dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
Re: SAS: - DY har lurt nordmenn til å tro at billige flybilletter er den nye standard
På meg ser det ut til at de har kjøpt de 2 dyreste Pristypene i ukedagene og den laveste i Weekendene. De skriver ingenting om tilgjengelighet - de har ikke foretatt noen kontroll ved å gjøre en kontroll uke 3 måneder frem i tid - som viser et helt annet bilde
Jeg vil også forutsette at de kjenner markedet i Chile - men de presenterer det ikke fullstendig i og med at de ikke tar med at forholdene i weekendene også forekommer i ukedagene.
Hvis så er tilfelle så kan det være en svakhet, men uten å ha fått sett nøye på rapporten så vet jeg ikke hvordan dette slår ut. De kontrollerer f.eks. for weekend kontra ukedag, og viser hvor stor effekt dette har på prisen så akkurat den dimensjonen er tatt høyde for.
De tre forfatterne jobber vel vel universiteter i Chile og kjenner sikkert dette markedet, de også...![]()
På meg ser det ut til at de har kjøpt de 2 dyreste Pristypene i ukedagene og den laveste i Weekendene. De skriver ingenting om tilgjengelighet - de har ikke foretatt noen kontroll ved å gjøre en kontroll uke 3 måneder frem i tid - som viser et helt annet bilde

Jeg vil også forutsette at de kjenner markedet i Chile - men de presenterer det ikke fullstendig i og med at de ikke tar med at forholdene i weekendene også forekommer i ukedagene.