Forest Treats.
On Band 3 flights, a full wrap (per lunch service) and a drink served to you from the bar.
On Band 4 flights, a drink from the bar followed by hot meal, dessert, tea and coffee.

Club Europe
A drink served to your from the bar, then your choice of a cold plate or fruit plate which will be served with an apple lattice, cinnamon whirl or pecan pie pastry. Served with a choice of tea or coffee and followed by drinks from the bar.

Hvordan får dere fram forskjellige klasser i samme søk? Jeg prøver meg med et søk OSL-LHR-SFO med retur LAX-LHR-OSL, men kan ikke se at jeg har mulighet til å søke på forskjellige klasser på tur og retur. Har funnet denne til 16.000 i CW (med A380 på retur), og synes ikke det er ublu pris akkurat ;) Benytter forøvrig valget 'Multi-city/stopovers' når jeg søker på BA. Og å søke på enveis er jo håpløst prismessig såvidt jeg kan se...

Men altså - hvordan får jeg fram forskjelige klasser på tur og retur, f.eks. CW én vei og First den andre? Er det andre steder jeg bør søke, eller er det noe jeg ikke helt har fått med meg her? (sistnevnte utelukkes asolutt ikke ;) )
Lurer på det samme selv, noen som vet ?
prøvde meg på business en vei til LHR og økonomi tilbake til OSL men får det ikke til
visst jeg booker dem hver for seg blir det dyrt..

nei men tenkte å spare penger ved å reise business en vei og økonomi tilbake men det ser ikke ut som det er lønnsomt
Det er mulig å gjøre det, men om det er lønnsom er vel et definisjonsspørsmål. Uansett synes jeg nå 8600 er noe rimeligere enn 13100.

Attachments

• BA-M-C.jpg
    BA-M-C.jpg
    72.5 KB · Views: 1,423
Hei
Vi skal en tur til USA til sommeren, planlegger avreise rundt 12. juli så jeg får ikke benyttet meg av tilbudet om 5% rabatt jeg fikk mail om her om dagen. Likevel har jeg funnet 'billige' business biletter. Har fått øvrigheta med på å bruke et par lapper ekstra på flybillettene slik at også flyturen og oppholdet på flyplassen blir en opplevelse Jeg hadde egentlig bestemt oss for denne ruten: OSL-LHR-SFO // LAX-LHR-OSL (A380 fra LAX) Dette oppsettet får jeg på ba.com priset til ca 16k pr pers, noe som jeg synes er en veldig grei pris. De andre to er ikke særlig opptatt av kortstatus, men selv kunne jeg godt tenke meg et sølvkort . Ruten over vil, så vidt jeg kan se, gi 360 TP.

Så leste jeg litt rundt og prøvde meg på følgende rute:
OSL-LHR / LCY-JFK-SFO // LAX-MIA-LHR-OSL med A318 fra LCY. Så vidt jeg kan se så vil denne ruten, som bare koster et par hundrelapper mer pr. pers, gi 710 TP og vil kvalifisere til sølvkort til alle tre. Ja, vi må forflytte oss fra LHR til LCY, men det bør vel gå greit, er bare litt usikker på hvor mye tid som må beregnes til dette, og hvilken av flightene fra LCY vi skal velge.... Og ja, vi mister 'opplevelsen' av A380, men kan evt legge returen via NYC og få 787 hjem fra EWR...

Noen som kan bekrefte at mitt regnestykke med hensyn til TP er riktig?
Og noen som har innspill på tid som må beregnes for å forflytte seg fra LHR til LCY?

For de som er interessert i flest mulig flytyper kan man med en booking bruke multicity OSL-NYC-LAX-NYC-OSL. Klarte å kombinere slik at jeg fikk AA 767-200 på JFK-LAX, AA A321 LAX-JFK og BA A318 JFK-LCY i tillegg til de mer ordinære A32x på OSL-LHR-OSL og 777 LHR-JFK. Prisen jeg får opp for denna herligheta er 14866,- (i C) i midten av februar.

Last edited:
Hvis MIA-LAX gir 140TP, ellers ender du opp med 610TP (TP-kalkulatoren er nede)
EDIT: Der var den oppe, ja MIA-LAX gir 140TP

For de som er interessert i flest mulig flytyper kan man med en booking bruke multicity OSL-NYC-LAX-NYC-OSL. Klarte å kombinere slik at jeg fikk AA 767-200 på JFK-LAX, AA A321 LAX-JFK og BA A318 JFK-LCY i tillegg til de mer ordinære A32x på OSL-LHR-OSL og 777 LHR-JFK. Prisen jeg får opp for denna herligheta er 14866,- (i C) i midten av februar.

