• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Boeing vurderer 'SUPERMAX' -> 737-10MAX lansert

Re: Boeing vurderer 'SUPERMAX' -> 737-10MAX lansert

På tide å bygge noe fra scratch i den klassen. Det fortjener vi!
 
Re: Boeing vurderer 'SUPERMAX' -> 737-10MAX lansert

Ser ikke godt ut for kjerra. Senatet hjelper ikke Boeing med å få flyet sertifisert innen fristen i desember.

https://www.reuters.com/business/ae...-not-current-defense-bill-sources-2022-10-11/

2 minute readOctober 11, 202210:35 PM GMT+2Last Updated a day ago
U.S. Senate defense bill does not extend Boeing 737 MAX certification -sources
By David Shepardson

WASHINGTON, Oct 11 (Reuters) - The latest version of the U.S. Senate's defense bill does not contain an amendment to extend a December deadline for Boeing Co (BA.N) to win regulatory approval for the 737 MAX 7 and MAX 10 jetliners, according to sources and documents seen by Reuters.

Late last month, Republican Senator Roger Wicker proposed extending until September 2024 the deadline for the U.S. planemaker to win approval for the two new 737 variants.

Unless it gains an extension from Congress, Boeing must meet new modern cockpit-alerting requirements that could significantly delay the planes' entry into service. Wicker had sought to attach the measure to the version of the defense bill that was filed on Tuesday.

Boeing shares, which were trading around $135 a share before Reuters reported the news, fell to $131.57 at the close, down 33 cents from the previous session's close.
 
Re: Boeing vurderer 'SUPERMAX' -> 737-10MAX lansert

Imponerende!

Jeg hadde nesten regnet med at Boeing sitt enorme PR og lobby-apparat kom til å "overtale" senatet til å gi de unntak...
 
Re: Boeing vurderer 'SUPERMAX' -> 737-10MAX lansert

Kanskje Boeing egentlig hadde gjort lurest i å gjøre alvor av trusselen sin som beskrives i post #61
Boeing truer nå med å kansellere hele -10 MAX programmet
 
Re: Boeing vurderer 'SUPERMAX' -> 737-10MAX lansert

Boeingsjefen sa nylig i et intervju i AviationWeek at de regner med å sertifisert både denne, og MAX 7, innen utgangen av 2025.
 
Re: Boeing vurderer 'SUPERMAX' -> 737-10MAX lansert

…..og MAX 10 skal bygges på Everett, på den “gamle” 747 linjen.
 
Re: Boeing vurderer 'SUPERMAX' -> 737-10MAX lansert

…..og MAX 10 skal bygges på Everett, på den “gamle” 747 linjen.
Synd fra en flynerds perspektiv, å bygge «det går både opp og ned» MAXer på samme linja som den ikoniske dronninga. Den eldre garde på linja kan hvertfall si «alt var bedre før»
 
Re: Boeing vurderer 'SUPERMAX' -> 737-10MAX lansert

Selv om sertifiseringen går fremover, så melder The Air Current ikke veldig overraskende over at maskinen neppe rekker bli sertifisert i inneværende år.
 
Back
Top