Jeg har også booket OSL-LHR-JFK-LAX med BA+BA+AA, det JFK-LAX går med AA sin A321. AA bruker 321 på både LAX og SFO.

Last edited:
Greide ikke å holde fingerne fra fatet, da ble det påskeferie i Boston med Airbus 318 fra London City. Synes 8600 kroner (med 5% voucheren) var en helt ok deal å hoppe på. Ekstremt mange fine kombinasjoner mulige. Får totalt 470 tierpoints og med en Qatar booking i business i februar blir det BA sølv.

Last edited:
Vet ikke om det er midlertidig tilbud eller at prisene har plitt presset:

BGO-LHR en vei er nå nede i kr. 327 med den nye "hand bag only"-prisen.

Så leste jeg litt rundt og prøvde meg på følgende rute:
OSL-LHR / LCY-JFK-SFO // LAX-MIA-LHR-OSL med A318 fra LCY. Så vidt jeg kan se så vil denne ruten, som bare koster et par hundrelapper mer pr. pers, gi 710 TP og vil kvalifisere til sølvkort til alle tre. Ja, vi må forflytte oss fra LHR til LCY, men det bør vel gå greit, er bare litt usikker på hvor mye tid som må beregnes til dette, og hvilken av flightene fra LCY vi skal velge.... Og ja, vi mister 'opplevelsen' av A380, men kan evt legge returen via NYC og få 787 hjem fra EWR...

Og noen som har innspill på tid som må beregnes for å forflytte seg fra LHR til LCY?

Jeg kommer sikkert for sent til å påvirke noe, og det ser ikke ut som du trenger mer TP uansett, men greit å vite: De aller fleste av AAs flyvninger mellom MIA og LAX er toklasse-fly, så hvis du booker på en av dem med AA-kode havner du i First, og da får du 210 TP, og total TP for hele turen blir da 780.

Enkleste måten å få til det er å booke via aa.com istedenfor ba.com.

Ellers er vel "opplevelsen" av A318 med kun åtte rader CW i hele flyet på mange måter minst like uvanlig/bra som A380 etter min mening :)

Last edited:
Jeg kommer sikkert for sent til å påvirke noe, og det ser ikke ut som du trenger mer TP uansett, men greit å vite: De aller fleste av AAs flyvninger mellom MIA og LAX er toklasse-fly, så hvis du booker på en av dem med AA-kode havner du i First, og da får du 210 TP, og total TP for hele turen blir da 780.

Enkleste måten å få til det er å booke via aa.com istedenfor ba.com.

Ellers er vel "opplevelsen" av A318 med kun åtte rader CW i hele flyet på mange måter minst like uvanlig/bra som A380 etter min mening :)

Takk for opplysningen, greit å ha i bakhodet til en annen gang. Denne gangen fikk jeg ikke gjennomslag for min plan hos 'obersten'; de to andre i reisefølget var mer opptatt av mest mulig direkte reise, så det ble OSL-LHR-SFO // LAX-LHR-SFO. Business hele veien for 16k pr. pser. synes jeg var en grei deal, selvom jeg personlig gjerne ville hatt noen flere TP for pengene ;) Og desverre er avreise i juli slik at jeg ikke fikk benyttet meg av ekstrarabatten som BA hadde noen dager...

Salget som var ferdig i går er (som vanlig) forlenget en uke, nå salgsperiode tom. 9. februar

Kanskje ikke riktig tråd, men jeg tar sjansen likevel. Noen som har tips til destinasjoner i Asia som gir 160 TP fra LHR og koster +/- 20 000 i businessklasse? Sålangt har jeg bare funnet Singapore.

Hilsen en som trenger 400 tier points og litt ferie.

Kanskje ikke riktig tråd, men jeg tar sjansen likevel. Noen som har tips til destinasjoner i Asia som gir 160 TP fra LHR og koster +/- 20 000 i businessklasse? Sålangt har jeg bare funnet Singapore.

Det finnes dessverre ikke - du må over 6000 miles for å få 160 TP, og alle andre BA-destinasjoner i Asia er under 6000 miles fra LHR, om enn bare såvidt. (Tokyo er 5960, og Hong Kong er 5990!)

Derimot er det masse muligheter hvis du flyr Qatar Airways fra Oslo via Doha, og da får du 140 TP per flyvning, altså 560 tilsammen. Fra Doha flyr QR f.eks til Beijing, Shanghai, Tokyo, Seoul, Bangkok, osv osv.

Last edited:

Må du reise fra London? Hva med QR fra Oslo? 280 TP til Asia.

Status
Not open for further replies.
Back